Spoločnosť KRUK vstupuje
na slovenský trh

Admin, 27.03.2013 – Spoločnosť  KRUK, medzinárodná finančná skupina zameraná na správu pohľadávok finančných ústavov a korporátnych zákazníkov, oficiálne vstúpila 26. marca 2013na slovenský trh. Riadením aktivít na slovenskom trhu, ktorý bude patriť

do spoločnej správy regionálneho zastúpenia spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika s.r.o., bol poverený Krzysztof Różycki, generálny riaditeľ pražskej pobočky.

Finančná skupina KRUK je lídrom na trhu v oblasti správy pohľadávok v Poľsku a Rumunsku a veľmi rýchlo upevňuje svoju pozíciu na českom trhu. Vedenie spoločnosti vidí veľkú príležitosť aj na slovenskom trhu, preto od dnešného dňa oficiálne spája aktivity na českom a slovenskom trhu do jednej dcérskej spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika s.r.o.
Vstupu na slovenský trh predchádzalo niekoľko mesiacov príprav, analýz a takisto už boli uzatvorené prvé kontrakty – od augusta 2012 spoločnosť KRUK uzatvorila sedem kontraktov na správu pohľadávok a počas štvrtého kalendárneho kvartálu 2012 zakúpila tri portfóliá pohľadávok v celkovej nominálnej hodnote 12,8 milióna eur.
„Slovenský trh je veľmi podobný poľskému i českému, na ktorých sme veľmi úspešní, oficiálny vstup na tento trh bol teda pre nás len otázkou času. Aj slovenskí spotrebitelia sa tak teraz môžu tešiť na osobný prístup a individuálne podmienky, vďaka ktorým budú môcť splatiť svoje dlhy oveľa pohodlnejšie,“ uvádza Krzysztof Różycki, generálny riaditeľ spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika s.r.o. „Naším zámerom je stať sa jednotkou na slovenskom trhu v horizonte troch až piatich rokov.“
V rámci analýz slovenského trhu si spoločnosť KRUK nechala vypracovať unikátny prieskum, zameraný na vnímanie dlhov u zadlžených osôb na Slovensku. Tento prieskum sa uskutočnil na prelome februára a marca medzi 800 respondentmi (54 % ženy, 46 % muži) vo veku od 18 rokov.

Predstavy o zadlžených ľuďoch
Viac ako dve tretiny opýtaných si myslia, že najčastejšie sú zadlžení tí, ktorí mali v úmysle splácať pôžičku – len sa dostali do ťažkej finančnej situácie (43 %), resp. precenili svoje finančné možnosti (26 %).
Naopak, takmer tretina si myslí, že najčastejšie sú zadlžení tí, ktorí nezamýšľali splácať, resp. „neriešili to“ („vedeli, že splácanie bude pre nich náročné, ale neobávali sa toho“ – 12 %, „splácanie nechávajú „na zajtra““ – 11 %, „boli si vedomí toho, že nič splácať nebudú“ – 8 %).

Celkovo si takmer dve tretiny opýtaných myslia, že ľudia – ktorí majú problém so zadlžením – chcú splácať svoje finančné záväzky, a to za každú cenu (16 %) alebo nevedia, ako to urobiť (46 %).
Oproti tomu si viac ako tretina opýtaných myslí, že takýto zadlžení ľudia odmietajú splácať, vyhýbajú sa splácaniu, resp. sa nestarajú o splatenie svojich finančných záväzkov („nestarajú sa o splatenie, nedomýšľajú následky“ – 20 %, „vyhýbajú sa kontaktu s veriteľom“ – 10 %, „otvorene odmietajú splácanie svojich dlhov“ – 4 %).
„Naše skúsenosti, prieskumy a interné dáta potvrdzujú nedostatočnú informovanosť spotrebiteľov, pokiaľ ide o dôsledky nesplácania pohľadávok,“ uviedol Vítězslav Kus, obchodný riaditeľ spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika. „Jedným z našich prvých cieľov po vstupe na slovenský trh bude informovať dlžníkov o možnostiach a postupoch, ktoré majú k dispozícii a vďaka ktorým môžu splácanie svojich dlhov zmeniť na bezproblémovú záležitosť i v prípade, že sa dočasne dostanú do problémov. Spoločnosť KRUK, na rozdiel od konkurencie, presadzuje ľudskú stránku komunikácie a vždy ponúka individuálne riešenie.“

