Aj menší regionálni dodávatelia môžu vďaka Kauflandu rásť

Bratislava, Admin – Príkladom úspešnej spolupráce medzi malými lokálnymi dodávateľmi a obchodným reťazcom je fakt, že zákazníci Kauflandu sa už na 34 predajniach môžu tešiť z ponuky 21 nových lokálnych dodávateľov. Projekt, ktorého cieľom bolo rozšírenie produktového portfólia a spestrenie ponuky ešte väčším výberom poctivého slovenského potravinárskeho remesla, tak priniesol výsledky.

Zľava: Martina Goffová, Neuropea, spíkri z Kauflandu SR Martin Gärtner, ved. oblasti marketingu, Richard Bendík, riaditeľ nákupu a František Krenželák, nákupca regionálneho sortimentu.

Zľava: Martina Goffová, Neuropea, spíkri z Kauflandu SR Martin Gärtner, ved. oblasti marketingu, Richard Bendík, riaditeľ nákupu a František Krenželák, nákupca regionálneho sortimentu.

Do portfólia pribudli rôzne mliečne výrobky, ako napríklad žinčica či bryndza. Rozšírilo sa tiež o pivo, víno, slané a sladké pochutiny, parené knedle, cestoviny, údeniny, šťavy a sirupy či med. V Bratislave je ponuka obohatená o bratislavské rožky vyrobené podľa tradičnej receptúry.

Zákazníci Kauflandu tak získali ešte väčšiu ponuku čerstvých a kvalitných výrobkov pochádzajúcich priamo z ich regiónu, od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy. „Tešíme sa, že projekt po jeho ročnom fungovaní môžeme hodnotiť len pozitívne a podľa spätnej väzby od dodávateľov naplnil aj ich očakávania,“ informovala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

V priebehu januára až februára začne do Kauflandu dodávať ďalších 7 dodávateľov na 7 ďalších prevádzok, v ktorých ešte nie sú regionálni dodávatelia. „Snažíme sa regionálnym dodávateľom čo najviac uľahčiť spoluprácu s nami a zjednodušili sme nielen dodávateľskú zmluvu, ale garantujeme im aj stabilný odbyt a prezentáciu ich výrobkov na špeciálne označených čelách regálov. Poskytujeme im poradenstvo v oblasti správneho výberu obalov, naše know-how a tipy, aby boli ich obaly čo najekologickejšie,“ vysvetľuje priebeh spolupráce Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland v. o. s.

Richard Bendík, riaditeľ nákupu Kaufland SR odpovedal novinárom na aktuálne otázky z oblasti obchodu.

Regionálne produkty by mali byť k dispozícii každý deň, preto sa s dodávateľmi stanovuje aj presný deň dodania tovaru na jednotlivé predajne v rámci regiónu. „Dni dodania tovaru na predajne s každým dodávateľom stanovujeme po vzájomnej dohode tak, aby boli z hľadiska jeho výrobných procesov a už existujúcich rozvozných liniek zvolené čo najefektívnejšie. Sme však pripravení aj na alternatívu víkendového alebo sezónneho predaja regionálnych výrobkov,“ dopĺňa Bendík. Cieľom spoločnosti je mať v predajniach Kauflandu čo najviac slovenských regionálnych potravín, aby v nich zákazníci našli okrem štandardných produktov aj ich známe a obľúbené výrobky. Spoluprácou malých lokálnych dodávateľov s veľkým reťazcom sa rozvíja nielen zamestnanosť v regióne, ale výrobcovia zároveň získajú aj skúsenosti s prácou v systéme dodávok do maloobchodných sietí.

František Krenželák, nákupca regionálneho sortimentu spoločnosti Kaufland SR vo svojich príspevkoch pozitívne hodnotil činnosť menších regionálnych dodávateľov.

