Ženy nie sú “IT blondínky”

Bratislava, Admin, 10. 3. 2014 - Najnovší prieskum spoločnosti Intel úplne vyvracia obvyklé stereotypy o počítačovo negramotných blondínkach s ružovými laptopmi. Ženy sa vo svete IT orientujú omnoho lepšie ako si muži myslia a navyše sú pri výbere aj praktickejšie. Prieskum spoločnosti Intel

sa realizovalv ČR, Maďarsku a Slovensku medzi 1 877 respondentmi vo veku 20 až 40 rokov, z toho bolo 1 239 žien a 638 mužov.

Ženy nie sú také „IT blondíny“ ako si muži myslia
Čo sa týka výberu počítača, muži majú tendenciu vidieť svoje polovičky ako netechnické a neschopné správneho výberu. Ako úplne mylný sa ukázal názor, že ženy vyberajú notebooky podľa farby a dizajnu a na výkon či procesor vôbec neberú ohľad.

„Pri výbere nového počítača sa ženy riadia predovšetkým podľa jeho výkonu, nasleduje výdrž batérie, cena, procesor a funkcie. Dizajn, dotykové ovládanie a farba sú až ďalšie v poradí. U mužov je poradie na prvých štyroch miestach výkon, procesor, cena a výdrž, ďalej je to rovnaké ako u žien. V každom prípade priority žien odrážajú ich reálne potreby a nie módne preferencie,“ uvádza Martin Vařbuchta, manažér pre maloobchodný predaj spoločnosti Intel. Výsledky sú si vo všetkých troch krajinách vzácne podobné.

Intel_fashion_icon1

Osemkrát viac žien siaha po zariadeniach „dva v jednom“ ako po samostatnom tablete
Ženy aj muži sa dokonale zhodujú, pokiaľ ide o možnosti odpojiť od notebooku obrazovku a používať ju samostatne ako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % žien a 70 % mužov. Za prístroj s odnímateľnou obrazovkou by potom väčšina žien (81 %) bola ochotná priplatiť maximálne do 120 eur, muži v ČR a SR sú o niečo málo benevolentnejší. Obdobne láka aj dotykové ovládanie (72 % žien a 73,4 % mužov).

INTEL IdeaPad_U300s_Ultrabook zm

Pokiaľ dáme ženám na výber medzi tabletom a kategóriou „dva v jednom“ a ultrabookom, osemkrát viac žien by si vybralo „dva v jednom“, u mužov by to bolo dokonca jedenásťkrát viac. Maďarským špecifikom je vysoká dôvera k formátu „dva v jednom“ medzi ženami – ako svoj vysnívaný ich vidí iba jedna tretina. Stolný počítač u žien neletí, vybralo by si ho len 5 % respondentiek. Muži k stolným počítačom tiahnu viac (16,5 %), pretože sa viac venujú hraniu počítačových hier.

Na farbe nezáleží, a keď už, vedie čierna, strieborná, červená a fialová
Z prieskumov spoločnosti Intel vyšlo najavo, že farba počítača nehrá pre takmer 43 % žien rolu, v Českej republike je to dokonca 54 %. „Vo farebnej palete u žien na Slovensku prekvapivo víťazí konzervatívna čierna pred striebornou a ďalšími výraznejšími farbami v poradí červená, fialová, biela, modrá a zelená. Pre oranžovú, žltú alebo ružovú by sa rozhodla už len približne jedna žena zo sto,“ konštatuje Martin Vařbuchta. V porovnaní so ženami v ČR a SR volia Maďarky farby, ktoré sú viac v súlade so stereotypmi vychádzajúcimi z pohlavia, ako je napríklad ružová a biela.

INTEL  Mom son living room_3045

„Výsledok sa z hľadiska výrobcov môže javiť ako prekvapivý a výrobcovia počítačov z neho môžu vyvodiť nové impulzy pre farby, o ktoré by medzi ženami bol záujem. Vo všetkých troch krajinách prekvapila záujem o fialovú, ale taktiež modrú a zelenú, ktoré v súčasnosti nepatria medzi najfrekventovanejšie farby počítačov,“ hovorí Martin Vařbuchta zo spoločnosti Intel.

INTEL Woman gym ultrabook_7244_1

V aktuálnej ponuke e-shopu Alza.sk dominuje z hľadiska farebnosti mobilných počítačov čierna, strieborná a odtiene šedej. „Na ostatné farby v poradí biela, červená, modrá, hnedá, oranžová, ružová a žltá pripadá spolu asi desať percent ponuky,“ hovorí Šárka Jakoubková z Alza.sk. „Na zvýšené požiadavky po vzhľadovo originálnych produktoch, u ktorých zákazník sleduje aj potrebu sa odlíšiť, sme pripravení reagovať. Doterajšie skúsenosti však potvrdzujú, že zákazníci vyberajú predovšetkým podľa pomeru cena/výkon,” dodáva Jakoubková.

INTEL  int_brand_550_UB_Sideview1

 (Alexandra Chovancová, Foto: Archív PR Consultants)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*