Revolúcia v online marketingu
Admin, 13.08.2012 - Je možné zmeniť konkrétne otázky a dopyty vo vyhľadávaní na reálnych zákazníkov? Ako skutočne a efektívne prepojiť lokálnych predávajúcich a kupujúcich prostredníctvom internetu? Ako sa dá maximalizovať návratnosť investícií
do online reklamy?
Prekliky a návštevy. Ich počet je síce merateľný a môže vyznievať efektívne, žiaľ, samotnú otázku zvýšenia predaja nevyrieši. A práve na ňu sa väčšina malých a stredných podnikateľov nielen zameriava, ale je pre nich priam kľúčová. Pri efektivite reklamy v online prostredí je preto dôležité myslieť na fakty, akými sú investícia spojená s konkrétnou kampaňou, v porovnaní s jej prínosom. S tým je spojená revolúcia, ktorá sa nezameriava na kliky samotné, ale na to, akú reálnu aktivitu v súvislosti s návštevou stránky užívateľ vykonáva. Koľko návštevníkov bude telefonicky kontaktovať spoločnosť prezeranej webstránky, koľko z nich využije kontaktný formulár, prípadne napíše e-mail. Možnosť vyhodnocovať a optimalizovať tieto dáta práve na základe už spomínaných údajov a nie podľa počtu klikov, prinášajú špecialisti zo spoločnosti ReachLocal, ktorá je svetovou jednotkou v tejto oblasti. Oblasti online marketingu pre malé a stredné firmy sa ReachLocal venuje už 10 rokov a je jediným globálnym partnerom Google.
„V segmente SMB poskytujeme marketingové riešenia na svetovej úrovni. Meranie a optimalizáciu online a offline konverzií internetovej reklamy už samozrejme na trhu máme, ale tieto riešenia sú komplexné, drahé a pri porovnaní nákladov na ich implementáciu verzus prínosy nerealizovateľné pre firmy s obmezenými rozpočtami. S americkou technologickou platformou ReachLocal je možné, že sa aj malý podnikateľ dostane k rovnakým možnostiam ako veľké korporácie. To je sila ReachLocal. Poskytnúť segmentu malých a stredných podnikateľov tzv. „value based marketing“ – marketing založený na merateľnom obchodnom prínose,“ hovorí Katarína Kováčová, Country Manager ReachLocal Slovensko. Ďalšia výnimočnosť tejto technologickej platformy je poskytovanie automatizovanej optimalizácie na leady (telefonáty, emaily, webové formuláre), nie na počet klikov, a to až na úroveň samotných kľúčových slov. V reálnom čase optimalizuje kampane tak, aby zlepšovali ROI a reportuje klientovi konverzie – obchodné leady. V jednoduchom rozhraní sa klient pozrie na to, koľko mu kampaň vygenerovala telefonátov, vie si ich takisto spätne vypočuť, získa informáciu o presnom počte e-mailov a kontaktných formulárov, zaslaných na základe kampane. Nemusí sa zaoberať technickou stránkou veci. „Náš systém umožňuje jednoduché zaznamenávanie telefonátov bez toho, aby bolo potrebné zasahovať do webových stránok klientov, je to teda veľmi rýchle riešenie,“ dopĺňa Katarína Kováčová. Navyše, konzultanti firmy každý týždeň s klientom analyzujú bežiace kampane a ich výsledky, aby presne porozumel, čo a prečo ReachLocal robí. To je pre malých a stredných podnikateľov, ktorí v problematike online marketingu nie sú zbehlí, taktiež veľkým prínosom.
Online marketingové riešenia umožňujú, na základe presnejšieho cielenia, oveľa väčšiu efektivitu vloženej investície, než klasické mediatypy. Nové technológie v tejto oblasti tak prinesú zmeny nielen na trhu masmedií, ale aj na online marketingovom trhu samotnom.
(mf)
Na fotke Katarína Kováčová, country manager
(Foto – archív PR.Konektor)
Zanechajte nám Váš dotaz