dm drogerie markt si upevnila pozíciu obľúbenej drogérie slovenských zákazníkov

BRATISLAVA/ADMIN – Spoločnosť dm pokračuje v zlepšovaní zákazníckeho komfortu prostredníctvom nových technológií a služieb. V máji 2025 spustila prevádzku samoobslužných pokladníc v štyroch mestách na piatich filiálkach.

Inovácie pre nákupný komfort

Od apríla si zákazníci môžu zvoliť nový spôsob doručenia online objednávok v spolupráci s Packetou. Takmer 30 filiálok ponúka expresné vyzdvihnutie v dmBox-och do 60 minút od online objednávky. V spolupráci s Wolt-om spustila tiež službu expresného doručenia. Tá je dostupná v 20 mestách a pokrýva viac ako 50 obcí. Do projektu je zapojených 41 filiálok po celom Slovensku.

Dôsledné prepojenie ponuky tovarov a služieb v kamenných predajniach s digitálnymi službami a inovatívnym doručovaním prinášajú zákazníkom nákupný zážitok, aký inde nenájdu. „Zostávame verní nášmu princípu, že nechceme zákazníkov smerovať jedným konkrétnym spôsobom, ale poskytovať im rôzne možnosti na výber,“ zdôrazňuje Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt. Dvere k pohodlnému a výhodnému nákupu aj službám otvára mobilná aplikácia Moja dm – App, ktorú mesačne používa už 460-tisíc zákazníkov.

Kariéra, budúce talenty, podpora znevýhodnených a stratégia zdravia v práci

Obchodný rozvoj išiel ruka v ruke s nárastom počtu spolupracovníkov. K záveru fiškálneho roka dm zamestnávala 2 722 aktívnych spolupracovníkov, čo je medziročný nárast o 6,2 %.

Spoločnosť pre nich poskytuje pestrú paletu vzdelávacích príležitostí a pomáha s ich rozvojom v osobnej i profesionálnej rovine s dôrazom na oživovanie a zakoreňovanie dialogickej firemnej kultúry. dm chce tiež dávať pracovné príležitosti uchádzačom so zdravotnými znevýhodneniami. Preto spustila projekt, ktorý pripraví podmienky na prijatie viacerých nepočujúcich do tímov v predajniach, centrálnom sklade i v dm dialogicu. Jeho cieľom je pripraviť pracovné prostredie tak, aby nepočujúci spolupracovníci mohli plne využiť svoje schopnosti a prispieť k úspechu spoločnosti.

Veľkú pozornosť dm venuje príprave nových talentov. V septembri 2025 otvorila už 14. rok duálneho vzdelávania, v rámci ktorého študuje 131 žiakov. Spolupracuje so 17 strednými odbornými školami z celého Slovenska a s bratislavskou Obchodnou akadémiou na Račianskej ulici. Odborné vzdelávanie je zabezpečené prostredníctvom digitálnych kurzov a ročníkových projektov, ktorými sú žiaci vedení k lepšiemu porozumeniu sortimentu a poskytovaniu kvalitného zákazníckeho poradenstva. Vďaka kreatívnemu workshopu ZáŽiTo(k) majú možnosť osvojiť si tiež schopnosť efektívne spolupracovať, prejavovať empatiu a komunikovať v skupine. Témy duševného zdravia, motivácie a sebarozvoja sú súčasťou osobnostného workshopu Ako rozvíjať svoje JA.

V priemere až 60 % študentov duálneho vzdelávania zostáva pracovať v dm. „Investícia do študentov v rámci duálneho vzdelávania, je investícia do ich i našej budúcnosti. Teší nás trvalý záujem o túto formu vzdelávania. Mladým ľuďom otvára možnosti pre kariéru v dm a ďalší pracovný a osobnostný rast,“ uviedol Martin Podhradský.

Prostredníctvom anonymnej linky projektu Záchranná sieť a realizáciou rôznych workshopov dm podporuje duševné zdravie spolupracovníkov. V rámci prevencie zvládania problémových situácií v predajniach sa zrealizovalo vzdelávanie všetkých vedúcich predajní s cieľom posilniť prevenciu a eliminovať hrozby násilia.

dm pomáha a podporuje užitočné projekty

Aj v uplynulom období dm pokračovala v pomoci a podpore užitočných projektov. Celkovo na spoločensky prínosné aktivity a pomoc boli poskytnuté produkty a financie v hodnote  viac ako 1 milión €.

Pri príležitosti svojho 30-ročného jubilea venovala finančný dar 100 000 € na vzdelávacie programy pre ženy a deti zamerané na ich osobnú bezpečnosť a prevenciu násilia. Projekt POSTAV SA ZA SEBA na školách vyškolí 32 pedagogických či nepedagogických pracovníkov v metodike povzbudzujúcej sebaobrany. Lektori povedú na školách i mimo nich workshopy rozvíjajúce u detí a mládeže sociálne a emocionálne zručnosti aj schopnosti konštruktívne riešiť nepríjemné situácie.

