Šieste narodeniny 4ky
BRATISLAVA/ADMIN – Presne pred šiestimi rokmi vstúpila na slovenský trh 4ka a za ten čas sa jej podarilo urobiť doslova dátovú revolúciu. 4ka priniesla cenovo dostupné nové paušály s desiatkami gigabajtov mobilných dát a ako vôbec prvý mobilný operátor uviedla aj nekonečné dáta v mobile. Dnes dosahujú nekonečné produkty vo 4ke viac ako nadpolovičný podiel predaných paušálov. Najmladšieho a jediného slovenského operátora si pritom vybralo už viac ako pol milióna aktívnych zákazníkov a tento podiel každým dňom neustále rastie.
„V októbri 2016 sme uviedli na trh prvý skutočne nekonečný paušál. Dnes, po piatich rokoch, môžeme konštatovať, že to bol ťah správnym smerom, čo potvrdzuje aj to, že ku koncu septembra 2021 je viac než každý druhý predaný paušál (58%) s nekonečnými dátami,“ hovorí Marek Jánošík, vedúci produktového oddelenia 4ky.
Zákazníci 4ky sa v dátach neobmedzujú
V pandemickom roku 2020 padol vo 4ke nový rekord, kedy priemerný objem spotrebovaných dát dátujúceho zákazníka 4ky presiahol 12 GB (12,34 GB), pričom TOP 10% najväčších „dátovačov“ vo 4ke prenesie priemerne za mesiac viac ako 50 GB dát. Celková agregovaná mesačná spotreba dát všetkých 4károv sa dnes počíta v petabytoch. Za povšimnutie stojí, že priemerná dátová spotreba zákazníkov 4ky kontinuálne medziročne rastie o približne 20 percent, čo znamená, že sa do 5 rokov zdvojnásobí.
4ka: Doba dátová vstúpila do novej etapy. Je čas na zodpovednosť
Internet v mobile dnes nie je luxusom, ale stal sa bežnou súčasťou života. Stalo sa tak aj vďaka tomu, že mobilný operátor 4ka ako prvý uviedol mobilné dáta za rozumnú cenu a priniesol tak dátovú slobodu na Slovensko. A zvyšok trhu ho postupne, i keď často neochotne, nasledoval. Dátová sloboda so sebou prináša mnohé pozitíva, ale internet má aj svoju tienistú stránku.
„Uvedomujeme si našu zodpovednosť, preto sme pri príležitosti 6. narodenín prvého datacentrického operátora na Slovensku podpísali dohodu o spolupráci s Ligou za duševné zdravie (LDZ) a zaviazali sa podporovať boj proti negatívnym fenoménom na internete. Okrem podpory viacerých aktivít LDZ sme sa dohodli na spoločnej kampani, ktorá štartuje už o niekoľko dní,“ hovorí Juraj Ondriš, výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva SWAN Mobile, ktorá prevádzkuje operátora 4ka.
„Naša spoločnosť je vedená k výkonu, vykazovaniu výsledkov pred sebou aj spoločnosťou. Poznáme krajiny, kde nie je problémom padnúť, ale nevstať, pričom v našich končinách sa už aj zakopnutie či prehra považuje za čosi fatálne. Ja sa teším že 4ka vstúpila do tejto témy, lebo je dôležité, aby sa firmy angažovali a pomáhali tento postoj meniť. Potrebujeme naozaj hovoriť o tom, že chyby sú prirodzenou súčasťou nášho bytia a učia nás, spúšťajú novú kreativitu, a vďaka chybám získavame nový priestor na nové nápady myšlienky a v konečnom dôsledku nás učia byť ľudskejšími, chápavejšími a tolerantnejšími k sebe navzájom,“ dodáva riaditeľ Ligy za duševné zdravie Martin Knut.
4ka štartuje program Robím chyby a je mi to 4
Mobilný operátor 4ka odštartuje spoluprácu s Ligou za duševné zdravie kampaňou Robím chyby a je mi to 4. 4ka podporí komunikáciu tém Ligy za duševné zdravie, ktorá vysvetlí, prečo je z hľadiska duševného zdravia autenticita prežívania a schopnosť pomenovať chyby a emócie s nimi spojené jedným zo základných parametrov pocitu psychologického bezpečia jednotlivcov aj komunít. 4ka zároveň poskytne Lige marketingovú podporu v objeme 25 % zakontrahovaného reklamného priestoru v OOH a cez osobitný spot v online priestore.
„V pripravovanej kampani chceme poukázať na to, že robiť chyby je ľudské a posúvajú nás dopredu a naopak nezdravý je tlak vyvíjaný na umelú dokonalosť a bezchybnosť. Sociálne médiá vytvárajú nezdravú ilúziu krásneho sveta bez vád, ktorý je ale často výsledkom reality upravenej množstvom filtrov. Najmä mladí ľudia ale tejto predstave podliehajú a to, že sa sami necítia byť vhodní do tohto sveta vedie k nárastu úzkosti a ďalších duševných problémov. Aj preto ich chceme motivovať, aby boli sami sebou. Aby sa postavili tomuto tlaku a povedali si – je mi to 4,“ vraví marketingový riaditeľ 4ky Roland Kyška.
Podľa aktuálneho prieskumu AMI Digital Index 2021 len 2 percentá Slovákov nemajú účet na sociálnych sieťach, pričom Sociálne siete si každý deň prezerá až 97 percent mladých vo veku 15-29 rokov. Priemerne trávia ľudia na sociálnych sieťach 3 hodiny denne a u mladých ľudí to môže byť viac ako dvojnásobok. Pričom sociálne siete slúžia nie len na kontakt s blízkymi, ale aj na zábavu a tiež ako zdroj informácií.
„Pre mňa je chyba veľká príležitosť učiť sa a rásť. Myslím, že ak urobiť chybu, tak ideálne v čase keď sa učím, vtedy má omnoho menšie následky, ako v momente, keď už naozaj o niečo ide. Ja sa snažím v škole viesť deti k tomu, aby pravdivo vnímali svoju hodnotu a boli autentické a súčasne aby vedeli prijať to, že nikto nie je dokonalý. Myslím si, že v prvom rade by sa dieťa malo snažiť byť lepšou verziou samého seba, než niekoho napodobňovať, pretože je lepšie byť zaujímavým originálom ako nezaujímavou kópiou,“ povedal Dávid Králik, učiteľ a spoluzakladateľ základnej školy Felix a Učiteľ roka 2020 v kategórii Učiteľ na diaľku. Aj D. Králik je súčasťou a jednou z tvárí štartujúcej kampane.
(Zdroj: Pavel Ďurík, SWAN; Foto: SWAN; Pripravila: red.)
Zanechajte nám Váš dotaz