Výhody lokalizovaného eshopu

BRATISLAVA/ADMIN – Online podnikanie nebolo nikdy tak dostupné ako je dnes. Založenie eshopu sa dá zvládnuť už do 48 hodín a so stúpajúcou silou internetu,  rastie aj počet kupujúcich. Nakupovanie online sa stáva každodennou súčasťou našich životov. Ako sa odlíšiť od konkurencie a úspešne expandovať do zahraničia?

Lokalizácia v prostredí ecommerce znamená plne prispôsobiť vzhľad webu, grafiku, texty, komunikáciu, produkty na eshope krajine, v ktorej podnikáte s prihliadnutím na kultúrne a lokálne zvyklosti miestnych obyvateľov. V prípade, že zákazník na eshope rýchlo nenájde presne to, čo hľadá alebo stránka nemá intuitívnu navigáciu, je veľmi pravdepodobné, že odíde ešte pred tým ako vytvorí objednávku. Presne takýto neželaný a zbytočný odliv zákazníkov ku konkurencii rieši lokalizácia, ktorej cieľom je, aby expanzia eshopu pôsobila dôveryhodne a lokálne.

Lokalizované texty

V expanzii eshopu ide viac ako len preloženie textov do cudzieho jazyka. Okrem samotného prekladu textov je potrebné myslieť napríklad aj na jeho tonalitu. Ku kvalitným lokalizovaným prekladom patrí aj ich štylistická úprava podľa potrieb daného eshopu a jeho produktov. Je dôležité prekladať popisy produktov na základe kontextu. Vyhnete sa tým rôznym nedorozumeniam a ušetríte čas aj peniaze. V prípade, že vás prekladateľ žiada o viac doplňujúcich informácií k zaslaným textom, ste na dobrej ceste za kvalitným prekladom.

Lokálna zákaznícka podpora

Veľakrát sa stáva, že zákazníka od nákupu odradí komunikácia s eshopom. Zákaznícka podpora v lokálnom jazyku búra bariéry medzi kupujúcim a predávajúcim. Pri expanzii na zahraničný trh to platí dvojnásobne.  Expanziu do Rumunska výrazne podporí zákaznícka podpora v rumunčine a maďarská zákaznícka podpora dokáže lepšie zvládnuť zvedavého zákazníka z Maďarska.

Lokálne zberné miesta

Zákazníci vyžadujú rýchle a lacné doručenie tovaru. Ako je to ale s doručením a vrátením zásielok zo zahraničia? Doprava zadarmo a bezplatné vrátenie tovaru je veľkým lákadlom pre online nakupujúcich, avšak nie každý eshop si môže dovoliť poskytovať takéto benefity.

Pred samotnou expanziou eshopu je potrebné efektívne naplánovať nielen doručovania balíkov, ale aj logistiku vratiek. Na reverznú logistiku sa veľakrát pri expanzii eshopu zabúda. Vyššia cena za dopravu môže odradiť zákazníka od kúpy alebo zbytočne zvyšovať eshopu náklady. Jedným z riešení je zriadenie lokálneho zberného miesta pre vrátený tovar, ktoré optimalizuje eshopu náklady a zvyšuje dôveryhodnosť na trhu.

Lokalizácia začína dôkladným prieskumom nového trhu a končí sa etablovaním eshopu na zahraničnom trhu. Poctivá lokalizácia dokáže eshopu optimalizovať náklady a zákazníkovi poskytnúť pohodlné nakupovanie a vrátenie tovaru bez extra  poplatkov. Zaujala vás téma lokalizácie? Obráťte sa na spoločnosť Expandeco, ktorá má s e-commerce lokalizáciou dlhoročné skúsenosti a za sebou množstvo úspešných príbehov.

(Zdroj: ML; Foto: Expandeco; Pripravila: red)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*