Správanie a pocity v prípade problémového zadlženia
Takmer tri štvrtiny opýtaných vyhlasujú, že keby boli zadlžení a kontaktovala by ich inkasná spoločnosť, spolupracovali by s ňou, resp. „požiadali by ju, aby im predstavila a vysvetlila možnosti, ako sa vyrovnať s dlhom“.
Naopak, viac ako pätina by v takomto prípade nenadviazala spoluprácu s inkasnou spoločnosťou – resp. snažila by sa vyhnúť splateniu dlhu („bojoval by som – inkasná spoločnosť nemá právo dlhy vynucovať“ – 3 %, „snažil by som sa konať tak, ako keby som sa nebál žiadnych následkov“ – 13 %, „prosil by som o zľutovanie a žiadal o odpustenie splátky“ – 2 %, „snažil by som sa použiť výhovorky, aby som sa dohovoril na kompromise“ – 4 %, „snažil by som sa vyhnúť kontaktu“ – 1 %).
Viac ako polovica opýtaných by v prípade, keby nemala dostatok financií na zaplatenie účtov/splátok úveru, očakávala, že im spoločnosť zaoberajúca sa správou pohľadávok navrhne splátkový kalendár – teda umožní im splatenie dlhu v sumách, ktoré si môžu dovoliť.

Viac ako pätina by v takejto situácií očakávala, že táto spoločnosť vyhodnotí ich situáciu a poradí im, ako problém vyriešiť (21 %). V menšej miere si opýtaní myslia, že spoločnosť zaoberajúca sa správou pohľadávok by odovzdala ich prípad súdu/právnikom (5 %), zariadila oddialenie celej splátky na neskoršie (4 %) alebo dokonca zariadila, aby nemuseli nič platiť (2 %). Približne desatina nevie, čo by mala od takejto spoločnosti očakávať (11 %).
Viac ako polovica opýtaných by v prípade, keby mala problémy so splácaním dlhov, pociťovala strach z následkov. Pätina opýtaných by cítila hanbu, pretože dlhy sú zahanbujúci problém (20 %) a desatina pocit nespravodlivosti (10 %). Nezáujem a ľahostajnosť uviedli len 2 % opýtaných.

Takmer tri štvrtiny opýtaných uvádzajú, že vo svojej domácnosti by pravdepodobne mali na starosti pôžičky či dlhy oni sami – teda sami by kontaktovali a riešili situáciu s poskytovateľom úveru či spoločnosťou spravujúcou dlhy. Len necelá pätina označila za takúto osobu svojho manžela/manželku, resp. partnera/partnerku, v menšej miere uviedli iného rodinného príslušníka (5 %). Negatívny postoj k tejto otázke zaujalo 5 % s odpoveďou „nikto – podobným kontaktom sa vyhýbame“.
Finančné správanie domácnosti respondenta
Viac ako polovica opýtaných hodnotí príjmy a výdavky svojej domácnosti mesačne. Denne svoje príjmy a výdavky hodnotí 15 % a rovnako 15 % ich hodnotí týždenne, resp. niekoľkokrát za mesiac. Niekoľkokrát do roka ich hodnotí skoro desatina (9 %). Nepravidelne hodnotí svoje príjmy a výdavky 5 % opýtaných. Zvyšných 5 % opýtaných príjmy a výdavky svojej domácnosti nikdy nehodnotí.

