Návšteva našich novinárov
v maďarskom Hungaroringu

Bratislava, Admin – Poisťovňa Groupama garancia a. s. pripravila pre novinárov zaujímavú jednodňovú exkurziu do Školiaceho technického centra pre vodičov, ktoré sa nachádza v Maďarsku priamo v areáli Hungaroringu.

Počas cesty autobusom mali novinári dostatok času diskutovať o súčasnej podnikateľskej stratégie tejto veľkej francúzskej poisťovne. Partnermi im boli dvaja čelní predstavitelia spoločnosti Groupama, ktorí ich informovali o základných faktoch spoločnosti: Poisťovňa Groupama je jednou z najväčších poisťovní vo Francúzsku, má vyše 100 ročnú históriu, pričom názov Goupama je odvodený z pôvodného francúzskeho názvu poisťovne: Groupe des Assurances Mutuelles Agricoles (Skupina vzájomných poľnohospodárskych poistení).

Groupama IMG_1172

Na samom začiatku bol zámer francúzskych vidieckych poľnohospodárov, aby sa spoločne ochránili voči riziku požiaru a živelných udalostí. Táto iniciatíva bola nesmierne úspešná a na území Francúzska vzniklo v tej dobe viac podobných poisťovní. Založenie poľnohospodárskych družstevných poisťovní bolo schválené dokonca aj zákonom v roku 1900. Groupama vznikla združením takýchto družstevných poisťovní. Spoločnosť sa neustále vyvíjala a za krátky čas sa stala najpreferovanejšou poisťovňou francúzskych obcí. V súčasnej dobe pôsobí v 14 krajinách, troch svetadielov (Európa, Ázia a Afrika), má 13 miliónov klientov a 33 500 zamestnancov.

Groupama IMG_1171

V preventívnej oblasti sa spoločnosť Groupama venuje rôznym aktivitám a podporuje početné spoločenské, kultúrne a športové aktivity v krajinách kde má silné zastúpenie. Jednou z kľúčových oblastí je rozvoj jazdných schopností a zručností vodičov motorových vozidiel, ich školenie a príprava v technických centrách na riešenie rôznych kritických situácií, ktoré sa môžu vyskytnúť v doprave. Spoločnosť Groupama začala s rôznymi preventívnymi aktivitami v oblasti bezpečnosti dopravy pred vyše 40 rokmi. Vo Francúzsku majú 12 školiacich centier tzv „Centaure“, kde záujemcovia môžu získať informácie o profesionálnych technikách vedenia motorových vozidiel, praktických zručnostiach potrebných pri nebezpečných situáciách, dopravných rizikových faktoroch a základoch bezpečného a adaptívneho riadenia, ktoré náležite zohľadňuje podmienky životného prostredia.

Groupama IMG_1186

Podobným projektom je podpora školiaceho Technického centra pre vodičov v priestoroch Hungaroringu. Technické školiace centrum pre vodičov sa nachádza v blízkosti hlavného mesta, vedľa dediny Mogyoród priamo v priestoroch Hungaroringu. Výhradným sponzorom Technického školiaceho centra pre vodičov v Hungaroringu je spoločnosť Groupama, jeho prevádzkovanie a edukačné aktivity sú významným prínosom pri zabezpečení bezpečnej dopravy v Maďarsku od roku 2011.

Groupama IMG_1202 zm

Mnohí vodiči radi jazdia rýchlo a z praxi vieme, že 90 % dopravných nehôd je spôsobených ľudskými chybami a v dôsledku nepozornosti vodičov. Často sa stáva, že dopravná nehoda je následkom nesprávneho výberu rýchlosti, neprimeranou jazdou, nezohľadnením povahy a kvality vozovky, únavou alebo inými závažnými ľudskými faktormi. Chyby sa robia už na začiatku – počas základnej prípravy a výučby motoristov. Vodiči nie sú dostatočne kvalitne a náležite pripravení na neočakávané, nebezpečné rizikové situácie v doprave. Príprava a výučba vodičov by mala byť viac systematická a dôkladnejšia na rizikové situácie, ktoré sa vyskytujú v bežnej každodennej doprave. Zlé riešenia a reakcie sa potom zafixujú vo vedomí a schopnostiach vodičov v priebehu rokov, a preto dochádza častejšie k dopravným nehodám. Mnoho ľudí je presvedčených, že školenia v technike riadenia v podobných vodičských centrách, ktoré niekedy zjednodušene nazývame „školy šmykov“ by mali byť povinné pre každého vodiča. Účasťou širokej základne vodičov na týchto školeniach by sa mohli výrazne zredukovať počty dopravných nehôd, straty na ľudských životoch a veľkosť majetkových strát.

