Štyri rady pre začínajúcich bežcov

BRATISLAVA/ADMIN – Nikdy nie je neskoro. Možno je aj toto tá veta, ktorá vás viedla k tomu začať so sebou niečo robiť. Najlepšie je vybrať si jednoduchý šport, na ktorý nepotrebujete špeciálneho trénera a môžete ho robiť kedykoľvek a kdekoľvek. Aký šport si vybrať? Jednoznačne beh. Behaním človek veľa získava, či už po fyzickej stránke, alebo mentálnej.

Behať by chcel každý, no nie každý vie, ako začať. Preto sme si pre vás pripravili štyri tipy pre začínajúcich bežcov, ktoré ocenia všetci, ktorí sa o beh začínajú zaujímať.

1. Nezabúdať na poriadny strečing

Veľa začínajúcich bežcov zabúda na poriadne rozcvičenie a následný strečing po. Avšak naše svaly nie sú zvyknuté na behanie. Ak sa chcete vyhnúť nepríjemným bolestiam a nočným kŕčom nôh, odporúčame vám, aby ste sa pred každým behom krátko pretiahli. Stačí pár cvikov, ktoré vám zaberú maximálne tri minúty. Po behu si tiež ponaťahujte ruky, nohy a priestor dajte aj chrbtu.

2. Dôležitosť správnej obuvi

Pri behu najviac zapájate nohy, to je zrejmé. Práve preto by ste mali behať v teniskách, ktoré sú na beh určené. Napomôžete tým svojim kĺbom a svalom. Pri zlej obuvi môže v lepších prípadoch dôjsť k otlakom, v horších aj k menším zraneniam. Dôležitá je stabilita vašej nohy. Rôzne kvalitné bežecké topánky zoženiete napríklad na stránke Sportrysy.sk.

3. Myslite na niečo iné

Ak počas behu na niečo iné myslíte, zabehnete toho viacej. Je na vás, aký spôsob si vyberiete. Môžete počúvať hudbu alebo podcasty. Môžete behať s kamarátom a vzájomne sa podporovať. Môžete zdieľať svoje pokroky na sociálnych sieťach, a tak motivovať seba aj iných.

4. Majte motiváciu

Nezabúdajte na dôvod, pre ktorý ste behať začali. Stanovte si ciele a snažte sa ich dodržať. Vytvorte si plán alebo bežeckú rutinu. Možno vás motivuje nákup športového oblečenia, ktoré nechcete, aby ležalo len tak v skrini.

(Zdroj: ML; Foto: G-Stock Studio / Shutterstock.com)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*