Dodávky automobilov ŠKODA na vysokej úrovni aj v novembri

Bratislava, Admin – ŠKODA v novembri 2015 dodala zákazníkom na celom svete 89 000 automobilov (november 2014: 90 200 automobilov; mínus 1,4 %). Rast dosiahla automobilka aj v západnej a strednej Európe. Napätá situácia na ruskom trhu však brzdí predaj automobilov ŠKODA. V Číne a vo východnej Európe (bez Ruska) dosiahli predaje značky ŠKODA úroveň novembra minulého roka. Dodávky modelu ŠKODA Fabia v Európe vzrástli o 44 %, ŠKODA Superb si polepšila dokonca o 47,3 %. Na Slovensku zaznamenala ŠKODA v novembri medziročný rast 9,58 % a trhový podiel na úrovni 20,90 %. Tohtoročné predaje už v novembri prekročili hranicu 15 030 predaných automobilov, ktorá predstavuje celkový predaj značky ŠKODA v roku 2014.

„Značke ŠKODA sa v novembri darilo aj v čiastočne zložitých trhových podmienkach veľmi dobre,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. „Naše celosvetové predaje ostávajú na vysokej úrovni. Teší nás aj naďalej veľmi pozitívny vývoj predaja nových generácií našich modelov. Po úspešnom vstupe na trh prekonáva ŠKODA Superb všetky naše očakávania,“ dodáva Eichhorn.

V západnej Európe dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 33 600 automobilov (november 2014: 33 000 ; plus 1,8 %). V Nemecku vzrástol predaj o 11,8 % na 13 600 automobilov (november 2014: 12 100). ŠKODA je tak na nemeckom trhu aj naďalej suverénne najsilnejšou zahraničnou značkou. Dvojciferným tempom rástla značka ŠKODA vo Švédsku (1 500 automobilov; plus 14,5 %), Portugalsku (300 automobilov; plus 14,1 %) a v Írsku (100 automobilov; plus 107,5 %).

Na celkovo klesajúcom ruskom trhu dodala ŠKODA v novembri svojim zákazníkom 4 700 automobilov (november 2014: 7 600 automobilov; mínus 38,7 %). Vo východnej Európe mimo Ruska sa v novembri pre niektorý z automobilov značky ŠKODA rozhodlo 2 900 zákazníkov (november 2014: 3 000; mínus 1,3 %). Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA v Rumunsku (1 000 automobilov; plus 28,2 %), Srbsku (500 automobilov; plus 25,3 %), Bulharsku (200 automobilov; plus 24,1 %) a v Bosne (100 automobilov; plus 10,7 %).

V strednej Európe si ŠKODA v novembri polepšila o 16,8 % na 15 000 automobilov (november 2014: 12 800). Na domácom českom trhu zvýšila značka svoje predaje o 18,3 % na 7 700 automobilov (november 2014: 6 500), v Maďarsku (1 000 automobilov; plus 45,3 %), v Slovinsku (500 automobilov; plus 24,3 %) a v Chorvátsku (200 automobilov, plus 35,2 %).

Tohtoročné predaje značky ŠKODA na Slovensku už v novembri prekročili hranicu 15 030 predaných automobilov (január – november 2015: 15 070), ktorá predstavuje celkový predaj značky ŠKODA v roku 2014. ŠKODA tak bude atakovať nové predajné maximá za posledné roky. Na Slovensku značka v novembri zaznamenala 1 453 registrácií nových automobilov v kategórii M1. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to predstavuje nárast o 9,58 % (november 2014: 1 326) a trhový podiel 20,90 %. V prvých jedenástich mesiacoch roka si ŠKODA udržuje medziročný dvojciferný rast na úrovni 10,32 %. Najžiadanejším automobilom Slovákov bola v novembri ŠKODA Fabia s počtom 509 kusov (hatchback 233 kusov + kombi 276 kusov).

V Číne dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 26 800 automobilov a dosiahla tak úroveň minulého novembra (26 800). Pozitívny vývoj odbytu dosiahli modely ŠKODA Octavia a ŠKODA Yeti. V Indii dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 1 100 automobilov, po 1 200 automobiloch v novembri minulého roka (mínus 4 %). S 1 800 predanými automobilmi v Izraeli si automobilka oproti novembru minulého roka polepšila o 9,9 %. Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA v Austrálii (400 automobilov; plus 12,8 %) a na Taiwane (400 automobilov; plus 122,4 %).

(Zdroj: Roman Rajtár, ŠKODA AUTO Slovensko, Pripravil: Eugen Michal Nagy)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*