O motivácii manažérov so Stankayom – Google

Bratislava, Admin – Juraj Stankay, ktorého sme požiadali o rozhovor,  je jedným z kľúčových zamestnancov slovenskej pobočky najväčšieho internetového vyhľadávača na svete, Google. Pracovať pre technologický gigant, ktorý je vždy o krok vpred pred ostatnými, pretože tvorí budúcnosť, musí byť nielen fyzicky, ale aj psychicky náročné.

Juraj Stankay_Google SlovenskoAko rýchlo človek v Googli žije, má čas na seba, priateľov a rodinu, vie sa uvoľniť a vypnúť, dokáže vôbec ustriehnuť rovnováhu v zmysle Work life Balance?
Ja rovnováhu aktívne a vedome neriešim. Skôr sa pozerám na to, či ma práca baví, napĺňa, neobmedzuje. Je to taká kombinácia šťastnej rodiny, dobrých priateľov a zaujímavej práce. Takisto nekontrolujem, koľko hodín strávim prácou. Kvartálne si stanovujeme ciele a projekty, pravidelne sledujeme ich pokrok a na konci každého kvartála robíme vyhodnotenie. Možno to bude znieť ako klišé, ale ja pred prácou nepotrebujem utekať. Dovolenka preto pre mňa znamená hlavne stopercentne strávený čas s rodinou. Keď som žil v Írsku, býval som len pár metrov od centrály Google, kolegovia a známi sa mi čudovali, ako tak môžem bývať. No mňa práca naozaj baví.

Google Slovensko tim_small

Jedna vec je, keď práca baví, tá druhá, či to naozaj stačí, alebo sú pre manažéra dôležité aj iné benefity, ktoré ovplyvnia vnútornú motiváciu a spokojnosť zamestnanca.
Pre mňa sú kľúčoví kolegovia, možnosti vzdelávania, flexibilita smerom k rodine. Určite aj práca z domu, cestovanie, osobnostný rozvoj, jednoducho mix všetkého.

Vyzdvihli ste kolegov, to znamená dôležitosť medziľudských vzťahov. Atmosféra na pracovisku je odrazom firemnej kultúry spoločnosti. Ako sa rodila v Google Slovensko?
Vyvíjala sa časom, a tak je pochopiteľne aj odrazom ľudí, ktorí ju tvoria. Atmosféra je kamarátska, uvoľnená, často spontánna. Nie je direktívne daná z centrály. Každá pobočka Google je jedinečná, vyslovene sa očakáva, aby priniesla niečo originálne a vlastné.

Dáva Google priestor prioritne lokálnym lídrom?
Áno, väčšina obchodných zastúpení Google, ktoré poznám, má jadro tímu lokálne, a som si istý, že je to tak správne. Pravdou je aj to, že prednosť dostanú tí s medzinárodnými skúsenosťami.

Google Slovensko_room_smallAké vlastnosti by mal mať podľa vás líder a aké manažér?
Podľa mňa manažér, ktorý svoj tím iba „manažuje“ a nevedie, nemotivuje, neposúva vpred, by si mal začať hľadať novú prácu. Minimálne u nás by sa taký typ manažéra dlho neohrial.

V súvislosti s lepším uplatnením sa na trhu práce sa veľa hovorí o zmene z úzkej špecifikácie na väčšiu všestrannosť. Ktorá cesta je správna?
Podľa mňa ani jedna. Úzka špecifikácia je v dnešnom rýchlom svete limitujúca a všestrannosť je inými slovami všeličo viem, ale nič dostatočne dobre. Oveľa zaujímavejšie sú vlastnosti ako nadšenie pre danú oblasť, zvedavosť, otvorená myseľ, niekedy aj rebelstvo.

Hovorí sa, že keď nie ste v Googli, tak v podstate ani neexistujete. Na koľko percent dávate šancu ešte klasickému štýlu podnikania cez osobný predaj v porovnaní s online predajom?
Určite som zástancom a fanúšikom aj tradičného predaja. Online sa postupom času bude dostávať aj tam, no skôr vo forme recenzií, odporúčaní. Pozrime sa na to z tohto pohľadu. Je firma “A” a firma “B”. Obe majú rovnako kvalitný produkt, firma “A” má však oproti firme “B” lepšiu vizibilitu vo výsledkoch vyhľadávania Google, ktoré používa veľký počet ľudí. Z tohto pohľadu má firma “A” výhodu v počte návštevníkov ich stránky. Ak presvedčia aj cenou, servisom a ďalšími drobnosťami, ich šance na úspech sú neporovnateľne vyššie.

Google Slovensko_open space office _smallV novembri vás uvidíme prednášať na jedinečnej konferencii zameranej na propagáciu zdravého životného štýlu vo firmách Work in Balance. Jej cieľom je motivovať a inšpirovať firmy aj samotných zamestnancov k aktívnejšiemu prístupu v oblasti zdravia a poukázať na fakt, že vnútorná rovnováha človeka má priamy vplyv na jeho výkon a spokojnosť. Žijú „googláci“ zdravo?
V našom tíme máme veľa aktívnych ľudí, a tak sa to prirodzene prejavilo aj na výbere stravy a dodávateľov. Dvakrát do týždňa nám nosia čerstvé ovocie a zeleninu. Pravidelne dopĺňame zásoby fit tyčiniek, sušeného ovocia a organických džúsov. Jedinou výnimkou sú raz v roku, na jeseň, husacie hody, kde úplne vypíname nášho virtuálneho dietológa.

(Zdroj: Alena Orolínová, Foto: Archív J. S.)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*