Skupina HARTMANN v r. 2015 zaznamenala opäť rast zisku

Bratislava, Admin –  Skupina HARTMANN v roku 2015 posilnila svoju pozíciu jedného z vedúcich svetových poskytovateľov zdravotníckych a hygienických prostriedkov a dosiahla ďalší nárast obratu aj zisku. Obchodný obrat vzrástol o 4,2 % na 1 941,0 miliónov eur. Organický rast bez započítania vplyvov výmenných kurzov, predaja aktív a akvizícií dosiahol v súlade s očakávaním hodnoty 4,0 % – hodnoty, ktorá je vyššia ako celkový rast trhu. EBIT rástol ešte vyšším tempom, menovite o 8,4 % na 132,7 milióna eur. Konsolidovaný zisk po zdanení s nárastom o 8,2 % na 84,8 miliónov eur tiež ďaleko prevýšil čísla dosiahnuté v predchádzajúcom roku.

Rastúci predaj v Nemecku i v zahraničí vo všetkých segmentoch

“Neustále zlepšujeme všetky interné procesy a starostlivo strážime náklady s cieľom zvyšovať produktivitu. Slogan O krok ďalej pre zdravie je sľubom našej značky, ktorý musíme previesť do praxe vo všetkých našich obchodných regiónoch tým, že budeme inovatívni a budeme sa správať ekonomicky,” povedal generálny riaditeľ skupiny Andreas Joehle.

V oblasti hojenia rán dosiahli v hodnotenom roku tržby spoločnosti HARTMANN nárast o 5,2 % na 425,1 miliónov eur, čo zodpovedá organickému rastu o 5,1 %. Dvojciferný rast predaja zaznamenal koncept Hydroterapia pre liečbu ťažko hojiteľných rán a systém podtlakovej liečby rán Vivante. Úspešná bola aj oblasť pooperačných náplastí. K rastu na trhu s domácimi prostriedkami pre ošetrovanie výrazne prispeli teplomery.

Hartmann_CZ_provoz_2014-03-12_0023V segmente starostlivosti o inkontinenciu vzrástol obrat o 2,8 % na 644,4 milióna eur. Tento segment opäť patrí medzi segmenty s najvyšším obratom v rámci skupiny HARTMANN a jeho podiel na celkovom obrate činí 33,2 %. Organický rast v tejto oblasti dosiahol hodnotu 2,6 %. Vo fiškálnom roku 2015 spoločnosť HARTMANN úspešne nadviazala na dynamický výkon v predchádzajúcom roku, k pozitívnemu rastu obratu prispel predovšetkým rad MoliCare Mobile. Obľubený je naďalej rad produktov pre starostlivosť o pokožku starších pacientov Menalind Professional.

Celosvetový obrat v segmente prevencie infekcií vzrástol v roku 2015 o 5,7 % na 466,0 miliónov eur s organickým rastom dosahujúcim 5,6 %. Stály rast dosiahli v rámci produktových radov ponúkajúcich celkové riešenia pre prevenciu infekcií na mieru pripravované chirurgické sety a jednorazové sety pre použitie v ambulantnej praxi. K výsledkom naďalej pozitívne prispieva rad jednorazových chirurgických nástrojov a vylepšený rad chirurgických rukavíc. Už i tak pevnú pozíciu na trhu posilnila spoločnosť HARTMANN iniciatívou v oblasti dodržiavania hygienických predpisov, dezinfekcie rúk a povrchov.

V oblasti iných aktivít vygenerovala skupina HARTMANN obrat v hodnote 405,5 miliónov eur, čo znamená nárast o 4,0 % v porovnaní s minulým rokom. Tento segment zahŕňa produkty pre koncových zákazníkov a maloobchod, vrátane značky Kneipp.

EBIT a obrat skupiny podĺa očakávaní

V porovnaní s minulým rokom zvýšila spoločnosť HARTMANN svoj EBIT o 10,2 milióna eur na 132,7 milióna eur. Rentabilita zisku tak vzrástla zo 6,6 % na 6,8 %, nárast obratu podporili najmä pozitívne trendy v predaji. Konsolidovaný čistý zisk dosiahol hodnotu 84,8 miliónov eur, čo zodpovedá nárastu o 8,2 % v porovnaní s minulým rokom.

