AVON v roku 2013 vyzbieral na pomoc ženám viac ako 90 000 EUR

Bratislava, Admin, 18. 3. 2014 - Spoločnosť AVON Cosmetics v roku 2013 prostredníctvom svojich charitatívnych projektov vyzbierala viac ako 90 000 EUR, čo je historicky jeden z najvyšších výsledkov. Tieto finančné prostriedky spoločnosť AVON odovzdá tento rok

slovenským neziskovým organizáciám. Spoločnosť tak podporí aktivity v oblasti prevencie rakoviny prsníka a násilia páchaného na ženách.

AVON Pochod 2013_1

„Charitatívna činnosť má pre nás zásadný zmysel, vďaka nej nie sme iba bežná kozmetická firma. Je súčasťou nášho firemného DNA,” uviedla riaditeľka AVONu pre Česko a Slovensko Andreea Moldovan a pokračovala: Zaviazali sme sa chrániť zdravie a práva žien po celom svete a ja som nesmierne rada, že naše charitatívne aktivity na Slovensku vykazujú jedny z najlepších výsledkov z krajín po celom svete.”

Vďaka projektu AVON proti rakovine prsníka zažila Bratislava v roku 2013 historicky najúspešnejší ročník AVON Pochodu proti rakovine prsníka, na ktorom sa zúčastnilo rekordných 4 500 ľudí, ktorí si obliekli ružové tričko a pochodovali na znak spolupatričnosti. AVON na tomto podujatí daroval slovenským neziskovým organizáciám historicky najvyššiu sumu v hodnote 64 196 EUR. Za návrhom trička, ktoré bolo vstupenkou na AVON Pochod, stála popredná česká návrhárka Taťána Kovaříková. Práve na ďalšom, už 6. ročníku AVON Pochodu, ktorý sa uskutoční v sobotu 7. júna 2014, budú vyzbierané finančné prostriedky odovzdané slovenským neziskovým organizáciám zaoberajúcich sa problematikou rakoviny prsníka.

V roku 2013 AVON zaistil prostredníctvom darovacieho šeku v hodnote 46 596 EUR Onkologickému ústavu Sv. Alžbety (OUSA) v Bratislave kúpu diagnosticko – liečebného prístroja Intact BLES, využívaného na diagnostiku a liečbu nádorových ochorení. Intact BLES je doposiaľ jediným prístrojom svojho druhu v strednej Európe. Charitatívny projekt AVON proti rakovine prsníka bol spustený v roku 1998 odkedy bolo vyzbieraných viac ako 1,2 milióna EUR.

Mladší charitatívny projekt AVON proti domácemu násiliu vygeneroval v roku 2013 viac ako 28 000 EUR. K najlepšiemu výsledku od roku 2008, kedy bol projekt spustený, prispel najmä narastajúci predaj špeciálnych charitatívnych symbolov s modrou stužkou. Najpredávanejším symbolom sa v roku 2013 stal Modrý prsteň odhodlania, ktorého sa predalo viac ako 5500 kusov.

AVON Pochod 2013_10

Spoločnosť AVON pokračuje aj v projekte vzdelávania o násilí na ženách a domácom násilí na slovenských stredných školách. Projekt zahŕňa sériu workshopov pre pedagógov a pedagogičky, následne prebiehajú workshopy so študentkami a študentmi s cieľom vzdelávať mládež o tejto problematike, a tak pôsobiť prevenčne. Workshopy sú určené pre študentov a študentky tretích a štvrtých ročníkov stredných škôl. Prebiehajú pod vedením expertiek a expertov z Aliancie žien Slovenska, organizácie, ktorá je odborným garantom a partnerom projektu AVON proti domácemu násiliu a je v tejto problematike jednou z najaktívnejších, najznámejších a odborne najsilnejších.

AVON ďalej v roku 2013 odštartoval projekt podpory krízového centra zameraného na obete domáceho násilia s cieľom poskytnúť ženám v čase krízovej intervencie bezpečie a utajenosť.Charitatívne aktivity AVONu po celom svete zastrešuje AVON Nadácia pre ženy (AVON Foundation for Women). Tá do konca roka 2012 vyzbierala a rozdala viac ako 660 miliónov EUR.

(Kateryna Matušková)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*