Ako myslí slovenský zákazník?

Bratislava, Admin – Úspech každého podniku záleží najmä od toho, ako sa pred zákazníkmi prezentuje. Treba si uvedomiť, že ľudia majú rôzne požiadavky a predbehnúť všetku konkurenciu sa jednoducho nedá, ani keby ste chceli. Trh je natoľko presýtený, že zákazníci si môžu vyberať produkty z viacerých podnikov. Ako ale myslí zákazník, keď si ide kúpiť nejaký produkt?

Nakupuje najmä, keď sú zľavy

Zákazník si ako prvé, keď príde do predajne, všíma ceny. Ako dobrý podnikateľ si však uvedomujete, že ceny jednoducho nemôžete neustále znižovať. Zisky by boli nulové a skôr, či neskôr by ste namiesto veľkej tržby skrachovali. Zákazník poväčšine vkročí do predajne, kde uvidí veľké zľavy. Určite ste to mohli postrehnúť na čierny piatok. Zvýšil sa vám počet zákazníkov na čierny piatok? Ak áno, viete, čo na zákazníka bude určite platiť. Budú to zľavy. Pravidelné zľavy.

Záleží mu na materiáli a vyžaduje si spätnú väzbu

Zákazník si okrem ceny všíma aj materiál, z ktorého je daný produkt vyrobený. Hovorme konkrétne o slovenských zákazníkoch. Väčšina z nich je už svojim spôsobom alergická na tovar dovezený z Číny a radšej si priplatí za kvalitnejší výrobok. Snažte sa sústrediť najmä na európsky tovar. Uvidíte, že budete mať úspech a klienti si vás obľúbia. Kvalitou dosiahnete úspech. Keď si budete chcie overiť, či je zákazník spokojný, nemusíte mu volať. Postačí, keď si zaplatíte call centrum, ktoré vám navýši počet klientov za pomerne krátky čas. Zákazníci budú radi, keď sa budú môcť vyjadriť k materiálu a budú sa môcť pochváliť, poprípade posťažovať na kúpený tovar.

Nemusíte si hneď najímať bratislavské call centrum. Na Slovensku nájdete oveľa bližšie call centrá, ktoré vám budú ochotné pomôcť zvýšiť klientelu a pomôžu vám odhadnúť zákazníkov. Ako sa hovorí – náš zákazník, náš pán. Hovorí sa ale, že bratislavské sú tie najlepšie.

Nepôjde tam, kde majú neochotných predávajúcich

Zákazník zásadne nevkročí do obchodu, kde vie, že sú neochotní predávajúci. Niekedy jedna skúsenosť stačí na to, aby zákazník daný obchod nenavštívil aj napriek tomu, že v ňom ponúkajú kvalitný tovar, ktorý by chcel. Ak vlastníte obchod, pravidelne kontrolujte svojich zamestnancov, pretože vám môžu odlákať viac potencionálnych zákazníkov. Pri výbere zamestnancov zohľadňujte okrem skúseností aj celkové vystupovanie. Môžete využívať telemarketing, ale ak nemáte skvelých predajcov v kamennej predajni, povesť si nezlepšíte.

Miluje zľavy 1+1 zadarmo, 2+1 zadarmo …

Zákazníci milujú obchody, kde si okrem požadovaného výrobku môžu odniesť aj jeden zadarmo. Nezabúdajte preto ponúkať aj takéto zľavy. Uvidíte, že počet kupujúcich sa markantne zvýši.

(Zdroj: Marek Loduha, Venture Invest; Foto: Shutterstock, Pripravila: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*