Nakúpte na Vianoce so zľavou

Admin, 12.12.2012 - Nákupy na internete sa stávajú stále bežnejšou súčasťou celkového maloobchodného trhu. Ľudia okrem zábavy a komunikácie na internete stále vo väčšej miere vyhľadajú informácie o produktoch a službách. Dokonca ich vo virtuálnom prostredí aj nakupujú.

A to nielen pre  seba, ale aj ako darčeky pre svojich blízkych. „ Záujem zo strany zákazníkov zaznamenávame aj počas tejto previanočnej sezóny. Súčasťou darčekového portfólia sú aj rôzne poukážky na pobyty či kozmetické procedúry, o ktoré je stále vačší záujem. Ich výhodou je, že obdarovaný si tak môže  v pohodlí domova vybrať darček  presne podľa svojho vkusu.“ vysvetľuje prednosti nákupu na internete Andrea Hinková z portálu www.odpadnes.sk.

Vianoce lacnejšie
Súčasní spotrebitelia sa navyše kvôli nepriaznivej ekonomickej situácií „naučili“ hľadať čo najvýhodnejšiu cenu, a tú im spravidla ponúkajú online shopy. Dôvody nižších cien spočívajú  zjednodušene povedané v nižších nákladoch. Okrem iného šetriana napríklad na nákladoch priestory, aj práca výdajcov tovaru je značne zefektívnená, čo vytvára príležitosť pre šetrenie nákladov na personál.

Fenoménom súčasnej doby sú zľavové portály, alebo inak povedané skupinové nakupovanie. Ich princíp spočíva v tom, že firma ponúkne produkt alebo službu so zľavou, ktorá spravidla dosahuje 50 a viac percent. Ľudia si tak môžu dopriať to, o čom by v bežnej cene spontánne možno ani neuvažovali – napríklad dvojdňový wellness pobyt, kozmetickú procedúru alebo výlet do zahraničia. Aj zľavové portály samozrejme prechádzajú určitým vývojom a ich zákazníci tiež. Zatiaľ čo ešte v nedávnej minulosti, zákazníci takpovediac „brali, čo sa naskytlo“, v súčasnosti už vyhľadávajú zľavy adresne. Napríklad podľa typu sezóny. V lete  sa nakupujú so zľavou dovolenky, a tiež výbavu na ne, pred zimou rastie dopyt do výmene pneumatík, či kúpe nových. Na Vianoce sú „v kurze“ napríklad hračky pre deti, pobyty pre najbližších alebo kozmetické procedúry.

Pokiaľ ide o nakupovanie na internete, rozdiel medzi mužmi a ženami sa začína vyrovnávať, Zatiaľ sú však v nakupovaní na zľavových portáloch jednoznačnými víťazkami ženy. Je to logické – žena rozhoduje o tom, kam pôjde rodina na dovolenku, aká masáž je najvhodnejšia, akú manikúru vyskúša, kde si dá upraviť vlasy, ale aj o tom, kam pôjde rodina alebo aj celá firma na večeru, alebo ktoré predstavenie v divadle navštívi. Najpopulárnejšími kategóriami na zľavových portáloch sú jednoznačne gastronomické služby, pobyty, krása a zdravie.

Na Slovensku funguje v súčasnosti približne do 50 zľavových portálov, pričom tri z nich možno považovať za lídrov. Na to, aby potenciálny záujemca nemusel hľadať svoje obľúbené produkty, ktoré nakupuje, slúžia takzvané zľavové agregátory. „Sú to  špeciálne stránky zamerané na zhromažďovanie zliav. Zľavový agregárot www.odpadnes.sk ponúka každý deň aktuálne zľavy od všetkých zľavových portálov a tie sú ďalej delené do svojich kategórií – pobyty, jedlo, krása, šport, tovar, relax a ostatné. Potenciálny záujemca si môže vybrať aj podľa kritéria cena a zľavy vo svojom meste,“ hovorí Andrea Hinková.

Ostatne o obľúbenosti zliav a zľavových portálov hovoria aj konkrétne čísla.
„Denne navštívi stránku www.odpadnes.sk priemerne okolo 25 000 ľudí. Mesačne sprostredkujeme zľavovým portálom obrat v priemere cez 400 000 euro, pričom momentálne monitorujeme 20 zľavových portálov,“ dodáva Hinková.

(ps)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*