Stres z finančnej situácie svojej domácnosti celkovo nepociťujú takmer tri štvrtiny respondentov – pretože sa ich to netýka/nemajú finančné problémy (46 %) alebo sa mu dokážu vyhnúť dohľadom nad rodinnými výdavkami (27 %).
Naopak, viac ako štvrtina priznáva, že je v strese a obáva sa o finančné zabezpečenie seba či svojej rodiny (27 %).
Splátky v prípade problémového splácania úveru
Väčšina opýtaných si myslí, že pri problematickom splácaní úveru by mali byť splátky stanovené spoločne so zadlženou osobou – na základne jej súčasnej finančnej situácie (84 %).
Naopak, viac ako desatina je presvedčená, že tieto splátky by mali byť stanovené veriteľom alebo inkasnou spoločnosťou – bez prihliadnutia k možnostiam zadlženej osoby (14 %).

Klient vždy na prvom mieste
Spoločnosť KRUK dlhodobo presadzuje inovačnú politiku orientovanú na zmierlivé riešenie. Táto proklientská stratégia zameraná na partnerský, osobný prístup k zadlženým osobám či firmám a pochopenie ich situácie sú hlavnou prednosťou, ktorými sa spoločnosť KRUK odlišuje od konkurencie. Spoločnosť KRUK ponúka svojim klientom možnosť splácania dlhov za vysoko individuálnych podmienok reflektujúcich ich aktuálne finančné možnosti; dlh teda napríklad možno rozložiť do viacerých splátok alebo splatiť predčasne bez ďalších sankcií.

(hrák)

Tlačová konferencia spoločnosti KRUK v Bratislave

51 Komentáre Spoločnosť KRUK vstupuje
na slovenský trh

  1. Bozena Sabovcikova // 21. októbra 2015 at 10:59 // Odpovedať

    nabyt mam drazbu, potrebovla by som vyplatit 3500 eur, prosim mozte mi pozicat ak som v uverovom registri.Dakujem za odpoved

  2. Dobry den chcel by som sa opytat riesite aj podvody a vymahanie pohladavok

  3. Spoločnosť DARMOŽRÁČOV, zastupujúca podvodníkov z daňového raja, parazitujúcich na odkúpených, starých, premlčaných dlhoch, resp. úrokov a nezákonných sankcií k nim !!! Sú otravný ako YPERIT !!! Vykynožiť, zničiť, ZRUŠIŤ !!! S pozdravom

  4. dobry den dostal som sa do tazkej financnej situacie a tymto vas prosim o pomoc v tomto smere potreboval by som neakym sposobom upravit splatky vopred pekne dakujem kontakt 0911252109

  5. Rudolf Poljak // 2. júna 2016 at 20:29 // Odpovedať

    Dobry vecer chcem sa opitat zo zenou mame dlhi robito okolo 13000 euro vedeli bi ste nam pomoct zeby ste to prebrali vi a splacal by som to cez vas prosim kontaktujte ma cez meil dakujem

  6. Dobry den,chcem sa informovat o vasej spolocnosti,ci sa da poskytnut pomoc aj niekomu,kto sa ozaj dostal do financnej tiesne,teda ma dlhy,ktore nevie ako dalej splacat a je momentalne bez prijmu.Samozrejme ze vsetky institucie tym padom chcu vsetko a hned.Je teda moznost pomoct aj v takomto ppripade,alebo zasa len pre ludi,ktorí maju pracu.dakujem

  7. Mame mnoho dlhov aj s manzelom a nevladzeme to splacat-potrebovali sme pomoc

  8. Elena Kreutz // 18. júla 2017 at 21:56 // Odpovedať

    Dá sa s nimi dohodnúť a majú super prístup ku klientom, mám s nimi dobrú skúsenosť

  9. Myslím, že dlh sa k nim nedá preniest. Musím pochváliť ich príjemnné a ústretové jednanie… Veľmi mi pomohli

  10. Andy, Darmožráčov?? Oni vymáhajú pohladávky mimosúdne, takže práve naopak. A moja skúsenosť je, že keď platíte tak sú príjemný, ochotný a majú ľudský prístup.

