Rozumné manažovanie rodinného rozpočtu

Bratislava, Admin – Nakupovanie na splátky už na Slovensku nie je primárne záležitosťou nedostatku finančných prostriedkov, ale rozumného manažovania rodinného rozpočtu.
TOP 5 najčastejšie uvádzaných výhod nakupovania tovaru na splátky ?
Až tri pätiny spotrebiteľov (spolu 60 %) využívajúcich služby najväčšej splátkovej spoločnosti Quatro uvádzajú, že by si mohli kúpiť tovar za plnú cenu, ale napriek tomu sa rozhodli pre nákup na splátky. Platí to najmä pri nákupe bielej a čiernej techniky, mobilov, nábytku, záhradnej techniky aj športového náčinia. Potvrdil to kvantitatívno-kvalitatívny prieskum o nakupovaní na splátky, ktorý pre VÚB a spoločnosť Quatro vypracovala spoločnosť United Consultants.

Zľava: Angelika Farkašová, vedúca úverových produktov VÚB a Martina Hrivnáková, riaditeľka korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB.
„Nákupom tovaru na splátky už dnes ľudia neriešia urgentnú situáciu pokazeného spotrebiča a nedostatku hotovosti na nákupy, ale skôr si zlepšujú svoju kvalitu života. Väčšina nakupujúcich na splátky môže v danom okamihu kúpiť tovar za plnú cenu, napriek tomu si vyberie splátkovanie – nechce totiž jednorazovo zaťažiť svoj rodinný rozpočet,“ uviedla Angelika Farkašová, vedúca úverových produktov VÚB.
Čo bolo hlavným dôvodom rozhodnutia pre nákup tovaru na splátky?
Práve nezaťažovanie bežného rodinného rozpočtu väčším výdavkom je najčastejšie uvádzaná odpoveď na otázku, prečo si spotrebitelia vybrali splátkový predaj – uviedlo to až 39 % oslovených zákazníkov spoločnosti Quatro.
Čo je podľa Vás najväčšia výhoda nakupovania tovaru na splátky?
Druhým najčastejším dôvodom uvádzaným Quatro spotrebiteľmi je to, že „nechcú míňať svoje finančné rezervy“ alebo „nechcú minúť usporené peniaze“, čo uviedol každý štvrtý oslovený.

Na tlačovej konferencii porozprával novinárom o využívaní služieb najväčšej splátkovej spoločnosti Quatro Martin Techman, vrchný riaditeľ úseku retailového bankovníctva VÚB.
Zaujímavé je, že ako jediné možné riešenie v urgentnej situácii, kedy sa napríklad pokazí nejaký spotrebič a spotrebiteľ nemá dosť voľných financií na zvládnutie tejto situácie, je až na treťom mieste spomedzi všetkých dôvodov. Pripúšťa to 14 % klientov Quatra.
Dominantný podiel z pohľadu veku spotrebiteľov tvoria aktívni ľudia vo veku 35 až 44 rokov. Tvoria takmer polovicu zákazníkov (45 %). Nadpriemerne v porovnaní so slovenskou populáciou sú zastúpení medzi nakupujúcimi ľudia vo vekovej kategórii 45 až 54 rokov (21 %).
Zároveň platí, že v súčasnosti splátkujú viac vzdelanejší ľudia. Klienti s maturitou alebo s vysokoškolským vzdelaním tvoria vyše 80 % zákazníkov značky Quatro.
Quatro je dlhoročný líder v splátkovom predaji s najvyšším 60 percentným trhovým podielom a pre Slovákov je symbolom nakupovania na splátky. V súčasnosti s Quatrom možno nakupovať na splátky v 5 400 zmluvných kamenných predajniach a vo viac ako 700 e-shopoch.
Novinkou tohtoročnej jesene bude nová aplikácia a mimoriadna ponuka. Pri nákupe na splátky pri mesačnej splátke už od 10 € na najviac 96 mesiacov, budú mať spotrebitelia možnosť znížiť si náklady splácania na nulový úrok. „Podmienkou na odpustenie úrokov bude mimoriadne splatiť cenu tovaru do pol roka, teda do 6 mesiacov,“ uviedla Angelika Farkašová.
Čo sa najčastejšie kupuje na splátky?
Už čoskoro pribudne v ponuke nová predajná aplikácia pre koncových užívateľov a predajcov. Pomocou nej bude možné prepočítať ponuku priamo pri konkrétnom produkte na určitý čas či na konkrétne vymedzenú splátku, o ktorý bude mať klient záujem. „Neskôr sa pridá aj možnosť priamo cez aplikáciu požiadať o nákup na Quatro splátky,“ zdôraznila A. Farkašová.
(Zdroj: Janka Markušová, House of Comms; Pripravila: Valéria Nagyová)
Zanechajte nám Váš dotaz