Hamé rozširuje sortiment značky DOMA
Bratislava, Admin – Stredoeurópska potravinárska spoločnosť Hamé zvyšuje prostriedky na modernizáciu výrobného závodu DOMA v Prešove. Chystá tiež výrazné rozšírenie sortimentu najväčšieho slovenského výrobcu majonéz, omáčok, dresingov a tatárskych omáčok, ktorý by sa mal stať kľúčovým zástupcom Hamé pre chladený sortiment na Slovensku.
„Do automatizácie a modernizácie DOMA Prešov plánujeme tento rok investovať viac ako 460 tisíc EUR, investície sme tak oproti minuloročnému roku ešte navýšili. V minulom roku sme spustili nový automatický kotol a rovnako je spustený aj nový ekologickejší a efektívnejší parný generátor. Počas nasledujúcich troch mesiacov chceme spustiť úplne novú výrobnú linku na plastové obaly, určenú pre omáčkový a dresingový program. Táto linka nielen zdvojnásobí výrobnú kapacitu, ale aj výrazne zefektívni prevádzku našej továrne v Prešove,“ vysvetlil na tlačovej konferencii novinárom generálny riaditeľ spoločnosti Hamé Slovakia Ľubomír Preclík (na obr. č. 3 a č. 6 druhý sprava). Poukázal aj na to, že DOMA bude rozširovať sortiment o ďalšie druhy dresingov a omáčok a značka DOMA obohatí svoje portfólio aj o úplne nový sortiment – chladené hotové jedlá. „S výrobkami z DOMA máme veľké plány aj do zahraničia, už sme napríklad vyvinuli nové produkty pre maďarský trh,“ dodal Preclík.
Upozornenie na neprezieravé ochranárske tendencie
„Slušný rast celej skupiny Hamé sme zaznamenali aj v prvom tohtoročnom polroku, hoci aj naďalej musíme čeliť výrazne rastúcim cenám mäsa, ovocia a ďalších surovín. Taktiež nás trápi nedostatok ľudí na pracovnom trhu. Je potešujúce, že z našich najväčších trhov sa najviac darí práve Slovensku a Českej republike. Slovensko je pre nás druhým najdôležitejším trhom a plánujeme ďalší významný vývoj. Už druhý rok pokračujeme vo výrazných investíciách do závodu DOMA, ktorý postupne zabezpečuje chladenú distribúciu výrobkov skupiny Hamé na celom slovenskom trhu a chystáme sa aj na trh maďarský,“ zdôraznil generálny riaditeľ celej skupiny Hamé Martin Štrupl (na obr. č. 2, 5, 6, 7). „Upozornil by som však na niektoré neprezieravé ochranárske tendencie a uzatváranie trhov, ktoré cítime na Slovensku, ako aj na iných európskych trhoch. Riešením určite nie je paušálny zákaz výrobkov zo zahraničia. Rovnako upozorňujeme aj na legislatívny zámer sprísnenia dodávateľsko-spotrebiteľských vzťahov. Bolo by to kontraproduktívne, s negatívnymi následkami pre slovenské potravinárske spoločnosti, ako aj pre samotných spotrebiteľov,“ dodal Martin Štrupl.
Čisté tržby Hamé (tržby očistené od bonusov a trade marketingu) na Slovensku za prvých šesť mesiacov roku 2017 vzrástli na 16,7 mil. EUR, medziročne sa tak v prvom polroku zvýšili o 5 %.
V minulom roku dosiahli čisté tržby na Slovensku 34,6 milióna EUR. Celkový predaj spoločnosti Hamé na všetkých trhoch dosiahol v prvom polroku 93,922 mil. EUR – medziročne tak vzrástol o 4,8 %.
Najväčší podiel predaja Hamé na Slovensku v prvej polovici roku 2017 mali trvanlivé mäsové výrobky, tj. paštéty, mäsové konzervy a hotové jedlá na čele s radou EasyCup v praktických obaloch do mikrovlnky.
Tržby za predaj týchto produktov vzrástli medziročne takmer o desatinu. Výrazný záujem bol o Májku, ale aj paštéty Pali, či omáčku Morca Della. Medzi top 10 artiklov Hamé na Slovensku majú tieto zmienené značky zastúpenie hneď na 6 miestach! Sladká výroba Hamé sa tiež môže pochváliť výrazným nárastom predaja, pričom záujem o džemy a lekváry sa v prvej polovici roka zvýšil o viac ako 25 %.