Pozitívnym príkladom vydarenej spolupráce je jednoznačne firma FROMAX, ktorá rozšírila svoje dodávky už na 3 prevádzky (Nitra, Nové Zámky a Hlohovec). „Výroba sa nám značne zvýšila, zhruba o 2000 ks Farmárskych lupienkov týždenne a do predaja sme zaradili aj dva druhy pražených tekvicových jadierok. Okrem toho sme dokúpili dve fritézy a prijali dvoch zamestnancov. Odkedy spolupracujeme s Kauflandom sme sa značne zviditeľnili a zákazníci majú čoraz väčší záujem o naše výrobky. Preto spoluprácu hodnotíme ako úspešnú a do budúcnosti plánujeme zväčšiť výrobu a dokúpiť výkonnejšie stroje,“ hovorí Ľubomíra Sarázová zo spoločnosti FROMAX. Spoluprácu vníma pozitívne aj Rastislav Mikuláš zo spoločnosť MIGAMI: „Očakávali sme zdĺhavé rokovania, nekonečný proces evidencie a zaradenia našich výrobkov do predaja. Skutočnosť nás však veľmi milo prekvapila, všetko prebehlo hladko a bez problémov. Spolupráca sa rozbehla rýchlo, svoje výrobky dodávame do všetkých predajní v Bratislave a taktiež aj na prevádzku v Pezinku. Vďaka tejto spolupráci sa nám navýšila výroba a objem predaja našich výrobkov. Z tohto dôvodu sme nakúpili už aj ďalšie stroje. Naše výrobky sa predávajú dobre, preto zatiaľ ponuku dodávaného sortimentu neplánujeme meniť. Spoločnosť Kaufland nám vo veľkej miere pomáha rásť a tešíme sa, čo prinesie budúcnosť.“

Henrich Sobotovič zo spoločnosti ZDRAVO A CHUTNE hodnotí prístup Kauflandu ako veľmi korektný a cítil zo strany spoločnosti podporu. So svojím podnikaním aj vďaka tejto spolupráci rastie: „Aktuálne spracovávame asi 5 ton ovocia mesačne, pripravujeme nové investície do výsadby BIO sadov a máme objednanú novú mechanizáciu do sadu ako aj stroje na spracovanie. Okrem toho sme vďaka tejto spolupráci prijali 3 nových ľudí.“

Každý z prihlásených dodávateľov mal inú motiváciu. „Naše výrobky sme chceli ponúknuť širšiemu okruhu záujemcov a sprostredkovať im tak tradičné chute Žitného Ostrova. O výzve sme sa dozvedeli z letáku a rozhodli sa prihlásiť. Celý proces sme zvládli prekvapivo rýchlo, spoluprácu hodnotíme veľmi pozitívne a tešíme sa na jej pokračovanie,“ vysvetľuje Ivan Kulcsár zo spoločnosti KULIS. Na pultoch Kauflandu si spotrebiteľ nájde aj zaujímavé a poctivé ovocné šťavy, sirupy či piškóty spoločnosti K.K.V.–UNION. „Už od nášho vzniku sa snažíme o výrobu čistých výrobkov bez pridania aditív. A práve to, že vyrábame takéto špecifické výrobky nás motivovalo k tomu, aby sme ich dostali do povedomia širšej verejnosti,“ hovorí Denisa Kurczová z K.K.V.-UNION. Na výrobu kvalitných potravín tradičnými remeselnými postupmi sa zameriava aj úspešná špecializovaná remeselná pekáreň FantastiCo. „Našimi prioritami sú kvalita, tradícia a perfektný zákaznícky servis. Podpora zo strany Kauflandu bola skvelá a celý tím sa nám venoval vysoko profesionálne a flexibilne. Veríme, že v spolupráci uspejeme a staneme sa stabilnou zložkou portfólia regionálnych dodávateľov spoločnosti,“ hovorí Ján Šimunek v mene spoločnosti FantastiCo s. r. o.

Zľava: Známy analytik obchodu Ľubomír Drahovský, T.E.R.N.O. ešte dlho po tlačovej konferencii živo diskutoval s Martinom Gärtnerom z Kauflandu na tému kvality našich výrobkov.

Ktorí dodávatelia dodávajú do predajní Kaufland? Zastavte sa na výstave Danubius Gastro v Incheba Expo a ochutnajte skvelé lokálne pochúťky z ponuky spoločnosti Kaufland, možno práve aj z vášho regiónu. Výstava končí 28. 1. 2018.

(Zdroj: Lucia Langová, Kaufland SR; Pripravila: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*