Slovenská pošta doručila v decembri zhruba stotisíc balíkov denne, veľkej obľube sa tešia jej BalíkoBOXy

22.1.2023 – Slovenská pošta doručila počas decembra 2022 približne 1,5 milióna balíkových zásielok, čo predstavuje cca 100-tisíc zásielok denne.

Pri vyzdvihovaní zásielok z BalíkoBOXov zaznamenala pošta medziročný nárast o takmer 27 percent. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Ako uviedla Slovenská pošta, prioritou je spoľahlivé, bezpečné a včasné doručenie zásielok.

Dostupné sú nepretržite

„Najväčší záujem o balíkové zásielky je už štandardne v novembri a decembri v spojitosti s predvianočnými nákupmi. Pri medziročnom porovnaní rokov 2021 a 2022 pošta zaznamenala pokles počtu zásielok o osem percent, čo súvisí s nedostupnosťou kamenných predajní v čase pandémie 2021, keď množstvo klientov nakupovalo cez internetové obchody,” informovala pošta s tým, že v oblasti home delivery patrí pošta stále medzi najväčších poskytovateľov kuriérskych služieb bežným spotrebiteľom.

Počas vianočnej prevádzky, v novembri a decembri prekročila pošta prvýkrát počet 100-tisíc kusov zásielok v BalíkoBOXoch.

„Pri medziročnom porovnaní mesiacov november 2021 a 2022 ide o 22-percentný nárast počtu balíkov a pri porovnaní decembra za roky 2021 a 2022 ide o viac ako 7,5-percentný nárast počtu zásielok. Počas celého roka 2022 vzrástlo využívanie BalíkoBOXov oproti roku 2021 o 27 percent,” informovala Slovenská pošta.

BalíkoBOXy sú veľmi obľúbeným spôsobom doručovania zásielok. Pošta ich obľúbenosť zdôvodnila tým, že sú dostupné nepretržite a zákazník si môže kedykoľvek vybrať zásielku bez čakania.

Čo najviac elektronizácie

„Aktuálne má pošta už 155 BalíkoBOXov na celom území Slovenska, ktoré sú umiestnené vo všetkých krajských mestách a takmer vo všetkých okresných mestách,” informovala pošta a zároveň dodala, že okrem vyzdvihnutia balíkov je cez ne možné aj uhradiť poukazy, ePoukazy, SIPO a tiež faktúry s PAY by square kódom. Platbu je možné zrealizovať aj platobnými kartami.

Pošta v súčasnosti pracuje aj na zavádzaní reforiem a nových postupov práce s cieľom udržať si popredné postavenie v rámci balíkového trhu.

Pošta uviedla, že sa usiluje o čo najvyššiu mieru elektronizácie služieb vo všetkých oblastiach, v ktorých je to možné, aby sa čo najviac zvýšil zákaznícky komfort pri využívaní služieb.

„Príkladmi inovácií z ostatného obdobia je nielen rozširovanie funkcionalít mobilnej aplikácie, zavedenie a rozširovanie siete BalíkoBOXov, ale aj možnosť predplatenia podávaných zásielok online prostredníctvom aplikácie ePodací hárok,” spresnila pošta.

Viac k témam: BalíkoBOX, balíkové zásielky
Zdroj: Webnoviny.sk – Slovenská pošta doručila v decembri zhruba stotisíc balíkov denne, veľkej obľube sa tešia jej BalíkoBOXy © SITA Všetky práva vyhradené.

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*