Slovensko je po Česku hneď druhým najväčším trhom pre výrobky Hamé – v súčasnosti predstavuje 18 % tržieb celej skupiny Hamé, až za Slovenskom je Rusko (9 %), Maďarsko (8 %), Rumunsko (6 %) a ďalšie krajiny. V prvej polovici roku 2017 exportovala spoločnosť Hamé svoje produkty do 37 krajín, nárast exportu bol zaznamenaný aj do balkánskych krajín ako Srbsko, Bosna a Hercegovina (nárast o 70 %), Bulharsko (o 66 %), Macedónsko (o 119 %), Moldavsko či Čierna Hora. Výrazne sa posilnil aj export do Vietnamu (17-krát násobne viac než minulý rok) a tiež do Talianska (nárast o 139 %) a Izraela.
Produktové novinky
Spoločnosť Hamé spúšťa aj ďalšie zaujímavé novinky produktové novinky. „Aj keď má Májka medzi desiatimi najpredávanejšími produktami Hamé na Slovensku hneď štvornásobné zastúpenie, aj naďalej posilňujeme a rozširujeme portfólio tejto najdôležitejšej značky. Teraz ponúkame novinky – trvanlivé Májky s kuracím mäsom, s údeným mäsom, brusnicami a s pečeným mäsom. Rozširujeme aj sortiment našich vegetariánskych nátierok EasySandwich – novinky Brazílska, Indická a Mexická nátierka nájdete na trhu aj ako trvanlivé v sklenených obaloch. Za zmienku stojí aj nová rada zeleninových zmesí Znojmia nazvaná Pod masíčko, ktoré sa dajú ľahko a rýchle využívať na varenie pod rôzne druhy mäsa,“ hovorí generálny riaditeľ Hamé Slovakia Ľubomír Preclík. Spomenul aj ovocné snacky EasyFruit pre školákov v praktických vrecúškach, ktoré boli na jar podporené aj televíznou a online kampaňou, a tiež višňové a marhuľové ovocné náplne s kúskami ovocia. Sú vyvinuté špeciálne na pečenie, neroztekajú sa ani pri vysokých teplotách, nevytekajú z pečiva a sú ľahko roztierateľné. Túto novinku znovu podporí komunikačná kampaň pred Vianocami. Úspešne zhodnotil aj letnú reklamnú kampaň EasyCup v unikátnych obaloch, ktorých predaj stále rastie.
Hamé predĺžilo partnerstvo so slovenským biatlonom
Hamé aj naďalej zostáva hlavným partnerom Slovenského zväzu biatlonu a to až do roku 2019 s opciou na ďalšie dva roky. „Tohtoročné predĺženie reklamnej spolupráce so spoločnosťou Hamé je podľa môjho názoru potvrdením trendu, ktorý je v slovenskom biatlone zjavný: stále vieme postaviť tímy, ktoré sú na svetovej úrovni konkurencieschopné a teda zaujímavé pre reklamných partnerov. V novej sezóne sa chceme prezentovať rovnako ako spoločnosť Hamé, čo znamená, znova ukázať, že sme silná značka na biatlonovom trhu. Máme sa o koho a o čo oprieť! V plnej príprave je dvojnásobná olympijská víťazka a strieborná olympijská medailistka Anastasia Kuzminová. S tromi medailami sa vrátila z letného šampionátu v Rusku Paulína Fialková. S jednou Tomáš Hasilla a miešaná štafeta. Aj vďaka finančnej podpore spoločnosti Hamé sa máme v slovenskom biatlone a od slovenských reprezentantov stále na čo tešiť,“ uzavrel prezident Slovenského zväzu biatlonu Tomáš Fusko (na obr. č. 14).
(Zdroj: Petr Kopáček, Hamé; Barbora Kalčoková, Médea Slovensko; Pripravila: Valéria Nagyová)
Mám dotaz,v akých obchodoch sa dá kúpiť reklamovaný výrobok Znojmia zelenina pod masíčko? S pozdravom Pačesová zo Šale
Produkty “pod masíčko” od Znojmia nájdete v sieťach predajní Metro, Billa a Kaufland.