Moje pravé ja a ženské zdravie

dm spustila komunikačnú kampaň #mojepraveja, ktorá zdôrazňuje obraz ľudskosti dm, hlboko zakorenený v hodnotách zákazníkov a spolupracovníkov. Odzrkadľuje ju aj slogan „Tu som človekom“. V kampani dm vedome prezentuje ľudí, ktorí sú starší, či majú viditeľné zdravotné znevýhodnenie. Cieľom je povzbudiť ľudí, aby prijali svoj zovňajšok, prežívali svoju kreativitu a objavovali nový vzhľad. Ambasádorkami kampane #mojepraveja boli Martina Horňáková, Natália Pažická, Kristína Tormová a Zuzana Vačková.

S komunikačnou kampaňou Ženské zdravie sa úspešne prelínajú dlhodobé aktivity dm v oblasti ženského zdravia a boja proti menštruačnej chudobe. dm sa tu zamerala o. i. na témy hormonálneho zdravia a menštruačného cyklu, starostlivosti o pleť, dôležitosti stravy a pohybu, sexualitu či materstvo. V rámci boja proti menštruačnej chudobe z časti predaja produktov Jessa financovala inštaláciu 161 menštruačných zásobníkov na 45 slovenských školách. Zásobníky bude zdarma dopĺňať menštruačnými potrebami, čo predstavuje pomoc pre viac ako 5-tisíc žiačok.

Deň narcisov  a pomoc deťom

V apríli 2025 sa v predajniach dm už po 6. raz uskutočnila zbierka Ligy proti rakovine – Deň narcisov. Počas troch dní sa podarilo vyzbierať 43 280 € a dm darovala Lige proti rakovine ďalších 20 000 €.

Medzi ďalšie aktivity patril napríklad projekt Pomôžme deťom, v rámci ktorého dm v spolupráci so Slovenskou katolíckou charitou darovala 164 rodinám v núdzi celoročnú zásobu detských plienok v celkovej hodnote 68 880 €. Potravinovej banke Slovenska dm darovala produkty za 446 580 €. Spoločnosť tiež poskytuje pomoc individuálnym žiadateľom a ďalším organizáciám, ktorým odovzdala produkty v hodnote 86 842 €.

Školy na zelenú, s fotovoltikou

V rámci 3. ročníka grantového programu Školy na zelenú dm podporila štyri školy, ktoré dostali od dm fotovoltiku zadarmo. Sumu 89 500 € si rozdelili školy v Handlovej, Spišskej Novej Vsi, Bohdanovciach a vo Veľkom Krtíši. Vďaka ušetreným nákladom na energie môžu zlepšiť podmienky pre žiakov a vzdelávať ich v témach ochrany životného prostredia a udržateľnosti. Vo všetkých troch ročníkoch sa medzi 11 školských zariadení prerozdelilo spolu 270 000 €.

Lokálne projekty a podpora spolupracovníkov

Otvorenie predajní bolo aj v uplynulom obchodnom roku spojené s podporou užitočných lokálnych projektov, na ktoré dm darovala 30 % obratu z prvého dňa otvorenia v celkovej sume 56 247 €. Išlo o združenia, ktoré sa zaoberajú pomocou v sociálnej alebo ekologickej oblasti.

dm ďalej podporila 12 dobrovoľníckych projektov zamestnaneckého grantového programu „dm spoločne“ za viac ako 47 000 €. Ide o vlastnú iniciatívu spolupracovníkov dm, ktorí chcú vlastnými nápadmi na prevažne ekologické projekty zveľadiť a zlepšiť svoje okolie.

Z nadačného fondu, ktorý dm založila už v roku 2013, v uplynulom  roku podporila grantový program Chceme si pomáhať. Jeho cieľom je zlepšenie aktuálneho zdravotného stavu, sociálnej situácie alebo kvality života spolupracovníkov dm, prípadne ľudí z ich blízkeho okolia. V minulom roku takto podporila 17 žiadateľov celkovou sumou 28 030 €.

dm ženský beh

V septembri 2025 sa v Bratislave konal už 13. ročník dm ženského behu. Na najväčšie podujatie tohto druhu na Slovensku sa prihlásilo rekordných 10 000 žien, čo je takmer o 60 % viac ako v roku 2024. Na štart sa nakoniec postavilo 8 169 bežkýň. Zo štartovného dm podporila vznik dvoch nových športových ihrísk pre verejnosť – jedno pribudne v bratislavskom Devíne, druhé v Trenčíne.

Ocenenia a uznanie trhu

Výsledky dm nezostali bez uznania. Spoločnosť získala po 12. raz ocenenie MasterCard Obchodník roka v kategórii drogéria a parfuméria a zároveň titul Absolútny víťaz. Po 12. raz obhájila aj ocenenie Slovak Superbrands Award. Titul Najdôveryhodnejšia značka získala 9. rok po sebe. V ankete Najzamestnávateľ 2024 sa umiestnila na 3. mieste v kategórii Obchod a služby. V ankete Voľba spotrebiteľov získala dm tri prvenstvá za produkty značiek dm Denkmit, dmBio a hautsache.

(Zdroj: Andrej Ďuríček, event2all; Foto: Archív dm; Pripravila: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*