Tím Mitsubishi Motors s novým pretekárskym vozidlom
Admin, 26.05.2012 - Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) sa na legendárnych medzinárodných pretekoch do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2012 (3.-8. júla) zúčastní v kategórii elektromobilov s dvomi vozidlami na 100 % elektrický pohon (EV).
Ambíciou Mitsubishi Motors Corporation je vyhrať kategóriu elektromobilov s i-MiEV Evolution, ktorý je špeciálne skonštruovanou súťažnou verziou odvodenou od modelu i so 100 % elektrickým pohonom. MMC sa na podujatí zúčastní rovnako aj so sériovo vyrábaným modelom i.
• i-MiEV Evolution
Závodné vozidlo Mitsubishi i-MiEV Evolution, ktoré využíva rovnaký motor, batériu pohonu a ďalšie hlavné komponenty sériovo vyrábaného modelu i, bolo vyvinuté v spolupráci viacerých partnerských spoločností vrátane Meidensha Corporation a GS Yuasa Corporation. Mitsubishi Motors Corporation skonštruovala Závodný i-MiEV Evolution je ukážkou pokročilých konštrukčných schopností MMC v oblasti elektromobilov a s tým súvisiacich technológií elektro komponentov. Spoločnosť MMC využije technické know-how nazhromaždené počas vývoja a používania pretekárskeho i-MiEV Evolution, tak aby mohla následne tieto poznatky použiť pri vývoji budúcich elektromobilov s väčšou životnosťou a spoľahlivosťou.
• All-pro Team
Za volant závodného Mitsubishi i-MiEV Evolution sa posadí Hiroshi Masuoka – prvý japonský závodník, ktorý dva krát po sebe zvíťazil v Rallye Dakar. Masuoka bude zároveň aj manažérom tímu Mitsubishi na Pikes Peak. Druhé závodné vozidlo model Mitsubishi i bude pilotovať Beccy Gordon, ktorá zvíťazila na pretekoch the Score International Off-Road Racing Series.
1. Tím Mitsubishi Motors na Pikes Peak 2012
Manažér Tímu Hiroshi Masuoka
Závodníci Hiroshi Masuoka Beccy Gordon
Súťažné vozidlá i-MiEV Evolution Mitsubishi i (i-MiEV v ostatných krajinách)
Súťažná kategória Vozidlá na elektrický pohon
2. Stručná charakteristika vozidiel zúčastnených na Pikes Peak
(1) i-MiEV Evolution
Pretekársky elektromobil i-MiEV Evolution vyvinutý pre účely podujatia Pikes Peak využíva rovnaký motor, batériu pohonu a ďalšie hlavné komponenty sériovo vyrábaného modelu i-MiEV, ktoré sú zabudované v špeciálne skonštruovanej súťažnej karosérii s trubkovým rámom a s odľahčenými dielmi z karbónových vlákien s cieľom znížiť hmotnosť a zlepšiť aerodynamické vlastnosti vozidla. Prednú nápravu poháňa jeden a zadnú dva motory, systém pohonu 4×4 zase zabezpečuje lepšie jazdné výkony a ovládateľnosť vozidla.
Dĺžka x šírka x výška (mm) 4341 x 1900 x 1339
Počet pasažierov 1
Systém pohonu pohon všetkých kolies (4×4)
Motory počet 3 (1 predný a 2 zadné motory)
max. výkon (kW) 240kW (80kW x 3)
Batéria pohonu nominálny výkon (kWh) 35 kWh
Skelet karosérie špeciálny trubkový rám
Karoséria karbónové vlákna
Pneumatiky 245/40R18
(2) Mitsubishi i
Sériový model Mitsubishi i bol pre účely účasti na pretekoch Pikes Peak upravený tak, že dostal aerodynamickejší predný nárazník vrátane trubkového rámu a ďalšie bezpečnostné prvky.
Mitsubishi i bolo uvedené na trh na západnom pobreží Spojených Štátov Amerických (v štátoch Kalifornia, Washington a Oregon) a na Havaji v novembri 2011, pričom rozšírenie predaja do celej krajiny je naplánované do konca júna 2012. V decembri 2011 bol model i uvedený do predaja aj na kanadskom trhu pod označením i-MiEV a so zameraním sa na korporátnych klientov ako aj individuálnych zákazníkov severoamerického trhu.
Dĺžka x šírka x výška (mm) 3675 (+280) x 1585 (+110) x 1615 (+5)
Počet pasažierov 4
Systém pohonu zadný náhon
Motory počet 1
max. výkon (kW // ot./min.) 49kW (+2) // 3 000 – 6 000
Batéria pohonu nominálny výkon (kWh) 16 kWh
Pneumatiky predné: 145/65/R15
zadné: 175/60 (+5)/R15
3. Profily jazdcov
(1) Hiroshi Masuoka (Mitsubishi Motors Corporation, oddelenie Produktovej Stratégie)
Hiroshi Masuoka začal svoju kariéru na Rallye Dakar v roku 1987 a stal sa prvým japonským jazdcom, ktorý hneď dva krát po sebe v rokoch 2002 a 2003 vyhral najnáročnejšiu cross country rally sveta.
Hiroshi Masuoka v súčasnosti pracuje v Mitsubishi Motors, kde sa okrem ďalších projektov venuje aj vývoju vozidiel, školeniu testovacích jazdcov spoločnosti MMC a priebehu testovacích jázd ako aj ďalším podujatiam v Japonsku či v zámorí.
Masuoka pred samotnými pretekmi uviedol:“ Závody Pikes Peak sú známe extrémne náročnými jazdnými podmienkami. Preto som veľmi rád, že budeme môcť verejnosti na celom svete ukázať, že vozidlá na elektrický pohon sú schopné výnimočného výkonu, skvele sa ovládajú a navyše sú ešte aj ohľaduplné voči životnému prostrediu.
(2) Beccy Gordon
Beccy Gordon je americká off-roadová jazdkyňa, ktorá vyrastala v rodine, v ktorej otec, brat aj sestra úspešne závodne jazdili rovnako ako aj v súčasnosti jej manžel. Beccy Gordon je nielen skúsenou pretekárkou, ktorá sa zúčastnila množstva motoristických pretekov, ale pracuje aj ako hovorkyňa v oblasti motor športu.
Beccy Gordon pred závodom v Pikes Peak uviedla: „Som veľmi šťastná, že sa s vozidlom Mitsubishi i môžem zúčastniť pretekov v Pikes Peak a teším sa, že budem môcť zo seba vydať to najlepšie práve za volantom vozidla na elektrický pohon a som presvedčená, že práve elektromobily sa v budúcnosti stanú kľúčovými hráčmi v motoristickom športe.“
Sériový model Mitsubishi i
Závodný i-MiEV Evolution
Zanechajte nám Váš dotaz