  11. No keby ste platili, nemal by ste takúto skúsenosť a názor na nich. Ja som im hneď ako mi prišiel dopis zavolal, dohodol koľko budem splácať a všetko prebehlo bez jediného problému, nemožem sa stažovať.

  12. Súhlasím s Milanom, keď vše riešite ako je treba, sú príjemný a snažia sa dohodnúť ako sa dá.

  13. Povedala by som, že keď niekto neplatí dlh, musí rátať s tým, že veritelia budú chceť svoje peniaze späť. Nepríde mi na tom nič divné a keď ľudia nereagujú ako sa môžu čudovať, že dlžobu predajú spoločnosti, ktorá toto vie riešiť a troška pritvrdí. Kamarát mal tiež dlh, odkúpila ho spoločnosť Kruk a keďže sa neskrýval a komunikoval, vyriešili to celkom bez problemov.

  14. Ja chcem napísať pozitívnu skúsenosť so spoločnosťou Kruk. Bola som totalne v nervach, dlhy dosť velké, Kruk sa so mnou dohodol na splátkach a teraz to ide. Pani s ktorou som tam hovorila, bola veľmi mila, chovala sa ku mne pekne.

  15. je to seriozna spoločnost ktorá odkupuje pohladávky a následne ich dalej vymáhá. Komunikuju milo a da sa s nimi dohodnut.

  16. DOBRY DEN.CHCELA BY SOM VEDIET OD AKEJ SUMY POZICIAVATE

  17. minule mi volalo divné číslo a až na nete som zistil že su to oni. Další den mi od nich došiel dopis a já sam som navrhol výšku mesačnej splátky. Takže su seriozny a dá sa s nimi komunikovat.

  18. je to seriozna spoločnost.

  19. tiež sme mali kedysi uver, nastali tažkosti a prestali sme ho platit. Prevzal to Kruk a teraz sme sa s nimi dohodli. Výhoda je tá, že dlžná čiastka už nenarastá.

  20. neviete jako je to so splátkovym kalendárom? Jako je spoplatnený?

  21. splatkov kalendár je naozaj bez poplatku? Bohužial nemám peniaze na zvyš a chcem mať istotu.

  22. nviete ikto,aká je minimálna a maximalna výška mesačnej splátky?

    • Splátkový kalendář domlouvá poradce s každým klientem individuálně – podle jeho finanční situace, aby dokázal reálně z jeho měsíčních příjmů v porovnání s výdaji splátky pravidelně splácet. Lidé v těžké finanční situaci volí měsíční splátky i kolem 20 Eur, průměrně však nejčastější volí splátky mezi 40 – 50 Euro. Čím dříve se dostaneme z dluhů, tím lépe.

  23. neviete ako je to so splátkovym kalendárom? Jako je spoplatnený?

    • Splátkový kalendář u KRUKu není nijak zpoplatněný, je bezúročný, takže ode dne, kdy splátkový kalendář klient uzavře se nijak nenavyšuje. Doporučujeme obrátit se na naše poradce a domluvit se s nimi na idnividuálním řešení (+421) 232 313 525.

  24. tiež im nemám čo vytknuť.Buďme za to radi

  25. známa ma u nich splátkový kalendár a velmi sa bála toho,že k neuhradí cele, pojde to na exekuciu.Nakoniec a dohodli na splátách.Kruk je naozaj veľmi ustretová spoločnosť.

  26. Splátkový kalendář u KRUKu není nijak zpoplatněný, je bezúročný, takže ode dne, kdy splátkový kalendář klient uzavře se nijak nenavyšuje. Doporučujeme obrátit se na naše poradce a domluvit se s nimi na idnividuálním řešení (+421) 232 313 525.

