Dôležitá je kvalita a prozákaznícky prístup
Bratislava, Admin – Internetový predaj sa už naplno presadil aj v oblasti kozmetiky a drogérie. Pre mnohých ľudí je jednoduchšie a pohodlnejšie si nakúpiť kozmetiku na internete než ísť osobne do drogérie. Zakladateľka internetového obchodu Deliashop.sk Denisa Petkovová v rozhovore približuje svoje podnikateľské začiatky a neopomenula ani kuriózne momenty, ktoré pri prevádzkovaní e-shopu zažila. Dozviete sa, prečo má Deliashop.sk v kancelárii stále odloženú pamätnú českú stokorunáčku…
Kedy a ako vám prvýkrát skrsla myšlienka, že si založíte e-shop?
Fungovala som v salóne spolu s kozmetičkou, kaderníčkou a nechtovou dizajnérkou. Často nebol čas na komunikáciu s dílermi alebo behanie po veľkoobchodoch a materiál na prácu sa nám míňal. Už vtedy som mala rada internetové nakupovanie, pretože bolo rýchle a jednoduchšie. Asi vtedy mi prvýkrát napadlo, že by to bolo skvelé. Videla som rôzne nedostatky pri iných e-shopoch, ktoré som mala chuť odstraňovať aj za nich ☺.
Bolo to ešte pred tým, ako sa stali e-shopy „in“ a mal ich takmer „každý,“ alebo už v čase tej najväčšej slávy e-shopov?
Nie je tomu ani päť rokov, čo sme začali a úroveň e-shopov neskutočne vzrástla. Výber bol malý rovnako ako konkurencia a ešte bol silný predaj v kamenných obchodoch. Teraz malým obchodníkom na peších zónach predaj klesá na minimum a bez internetového obchodu sa nevedia pohnúť vpred. Aspoň ja osobne to tak vnímam hlavne z okolia našich zákazníkov.
Ako si spomínate na podnikateľské začiatky?
Vôbec to nebolo jednoduché. Prvotná predstava, tá možno áno, ale v skutočnosti to boli dlhé mesiace driny, ktorá sa zo začiatku vôbec ale vôbec nechcela obrátiť k lepšiemu. Budovanie základov stabilnej firmy je náročné. Hlavné je mať cieľ a prácou sa krok po krôčiku k nemu blížiť. Myslím si, že podstatné je mať vždy nový a nový cieľ, aby sme sa k niečomu dopracovali. A to všeobecne platí aj v živote.
Ako ste nastavili sortiment e-shopu a ako ste ho postupne dopĺňali či obmieňali?
Začali sme so značkou pre nechtový dizajn. Aj preto je to naša srdcovka. A už to išlo samé, od nechtov ďalej do sveta kaderníctva, kozmetiky.
Akú cenovú politiku musí e-shop nastaviť, aby bol pre zákazníkov výhodnejší než kamenné obchody a zároveň ziskový pre majiteľa?
Môj názor je, že nie je najšťastnejšia voľba ísť s cenami najnižšie za každú cenu. Zákazníci si skôr cenia naše služby, promptnosť, ochotu a starostlivý prozákaznícky prístup. Podstatná je rovnováha, aby sme boli konkurencieschopní, no nie na úkor kvality.
Prezraďte nejaký najkurióznejší zážitok z histórie fungovania e-shopu…
Tých by sme Vám vedeli spísať na desiatky bez dlhého hľadania v pamäti. Hneď ako prvá mi napadá zákazníčka z Českej republiky. Bolo jej ľúto, že pri výmene tovaru máme navýšené náklady na dopravu, tak nám v obálke poslala českú sto korunu s textom, že jej to bolo ľúto a posiela nám náhradu, aby sme neboli v strate. Dodnes máme tú sto korunu na nástenke v kancelárii.
Čo by ste poradili ľuďom, ktorí si chcú založiť e-shop? Ako byť úspešný?
Aby boli vytrvalí, ak niečo skutočne milujú a idú si za svojím snom, tak sa spoja všetky sily, aby to raz dokázali. Skôr či neskôr určite. My sme toho dôkazom a som o tejto pravde presvedčená, aj preto to z celého srdca želám každej osobe. Zažiť ten pocit zadosťučinenia, keď sa pozriem za seba.
Aké máte plány do budúcna?
Udržať sa na tomto silnom trhu v internetovom svete a pokračovať v tom, čo sme si zaumienili.
Za rozhovor ďakujeme Denisa Petkovovej, zakladateľke eshopu Deliashop.sk.
(Zdroj: ML; Foto: Archív agentury, Shutterstock; Pripravila: red.)
Zanechajte nám Váš dotaz