Predajné výsledky Renaultu za minulý rok

Bratislava, Admin, 22. 1. 2014 - Automobilový trh narástol v minulom roku o 3,9 %, zatiaľ čo predaje osobných aj úžitkových automobilov Skupiny Renault dosiahli číslo 2 628 208 vozidiel, čo znamená nárast o 3,1 % v porovnaní s rokom 2012. Skupina Renault zaznamenala na európskom trhu najvyšší progres,

keď zvýšila svoj trhový podiel o 0,4 % na konečných 9,5  %, zatiaľ čo pokračovala v medzinárodnom raste. V Európe sa predalo 1 301 864 vozidiel, čo znamená nárast predajov Skupiny o 2,4 %, napriek tomu, že európsky automobilový trh klesol o 1,7 %.

Trhový podiel mimo Európy zostáva stabilný na úrovni 50,5 %, s počtom 1 326 344 predaných vozidiel. Okrem Iránu, kde bol v júli 2013 zatvorený trh, Skupina získala trhový podiel naprieč všetkými regiónmi, za čo môže vďačiť popularite svojich posledných modelov.

Renault_33002_global_zm2

2013: rok progresu

Európa: trh poklesol o 1,7 %. Predaje Skupiny narástli o 2,4 % a rovnako sa zvýšil trhový podiel Skupiny o 0,4 % na celkových 9,5 %. Značka Renault sa umiestnila na treťom mieste v Európe a udržala si pozíciu lídra na trhu úžitkových automobilov s trhovým podielom 14,5 %.

Nové Clio bolo najpredávanejším vozidlom vo Francúzsku (119 367 predaných osobných a LCV vozidiel) a tretím najpredávanejším vozidlom v Európe (272 741 osobných a LCV vozidiel). Captur bol lídrom vo svojom segmente vo Francúzsku (39 783 vozidiel) a v Európe (86 804 vozidiel) od júla 2013.

Medzinárodný trh: Skupina Renault rástla aj napriek spomaleniu na trhoch niektorých rozvojových trhov a striktným medzinárodným sankciám v Iráne. Nové registrácie narástli o 3,8 %, rast mimo Iránu bol na úrovni 9,7 %. Sankcie v Iráne znamenali stratu približne 64 500 predaných vozidiel. Brazília a Rusko zostávajú druhým a tretím najväčším trhom Skupiny.
Predaje Skupiny mimo Európu tvoria 50,5 % (nárast o 0,4 percentuálneho bodu), s celkovým počtom 1 326 344 predaných vozidiel.

Nové modely v portfóliu Renaultu a Dacie boli populárne na všetkých trhoch. Nové Clio a Captur potvrdili svoj úspech v obnovovaní portfólia značky Renault. Zaujali dizajnom, väčšími možnosťami konektivity a efektívnejšími motormi. Duster, predávaný pod značkou Renault aj Dacia, bol najpredávanejším vozidlom Skupiny na celom svete. Celkovo bolo zaregistrovaných 376 672 Dusterov. V Európe, vďaka Sanderu (117 868 predaných vozidiel, nárast o 68,3 %), sa stala Dacia najrýchlejšie rastúcou značkou, so ziskom 0,5 % trhového podielu.

Značky:
Predaje značky Renault narástli o 0,4 % v porovnaní s rokom 2012. Celkovo sa predalo 2 131 494 vozidiel. Renault tvorí 81,1 % predaja Skupiny.
Predaje automobilov Dacia vzrástli o 19,3 % na celkových 429 540 vozidiel, predovšetkým vďaka popularite modelu Duster a obnoveným modelom Sandero a Logan. Dacia má momentálne najmladší modelový rad v Európe (menej ako 2 roky od uvedenia modelu Lodgy). Dacia tvorí 16,3 % predaja Skupiny.
V roku 2013 zaznamenal nárast predajov aj Renault Samsung Motors (2,3 %) a to na trhoch v Južnej Kórei, aj v Južnej Amerike. Plán obnovy dílerskej siete a modelového radu, ktorý bol naštartovaný v roku 2012, začína prinášať ovocie. Po piatich ťažkých mesiacoch na začiatku roka 2013, zaznamenal RSM 7 mesiacov po sebe s lepšími výsledkami ako v roku 2012.

(Jana Rajcová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*