Unilever zmierňuje dôsledky výroby na životné prostredie

Bratislava, Admin, 5. 6. 2014 - V minulom roku vyprodukovali závody spoločnosti Unilever na jednu tonu výroby zhruba o tretinu menej emisií CO2 z energií ako v roku 2008. Zároveň dokázali znížiť spotrebu vody a zefektívniť nakladanie s odpadmi. Podarilo sa im to

vďaka desaťročnému firemnému projektu na podporu trvalo udržateľného rastu s názvom Unilever plánu udržateľného rozvoja. Jeho výsledky k roku 2013 spoločnosť nedávno zverejnila.

„Po troch rokoch od spustenia iniciatívy Unilever plánu udržateľného rozvoja sme získali istotu, že tento projekt skutočne pomáha rozvoju podnikania a buduje hlbšie vzťahy s našimi zamestnancami a spotrebiteľmi. V roku 2013 sme dosiahli veľmi dobré výsledky, najmä pri tých cieľoch, ktorých plnenie môžeme sami priamo ovplyvniť. Vďaka iniciatíve môžeme ušetriť náklady, znižovať riziká a taktiež nám pomáha v našich aktivitách v oblasti inovácií,“ uviedol Paul Polman, generálny riaditeľ spoločnosti Unilever.

Jedným z najlepších dosiahnutých výsledkov je zníženie emisií CO2 z energií vo výrobe o 32 % na tonu od roku 2008. Tento rozdiel môžeme prirovnať k 200 000 autám, ktoré už nejazdia po diaľniciach. Skvelý pokrok dosiahla spoločnosť aj v poľnohospodárstve. Už takmer polovica poľnohospodárskych surovín pochádza z trvalo udržateľných zdrojov, na rozdiel od 14 % v roku 2010. Na poľnohospodárstvo sa firma zameriava aj prostredníctvom vzdelávania. Za tri roky programu spoločnosť pomohla 570 000 malým poľnohospodárom a výsledkom jej iniciatívy na zvýšenie počtu žien v podnikaní je navýšenie počtu mikro podnikateliek v pracovnom programe Shakti v Indii o 17 000 na súčasných 65 000.

Unilever USLP 1 zm

Snaha spoločnosti Unilever o zmiernenie dôsledkov výroby na životné prostredie viedla taktiež k zníženiu spotreby vody o 29 % na tonu výroby od roku 2008. Táto zmena predstavuje úsporu dvoch litrov vody na každého človeka na planéte. Novo zavedená obalová technológia Dove sprchovacích gélov znížila množstvo použitého plastu o 15 % na obal a po jej plošnom zavedení bude možné usporiť až 27 000 ton plastu. Bude tak možné ešte viac znížiť produkciu odpadov, ktorú sa už podarilo znížiť o dve tretiny na tonu výroby. V porovnaní s rokom 2008 bolo vyprodukované o 97 000 ton odpadu menej.

Projekt Unilever plán udržateľného rozvoja už tretí rok dosahuje dobré výsledky a firma sa preto rozhodla svoje ciele rozšíriť. Spoločnosť Unilever sa teraz zameria predovšetkým na docielenie systémových zmien, nielen čiastočné zlepšenia.

Unilever USLP 3 zm

Medzi ambiciózne ciele, ktoré si spoločnosť stanovila, patrí:

  • Pomoc v boji s klimatickými zmenami. Spoločnosť chce zastaviť odlesňovanie planéty, kvôli ktorému vzniká až 15 % globálnych emisií skleníkových plynov.
  • Zlepšiť oblasť výživy vďaka podpore trvalo udržateľného poľnohospodárstva a zaisteniu obživy pre malých poľnohospodárov. Farmári v Ázii a subsaharskej Afrike produkujú 80 % všetkých potravín.
  • Zlepšiť zdravie a kvalitu života tým, že pomôže zaistiť prístup k bezpečnej pitnej vode, k sanitácii a prispeje k rozvoju správnych hygienických návykov.

(Veronika Kúšiková, Unilever)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*