Úspech firmy nie je len o nápade, ale aj o číslach
BRATISLAVA/ADMIN – Príbehy úspešných podnikateľov sa začínajú nápadom či víziou. Mnohokrát sa aj dočítate o tom, vďaka akému nápadu boli mnohí na trhu takí úspešní. Realita je však o niečo tvrdšia. V bežnom konkurenčnom prostredí totiž na trhu nerozhoduje len dobrý produkt a dobrý nápad, ale aj čísla. A síce čísla, ktoré si firma vopred plánuje – náklady, príjmy, tržby, zisk, resp. strata. A taktiež zloženie jej kapitálu.
Úvery bežnou súčasťou kapitálu
Bežnou a v podstate veľmi dôležitou súčasťou fungovania firmy sú úvery na podnikanie, ktoré predstavujú bežnú súčasť kapitálu spoločnosti. Nie je nič neobvyklé, ak si aj tie najväčšie firmy berú na určité veľké projekty či expanziu úvery v bankách či nebankových spoločnostiach. Tieto úvery sú relatívne dobre dostupné. Treba však vedieť s nimi pracovať a správne sa rozhodovať.
Do hry vstupujú čísla
A v tejto chvíli vstúpia do hry čísla. Firma má daný svoj rozpočet a dlhodobý výhľad príjmov a výdavkov, pričom cieľom by malo byť dostať sa do čiernych čísiel, čiže do zisku. Úvery v tom nebránia, naopak, vedia pomôcť, napríklad pri expanzii firmy. Podnikatelia si však musia vopred vypočítať to, aké budú mať v čase odhadované príjmy, výdavky a rovnako to, aké financie budú musieť vynaložiť na splácanie úverov. Vhodný prienik týchto čísiel môže firme zabezpečiť úspech.
Oplatí sa dať si záležať
Túto oblasť by podnikatelia nemali podceňovať. Ak pracujú so správnymi číslami, vrátane úverov, môžu si do budúcna veľmi pomôcť. V tomto prípade sa oplatí aj nechať si poradiť od firiem, ktoré sa zameriavajú na to, že podnikateľom nájdu ten najvýhodnejší úver. Vďaka tomu môžu čo-to ušetriť a dostať sa tak do ešte priaznivejších ekonomických čísiel a ukazovateľov. Čiže – áno, aj nápad je dôležitý, no pre úspech je kľúčová realizácia a správne čísla.
(Zdroj: ML; Foto: Freedomz / Shutterstock.com; Pripravila: red.)
Zanechajte nám Váš dotaz