Zbavte sa bariér pri online nakupovaní na vašom webe

BRATISLAVA/ADMIN – Internetové nakupovanie je dnes naozaj obľúbené, rýchle a pohodlné. No aj tie najznámejšie značky a obchody čelia stratám kvôli nedokončeným nákupom. Viac ako 87 % zákazníkov, ktorí sa rozhodli pre konkrétnu položku a vložili ju do online nákupného koša daného e-shopu, sa rozhodli odložiť celú akciu na neskôr. Aj keď znie slovo „neskôr“ možno dobre, neznamená to, že sa k vám zákazník automaticky vráti.

Prečo? Chyba môže byť vo vašej stránke, či iných veľmi podstatných detailoch, nad ktorými ste na začiatku možno mávli rukou. Avšak dobre zacielená a premyslená PPC reklama od špičkovej marketingovej agentúry by to mohla veľmi rýchlo zmeniť.

Čo je opustený kôš?

Opustený alebo zabudnutý je považovaný kôš, do ktorého používateľ pridal položku, ale nikdy ju reálne nekúpil. Ušlý zisk pre akýkoľvek internetový obchod. Podľa štatistiky sa 3 zo 4 zákazníkov rozhodnú opustiť online nákupný košík a v nákupe ďalej nepokračovať.

Prečo zákazníci opúšťajú kôš?

Existuje mnoho dôvodov, prečo používatelia nedokončia svoju objednávku. Niekde ostanú zaskočení vysokými prepravnými nákladmi, náročnou a komplexnou formou registrácie, prípadne nedostatkom adaptívneho rozloženia. Mnohí tovar len porovnávajú, prípadne ich k nákupu nič nenúti.

Rozhodnutie opustiť kôš je ovplyvnené niekoľkými faktormi naraz. Okrem tých, ktoré sú uvedené vyššie, existujú aj dôvody týkajúce sa pokladne stránky a spôsobu platby. Môžu to byť tiež funkčné ako aj problémy s rozhraním, kam patrí:

  • Zložitý proces objednávania;
  • Nevhodne umiestnené tlačidlo CTA;
  • Nie sú k dispozícii žiadne informácie o načasovaní a nákladoch na doručenie;
  • Nie sú k dispozícii žiadne údaje o podmienkach reklamácie;
  • Kôš neuchováva pridané položky.

Všetky tieto veci by ste si mali pri tvorbe webu sledovať a využiť pritom aj nástroj Google Analytics. Pomôcť odhaliť nedostatky vám však môže aj digitálna agentúra Digital Partner.

Najdôležitejšie ale je presne pochopiť správanie zákazníka, prísť na to, čo ho donútilo kôš v e-shope opustiť, a ktoré kroky zapríčinili nezáujem.

Po identifikovaní problémových oblastí potom budete môcť negatívne dopady neutralizovať a odstrániť postupne všetky bariéry, ktoré bránia ľuďom v online nakupovaní na vašom webe.

(Zdroj: ML; Foto: Shutterstock; Pripravila: red.)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*