Groupama IMG_1209 zm

Novinári si mohli vyskúšať rôzne jazdné dráhy, ktoré imitujú kritické dopravné situácie. V jednej dráhe bolo možné vyskúšať si rôzne povrchy vozovky pri brzdení, v druhej zasa šmyky, v ďalšej dráhe sa pretekalo na čas (formou lyžiarskeho slalomu) po trase vyznačenej umelohmotnými kolíkmi. V závere bohatého programu mali možnosť novinári vidieť celý komplex Hungaroringu, kde navštívili hlavnú budovu, priestory zriadené pre pretekárov a moderné informačné centrum slúžiace pre akreditovaných novinárov.

Groupama IMG_1258

Skupina novinárov mala možnosť vidieť aj riadiace centrum pretekov, ktoré je vybavené najmodernejším počítačovým audiovizuálnym systémom. Pomocou tohto systému, riadeného tímom odborníkov sú v stálom spojení s rozhodcami, ktorí sú rozmiestnení popri pretekárskej dráhe. Spojenie medzi riadiacim centrom v hlavnej budove a kontrolórmi dislokovanými na početných rizikových miestach pretekárskej dráhy je dokonalé. Priebeh pretekov sledujú experti pomocou kamerového systému na 32 obrazovkách. Každý záber poskytuje obraz určitej časti pretekárskej dráhy. V prípade nehody na dráhe sú schopní odborníci ihneď prerušiť preteky a zabezpečiť poskytnutie špecializovanej lekárskej starostlivosti v malej nemocnici, ktorá je vybavená dokonca aj najmodernejšou zobrazovacou technikou -prístrojom magnetickej rezonancie.

Groupama IMG_1231

Hoci výstavba okruhu Formuly 1 pri dedinke Mogyoród sa začala až v októbri 1985, prvé preteky sa uskutočnili už v auguste 1986. Boli to v tej dobe prvé závody Veľkej ceny šampionátu Formule 1 za „železnou oponou“. Stavebné práce sa uskutočnili v rekordne rýchlom čase, preto dodnes je Hungaroring najrýchlejšie dokončenou permanentnou pretekárskou traťou v histórii Veľkej ceny Formuly 1.
Hungaroring počas svojej histórie zažil veľké a dramatické preteky, mnohí fanúšikovia Formuly radi spomínajú na pamätný súboj medzi Nelsonom Piquetom a Ayrtonom Sennom. Pre Fernanda Alonza je najobľúbenejšou traťou práve Hungaroring. Preteky sa uskutočňujú začiatkom augusta, preto závodní piloti charakterizujú túto dráhu ako horúcu a prašnú.

Groupama IMG_1225

Fakty a údaje
• Dĺžka trate: 4 381,08 m
• Počet kôl pretekov: 70
• Dĺžka pretekov: 306,663
• Počet zákrut: 14 (8 vpravo a 6 vľavo)
• Šírka trate: 11 až 15 m
• Dĺžka cieľovej roviny: 788,9 m
• Prevýšenie: 36 m
• Najväčšie stúpanie: 6,20 %
• Najväčšie klesanie: 7,00 %
• Traťový rekord: 1:21,071 (199,461 km/h) – Michael Schumacher/Ferrari (2004)
• Najrýchlejšie kolo kvalifikácie: 1:18,146 (199,272 km/h) – Michael Schumacher/Ferrari (2004)
• Maximálna rýchlosť: 291 km/h
• Prvá GP: 1988 (víťaz Nelson Piquet (BRA) – Williams FW11)
• Počet GP: 25
• Priemerná spotreba paliva: 2,17 kg / kolo
• Jazda na plný plyn: 58 %
• Sekcia trate s jazdou na plný plyn: 750 m
• Počet preradení rýchlostných stupňov: 50 / kolo
• Opotrebenie pneumatík: stredné až vysoké
• Opotrebenie bŕzd: vysoké
• Úroveň priľnavosti: veľmi vysoká

(Pripravil Eugen Nagy, Foto: autor článku)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*