  27. ano, nie je spoplatnený a dlh už nenarastá, maju to i na svojích stránkach, skuste sa tam pozriet http://sk.kruk.eu/pre-klientov/casto-kladene-otazky/

  28. nie všetci sa do takto ťažkej situacie dostanu vlastnou vinou. Myslím si, že táto pomocná ruka zo strany spoločnosti Kruk je ferová a pristupi na nu každý rozumný člověk.

  29. dakujem za číslo. Toto číslo je aj na dopise, ktorý som od nich dostala. Snad to pomože aj ostatným .

  30. vela ludi si neuvedomuje, že neriešit tuto situaciu nie je riešenie. Pred dlhami neuteču a končí to oveľa horšie jako splatkovým kalendarom od spoločnosti Kruk

  31. Viera Balintová // 4. júna 2018 at 14:31 // Odpovedať

    počul som, že veľa ludí sa na nich obracia aj s prosbou o pomoc při riešení svojich dlhov, neviete jako to je?

  32. neviete od koho odkupuju dlhy? Ako zistím od koho kupili moj dlh? Mám ich viac a neviem teraz ktorý prevzali zrovna oni

  33. všetky kontakty a informacie vám poskytnu bud telefonicky, alebo su uvedené v liste ktorý ste už určite dostali.

  34. myslím si že Kruk nepožičiava, ale iba vymáha pohľadávky. Ale skus to, možno ti vyjdu v ústrety

  35. čo viem, tak Kruk iba vymaha pohľadavky, ale možno sa niečo zmenilo a rozširili svoje portfolio o dalšie finančné produkty

  36. neviete niekto aka je maximalna doba splacania dlžnej čiastky?

  37. niektorí to nevedia, ale výhoda podpísat splatkový kalendár je ta, že dlh sa už nenavyšuje, iba postuným splacaním znižuje. A splatkový kalendár daju každému. Navyše to potom možete kedykolvek cele splatit. V tomto ma kruk vyhodu

  38. ludia ktorí tvrdia že u nich dlh nemaju nie ke pravda. Každý vie kde a kolko dlží a tuto informaciu dostanu všetci aj v dopise od tejto spoločnosti. Takže žiadne vyhovaranie sa im bohužial nepomože

  39. neviete niekto od ktorých spoločnosti odkupuju pohladavky?

  40. ono je to všetko o ľudoch. Tí čo to riešit chcu sa dohodnu a tí čo nie sa tvaria že nič a ignoruju to.

  41. neviete či poskytuju aj ine slučby jako vymahanie nezaplatených pohladávok?

  42. ak chcete pomoct určite im zavolajte, možno vám v tomto vyjdu v ustrety.

  43. neviete niekto, od ktorých spoločnosti odkupuju pohladavky a dalej vymahaju? Dost by mi tato informacia pomohla

  44. neviem, ale skus pozriet ich stranky a tam určite niečo najdeš. Alebo si tam zavolaj

  45. ak si od nich dostal dopis, tam máš napísaé od koho tvoju pohladavku odkupili. Alebo toho máš viac?

  46. sučastou každého dopisu, ktorý spoločnost Kruk odošle j einformacia, od koho odkupili pohľadávku, ktoru teraz vymahaju. Určite to v tom liste bude. Skus sa ešte raz pozriet, možno sa to iba prehliadlo

  47. myslím si, že pomohli vela ludom od velkych finančných a existenčnych problémov. Škoda, že takchto spoločnosti nie je viac

  48. pre spoločnost Kruk som pracovala pred rokom, potom som odišla na matersku a možem teda povedat, že ustretovejšia spoločnost už asi nie je.

  49. ano, suhlasim. Aj mne pomohli ked som to najviac potrebovala. Manžel narobil dlhy, ostala som na to sama a doteraz to splacam. A Kruk je jeden z tych čo mi vyšli v ustrety

Napísať odpoveď pre Elena Kreutz Zrušiť odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*