Otvorený kancelársky priestor: Najväčšie výzvy a ako ich prekonať

BRATISLAVA/ADMIN – Otvorený kancelársky priestor je čoraz populárnejším trendom. Odstránenie stien a bariér podporuje spontánne rozhovory a výmenu nápadov, často tiež znamená viac prirodzeného svetla a vzdušnosti. Každá minca má však dve strany a aj v tomto prípade nájdeme okrem plusov aj mínusy. Aké výzvy otvorený koncept prináša a ako sa s nimi popasovať?

Hluk, ktorý „podkopáva” koncentráciu

Hluk je jedným z najrušivejších faktorov v otvorených kanceláriách, pretože znižuje schopnosť zamestnancov sústrediť sa. Neustále konverzácie, telefonáty či zvuky techniky, i keď v úzadí, môžu ovplyvniť náš pracovný výkon.

Riešením je premyslený dizajn – prvky ako akustické panely, koberce, závesy alebo aj zeleň dokážu hluk efektívne tlmiť. Dôležité je tiež vytvorenie zón – tiché priestory na sústredenú prácu, samostatné miesta na pracovné telefonáty či relaxačné zóny. K lepšiemu sústredeniu môžu pomôcť aj slúchadlá (biely šum efektívne filtruje rušivé zvuky) alebo vizuálne oddelenie prostredníctvom priečok.

Prispôsobenie rôznym pracovným štýlom a situáciám

Zariadenie kancelárie musí byť flexibilné, aby sa dokázala prispôsobiť rôznym pracovným štýlom, projektom a zmenám v tíme. Základnými prvkami by mal byť modulárny nábytok a multifunkčné zóny – zdieľané priestory, ako sú zasadacie miestnosti, oddychové zóny či kaviarenský kút, môžu slúžiť na individuálnu prácu, pracovné stretnutia aj neformálne rozhovory.

V hybridnom pracovnom svete, kde zamestnanci často striedajú prácu z domu a kancelárie, je bežné využívanie zdieľaných pracovných stolov – funguje to zvyčajne na báze rezervácie vopred alebo si zamestnanci jeden stôl striedajú medzi sebou. Ak jeden pracovný stôl zdieľajú viacerí ľudia, vyvstáva otázka, kam si odložia svoje veci. V takomto prípade je vhodné zabezpečiť uzamykateľné zásuvky.

Hľadáte komplexné riešenie na mieru? Nechajte to na odborníkov! O návrh, vizualizáciu aj realizáciu kancelárskych priestorov, zasadacích miestností či recepcie sa postará Tandem plus s.r.o. Zistite viac na: https://tandem.sk/.

Interiérový branding vs. personalizácia

Pracovné prostredie formuje správanie aj náladu zamestnancov, preto je dôležité, aby sa v ňom cítili byť súčasťou niečoho väčšieho. Vizuálne firemné prvky ako farby, logá či motto síce môžu pomôcť sprostredkovať hodnoty a víziu spoločnosti, no je dôležité myslieť aj na personalizáciu priestorov.

Napríklad namiesto ďalšej steny s množstvom ocenení a certifikátov vytvorte stenu (nástenku) so spoločnými fotografiami z rôznych eventov a teambuildingov. Rovnako dôležité je aj vybavenie ako oddychové zóny s pohodlnými vakmi, kávovary či herné prvky, ktoré môžu prispieť k pohode a spokojnosti pracovníkov, ako aj k budovaniu lepších (a neformálnych) vzťahov v kolektíve.

(Zdroj: ML; Foto: Petinovs / Adobestock.com; Pripravila: red.)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*