PepsiCo počíta s expanziou limonád a snackov

Bratislava, Admin – Značka Pepsi je Slovákom dôverne známa už z čias socializmu. Aj napriek tomu sa ešte relatívne nedávno zvažoval ústup koncernu PepsiCo zo Slovenska a Českej republiky a predaj značiek práve v dôsledku prudkého poklesu trhového podielu spoločnosti. Oslovili sme preto Josefa Neumanna, komerčného riaditeľa PepsiCo ČR a SR, aby nám povedal, v čom vidí podstatu tohto poklesu záujmu o produkty PepsiCo na našom trhu v posledných rokoch?

pepsico logo

Zásadnou chybou v minulosti bolo, že spoločnosť PepsiCo nemala dostatočne silnú marketingovú stratégiu. To sa prejavilo aj na poklese trhového podielu v posledných rokoch. V priebehu roka 2013 však došlo k zásadnej zmene v pohľade na pôsobenie spoločnosti PepsiCo na českom a slovenskom trhu. Výsledkom je nová, ambiciózna stratégia, ktorá má spoločnosti priniesť vedúce postavenie ako na trhu s nápojmi, tak aj medzi čipsami.

  • Spomínali sme plány na predaj, z ktorých ale nakoniec zišlo. Dokonca ste v tomto roku uviedli na český a slovenský trh nový dizaj sklenenej fľaše ako prví v Európe. To je vcelku netradičný krok na tak malom trhu. Všetko naznačuje tomu, že PepsiCo vstáva na našom trhu z popola. V akých krokoch vidíte možnosti zlepšenia trhového postavenia? Aké kľúčové zmeny v spoločnosti chystáte, respektíve prebiehajú nejaké už v súčasnosti?

Uvedenie novej vratnej fľaše AXL pre HORECA zákazníkov je v tomto roku jednou zo zásadných investícií, ktorá má výrazne zlepšiť naše trhové postavenie na slovenskom trhu. Zároveň PEPSICO výrazne zvýšilo svoje marketingové výdavky ako v segmente nápojov, tak aj čipsov. Výsledkom je viac ako zdvojnásobenie trhového podielu za posledných 12 mesiacov v oboch spomínaných kategóriách. V tomto trende plánuje spoločnosť pokračovať aj v budúcom roku, tak aby aj naďalej výrazne posilňovala svoj trhový podiel. S tým samozrejme súvisí aj plán ďalších inovácií a expanzia portfólia v nasledujúcich mesiacoch.

  • Najmä v kuloároch marketingu sa dlhodobo hovorí o takmer nulovej aktivite PepsiCo v rámci reklamných kampaní. Produkty nie je vidno a tým pádom klesá ich popularita u ľudí. Vnímate to rovnako? Plánujete aj v tomto smere nejaké výrazné zmeny?

Už v tomto roku došlo k zásadnej zmene, kedy prebehli už 2 mediálne kampane a na Vianoce plánujeme ďalšiu silnú vlnu. Už teraz vnímame výrazný posun v záujme o naše značky, čo nás utvrdzuje v správnosti nastavenej stratégie.

  • Dnes sa spoločnosť PepsiCo drží na pozícii trhovej trojky. Ako vnímate túto aktuálnu pozíciu spoločnosti? Aké sú vaše ambície v rámci posunutia trhového podielu PepsiCo?

V súčasnosti nám patrí druhé miesto na trhu čipsov a tretie miesto v segmente sýtených nápojov. Ako som už povedal, v priebehu posledného roka sa nám podarilo výrazne zvýšiť náš trhový podiel, a v tomto trende chceme aj pokračovať. Našim cieľom je byť tak ako vo väčšine krajín jednotkou na trhu s čipsami a medzi dvoma najväčšími dodávateľmi sýtených nápojov.

  • Hovoríme aj o už prebiehajúcich zmenách. Blíži sa zverejnenie kvartálnych hospodárskych výsledkov. Očakávate už v aktuálnych číslach pozitívne výsledky týchto opatrení? Aké sú cieľové méty v ziskovosti spoločnosti v budúcnosti?

Očakávame rozhodne kladný hospodársky výsledok. Ku konkrétnym číslam sa však vyjadrím až keď budú verejne známe.

  • Pri pohľade na portfólio produktov spoločnosti PepsiCo môžeme hovoriť o naozaj širokom sortimente. Predčasom ste dokonca obnovili distribúciu značky nealkoholických nápojov Mountain Dew. Taktiež došlo k výmene značky Schweppes za Evervess. Plánujete aj v tejto oblasti nejaké zmeny v podobe rozšírenia, zúženia, prípadne zmeny portfólia?

Áno, určite plánujeme aj naďalej rozširovať portfólio a to nielen pri limonádach, ale aj pri ostatných nápojových kategóriách. Zároveň počítame samozrejme s expanziou v kategórii snackov, kde má spoločnosť PEPSICO výrazne širšie portfólio, než v súčasnosti na slovenskom trhu predávame.

Text pod foto: Josef Neumann, komerčný riaditeľ PepsiCo ČR a SR

(Zdroj: Filip Púchovský, PR Consultant For PR, Foto: Archív agentúry)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*