Adela Banášová: Dobrý pocit zo seba je dôležitejší ako úspech.

Bratislava, Admin – Naša najlepšia moderátorka, držiteľka absolútnej sošky OTO 2015, sa nezvykne vzdávať, vie zabojovať a ako nezostať v zóne komfortu. Najčastejšie zmenou postoja. „Môžem konštatovať, že môj život je výrazne menej komplikovaný, ako bol kedysi, a to sa v ňom veľa nezmenilo, len môj postoj,“ povedala o sebe Adela Banášová.

Za najlepšiu školu považuje svoje účinkovanie v relácii Sedem s r.o., kde vstúpila ako 22-ročná. „Nikto z tej partie Fun rádio nepočúval, netušili, odkiaľ a prečo som sa tam zjavila. Neakceptovali ma a dávali mi to patrične najavo. Tam som to prvýkrát začala chápať, keď človek zmení svoj postoj, zmení sa aj celá situácia. Chodila som tam so žalúdočnými vredmi a už len keď som počula zvučku Sedem s r.o., robilo sa mi nevoľno. Povedala som si však, že nemusím byť najlepšia, ale aspoň zabojujem. Skúšky vás posúvajú. Moja méta nebola tromfnúť Lasicu, ale cítiť sa tam dobre.

Konferencia Happy Company15_b

Aj o tento príbeh a vnímanie úspechu a šťastia sa Adela podelila počas 3. ročníka Konferencie Happy Company 2015, ktorá sa konala v máji v Bratislave. Adela si napríklad nezvykne dávať dlhodobé ciele. Nikdy sa nepozerá ďalej ako na dva metre. „Mne to tak vyhovuje. Neznamená to ale byť nevšímavý a laxný k životu a okoliu. Stačí byť pozorný a prídem tam kam mám. Už som na tom tak, že keď aj začnem mať pochybnosti, viem, že všetko je tak ako má byť a nič sa nedeje náhodou. Všetko, čo nám príde do cesty, má svoj zmysel a pre niečo sa deje. Život sa snažím prijímať tak, že sa neustále mení a s takýmto postojom a prístupom sa vyhnem zbytočnej frustrácii.“ Pre Adelu je dobrý pocit zo seba dôležitejší ako byť úspešná. Život má podľa nej oveľa širší kontext, ktorý mi nevidíme a treba ho skôr vnímať cez pocit byť spokojný, vďačný, šťastný, nemať zbytočné túžby a očakávania, ktoré nám možno ani neprináležia a veľa krát to možno ani nie sú ciele, ktoré nás urobia šťastnejšími.

Konferencia Happy Company15_banasova a sirotova zm

Téma dôležitosti šťastia v práci je čoraz populárnejšia a potvrdila to aj Konferencia Happy Company 2015, dôkazom bola nielen samotná účasť zamestnancov z radov personalistov a manažérov, ale aj priamo majiteľov firiem.

Lýdia Sirotová, organizátorka konferencie a riaditeľka Happy Company (3. foto sprava), je presvedčená o tom, že do šťastia zamestnancov sa oplatí investovať a dlhodobo propaguje vo firmách myšlienku zamestnávať v práci šťastných a motivovaných ľudí. Zdôraznila, že sa zvyšuje nielen ich lojalita a znižuje fluktuácia, no vyššia býva aj produktivita a kreativita motivovaných ľudí. Niekedy stačí na správnu motiváciu obyčajná pochvala, inokedy je potrebné zmeniť aj procesy fungujúce vo firme.
Podľa prieskumu Gallupovho inštitútu chodí do práce angažovane (teda vidia vo svojej práci zmysel a majú ju radi) 34 % ľudí. Aj toto číslo postupne stúpa, v januári 2014 bolo ešte pod 30 percentami.
Aj Slováci chodia do práce radšej ako pred dvoma rokmi. Napriek tomu stále vnímajú prácu predovšetkým ako prostriedok na zabezpečenie si živobytia, radosť z nej je až na druhom mieste, vyplynulo z anonymného prieskumu, ktorý na jar 2015 realizovala na vzorke 836 respondentov spoločnosť Happy Company v spolupráci s personálno-poradenskou spoločnosťou McROY Slovakia.

(Zdroj: Alena Orolínová, Konferencia Happy Company 2015 , Pripravila: Valéria Nagyová)

1 Komentár Adela Banášová: Dobrý pocit zo seba je dôležitejší ako úspech.

  1. Výborne to Adelka povedala. Úplne súhlasím s tým, že mať dobrý pocit zo seba samého je to najdôležitejšie. Ak je človek spokojný a dobre sa cíti, ľahšie napreduje, je sebavedomejší a na svoje okolie môže pôsobiť veľmi pozitívne a príjemne.

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*