Ako často cestujeme na dovolenky?

Bratislava, Admin – V roku 2016 plánujú Slováci dovolenkovať viac. Až 30 % Slovákov chce cestovať častejšie ako v minulom roku. „V súčasnosti si priemerný Slovák dopraje dovolenku na Slovensku 2 – 3x za rok, zatiaľ čo do zahraničia sa vyberie 1x ročne,“ komentuje výsledky prieskumu, Zdenko Hoschek, CEO ZlavaDna.sk (na obr. č. 1 sprava). Do prieskumu sa zapojilo vyše 7 000 Slovákov a 100 ubytovacích zariadení.

infografika_TK_ZlavaDna.sk

Dobrá cena a referencie rozhodujú o kúpe
Prieskum ukázal, že najpopulárnejšie je dovolenkovanie vo dvojici a to až v 61 % prípadoch. Pri výbere však až 79 % záujemcov o dovolenky prihliada na cenu, pričom druhým najdôležitejším faktorom sú referencie. Práve v hodnoteniach získavajú zákazníci informácie o pripravenosti personálu, čistote, či dobrej gastronómií. Ich dôležitosť si uvedomujú aj hotelieri. Z prieskumu totiž vyplýva, že až 79 % z nich v minulom roku sledovalo svoje hodnotenia na internete.

Rezervácie Slováci odkladajú na poslednú chvíľu
Dostupnosť a široká ponuka pobytov v posledných rokoch spôsobuje aj to, že Slováci sa pri rezervácii alebo kúpe pobytu rozhodujú stále neskôr. Približne 38 % respondentov si svoj pobyt rezervuje, či kúpi 15 až 30 dní pred nástupom. Menej ako týždeň si na rezerváciu svojej dovolenky necháva len 14 % Slovákov. „Ide o dlhodobý trend, ktorý vnímame už viac rokov. Slováci sú pri nákupe menej impulzívni a vyčkávajú na najlepšiu ponuku. Mnohým nevadí čakať až do poslednej chvíli,“ prezrádza Zdenko Hoschek.

Rodinná dovolenka
Prieskum poukázal aj na to, že na rodinné dovolenky s deťmi chodí viac ako 33 % respondentov, pričom ročné cestovateľské náklady, pre celú domácnosť, sú najčastejšie v rozmedzí 500 – 1000 eur. Aké sú preferencie rodín na dovolenke? Najčastejšie dávajú Slováci prednosť hotelom s aktivitami pre deti a vhodnými službami pre detského zákazníka.

„V prieskume sme sa dozvedeli aj to, že zákazníci očakávajú od pobytu najmä príjemný personál, kvalitnú gastronómiu a bohaté doplnkové služby. Je to taký zlatý trojuholník úspechu pre hotelierov,“ uzatvára Zdenko Hoschek.

Veľký prieskum o cestovnom ruchu zohľadňuje informácie 7000 respondentov zo Slovenska a Českej republiky, 100 hotelov a 700 študentov hotelových škôl zo Slovenska. Jej cieľom bolo vytvoriť kolektívne dáta o trhu a pomôcť tak slovenským hotelom napredovať. Výsledky prieskumu boli prezentované na konferencii ZlavaDna.sk o cestovnom ruchu, na ktorom sa zúčastnili hotelieri zo Slovenska.

(Zdroj: Peter Blažečka, ZlavaDna.sk; Pripravil: Eugen Nagy)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*