Rozšírenie finančného rámca

Skupina HARTMANN v uplynulom fiškálnom roku navýšila, v súlade s očakávaniami, svoju čistú likviditu o 33,8 miliónov eur na 44,6 milióna eur ku koncu minulého roka. Vlastný kapitál skupiny v roku 2015 vzrástol celkovo o 68,7 milióna eur na 759,1 milióna eur. Pri ľahkom navýšení hospodárskeho výsledku vzrástol k 31. decembru 2015 pomer vlastného kapitálu k aktívam z 55,4 % v predchádzajúcom roku na 59,4 %.

Mierny nárast počtu zamestnancov

plast1Ku koncu roka 2015 zamestnávala skupina HARTMANN 10 346 zamestnancov, čo bolo o 130 viac, ako ku koncu roku 2014. K tomuto miernemu nárastu došlo najmä v Nemecku a na kľúčových európskych trhoch.

Zvýšenie dividend

Na výročnom valnom zhromaždení konanom 13. mája 2016 navrhne predstavenstvo a dozorná rada zvýšenie dividendy zo 6,50 na 6,70 euro na akciu. Z pozitívneho rozvoja obchodu spoločnosti HARTMANN budú profitovať aj jej akcionári.

Výhľad

Spoločnosť je pripravená udržať svoj ziskový rast a čeliť výzvam, ktoré predstavujú demografické zmeny, vývoj na nových trhoch a zmeny v národných zdravotníckych systémoch. Pre zabezpečenie organického rastu sa HARTMANN sústredí na investície na zavedených i nových trhoch, kde posilňuje trhovú pozíciu svojich kľúčových produktových radov, ako je moderné hojenie rán a prevencia infekcií.

V oblasti základných produktových skupín sa bude skupina HARTMANN naďalej sústrediť na akvizície a strategické partnerstvá s výhľadom na citlivé rozširovanie svojho portfólia pri neustálom zlepšovaní trhových pozícií v obchodných regiónoch.

V roku 2016 znovu očakávame vysokú volatilitu na trhoch so surovinami a na menových trhoch, ktorým skupina HARTMANN plánuje čeliť vhodne zvolenými hedgeovými opatreniami. V strednodobom a dlhodobom horizonte napomôže väčšiemu rozloženiu rizík ďalšia globalizácia firmy. Rizikám čelí spoločnosť aj prostredníctvom rôznych programov na zlepšenie efektivity. Zlepšenie interných procesov v posledných rokoch má pozitívny vplyv na trend ziskovosti skupiny. Starostlivé sledovanie všetkých interných procesov a s nimi spojených nákladov a rezerv v produktivite zostáva úlohou aj do budúcnosti.

Vo fiškálnom roku 2016 očakávame, že naše prioritné programy a opatrenia budú mať pozitívny vplyv na predaj a zisk. Ak starostlivo zvážime všetky faktory, sme opatrne optimistickí, že v roku 2016 dosiahneme mierny nárast v obrate i hrubom zisku. Na základe organického rastu plánuje mierne vylepšiť čistú finančnú pozíciu skupiny,” komentoval výsledky generálny riaditeľ spoločnosti Andreas Joehle.

Dôležité čísla za rok 2015

V mil. EUR

Bez opráv rozdielov zo zaokrúhľovania

2014 2015 Zmena v porovnaní s minulým rokom
Absolútna v %
Predaj

 

1 862,0 1 941,0 +79,0 +4,2
Z toho mimo Nemecko, v %

 

66,5 66,1
Zisk skupiny 78,3 84,8 +6,5 +8,2
Podiel čistého zisku, v % 4,2 4,4
EBIT 122,4 132,7 +10,2 +8,4
Rentabilita EBIT, v % 6,6 6,8
Pomer vlastného kapitálu k aktívam, v % 55,4 59,4
Finančná pozícia (čistá likvidita) k 31. decembru +10,8 +44,6 +33,8 +313,8
Počet zamestnancov k 31. decembru 10 2161) 10 346 +130 1,3
Dividenda na akciu v EUR 6,50 6,70 2)

 

+0,20 +3,1

1) bez zamestnancov na rodičovskej dovolenke a členov predstavenstva PAUL HARTMANN AG

2) v súlade s návrhom dividend

(Zdroj: Želmíra Habalová, TAKTIQ COMMUNICATIONS; Pripravila: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*