Reťazec si na férovosti dáva záležať

Stanislav Komínek, vedúci kampaní a dokumentarista za Fairtrade

BRATISLAVA/ADMIN – Lidl je dlhodobo najväčším prispievateľom fairtradového príplatku na Slovensku, za predošlých 7 rokov suma presiahla 1,7 milióna eur.

Férovosť a dôvera sú základom každého pevného vzťahu. Či už ide o zákazníkov, obchodných partnerov alebo komunity. Všetci chceme mať niekoho, kto je tu pre nás aj v náročných situáciách. Lidl je takým partnerom pre svojich dodávateľov a rovnako aj zákazníkov. Diskont je totiž hrdým partnerom Fairtrade a zároveň najväčším slovenským prispievateľom programu, ktorý zlepšuje životy ľudí v rozvojových krajinách. Nákupom certifikovaných výrobkov v Lidli pomáhate aj vy.

Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v Lidli získali pestovatelia z  krajín Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky za minulý rok príspevok vo výške 322 139 eur. To predstavuje viac ako polovicu celkového fairtradového príplatku na Slovensku. Za uplynulých 7 rokov príspevok Lidla presiahol 1,7 milióna eur.

Ako partner organizácie Fairtrade podporujeme dôstojné podmienky zamestnancov v rozvojových krajinách, dodržiavanie ľudských práv a aj šetrný  prístup k životnému prostrediu. Táto certifikácia znamená, že výrobok, prípadne jeho suroviny boli získané za prísnych sociálnych, ekonomických a environmentálnych podmienok. Naši zákazníci sa môžu do tejto iniciatívy zapojiť nákupom produktov so známkou Fairtrade. Spoločne vďaka tomu prispievame k spravodlivejšiemu svetu a lepšej budúcnosti,“ povedala Michaela Kleinová, CSR manažérka z rezortu nákupu v Lidl Slovenská republika.

Výrobky s touto certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross či Favorina. Certifikovaná je aj káva z automatov Lidl2Go a tiež bavlnené nákupné tašky. V roku 2024 bolo viac ako 6 400 kilogramov fairtradovej zelenej kávy a 12 199 kilogramov fairtradového trstinového cukru predaných práve v Lidli. Reťazec je líder v predaji fairtradového kakaa, pričom v minulom roku predal 1 302 711 kilogramov, čo predstavuje takmer 70 % z celkového predaja fairtradového kakaa na slovenskom trhu. Predávalo sa prevažne ako súčasť čokolády, cukroviniek, zmrzlín a raňajkových cereálií.

Keď nakupujeme nemá to vplyv len na nás. Sme veľmi vďační, že môžeme s Lidl Slovenská republika šíriť tak dôležité posolstvo a spoločne sa usilovať o to, aby bolo férové nakupovanie čo najdostupnejšie,” hovorí koordinátorka obchodu organizácie Fairtrade Česko a Slovensko Kristína Hajniková. Zároveň zdôrazňuje, že táto spolupráca je práve ukážkou toho, ako môžu zákazníci pozitívne ovplyvňovať našu budúcnosť svojim každodenným nákupom.

Fairtrade je globálne uznávaný systém certifikácie tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu. V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít. Získané prostriedky využívajú pestovatelia stále častejšie aj na boj s dopadmi klimatickej zmeny a na preventívne opatrenia, ktoré ich môžu pred otepľovaním klímy chrániť.

Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek, pričom férové jednanie je jednou z oblastí jeho CSR stratégie.

(Zdroj: Martin Miškerík, SKPR; Pripravila: Valéria Nagyová)

 

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*