Prieskum značky Jacobs o túžbach a snoch Slovákov

Bratislava, Admin – Cestovanie a kariérny rozvoj. To sú najväčšie nesplnené túžby Slovákov. Vyplýva to z prieskumu značky Jacobs, ktorá v rámci kampane Káva za sen vyzvala ľudí, aby prezradili svoje tajné sny a trom šťastlivcom pomohla k ich splneniu.

V prieskume sa podarilo zozbierať 750 snov od ľudí z rôznych kútov Slovenska. Ako ukázali výsledky, najčastejšie (36,7 % odpovedí) snívame o dobrodružných zážitkoch a cestovaní. Medzi destináciami, ktoré by sme chceli navštíviť, sú napríklad Maldivy, Austrália, Nový Zéland, Jeruzalem, USA či Chorvátsko, no často sa vyskytoval aj sen o slovenskej dovolenke v Tatrách. Ako ďalej prieskum ukázal, cestovanie radi spájame so zážitkami, napríklad s koncertmi, štúdiom, návštevou futbalových zápasov alebo adrenalínovými športmi. Aj tento fakt dokazuje, že zážitky majú pre mnohých z nás stále hlbší význam ako materiálne veci.

Radšej sebarealizácia ako vizáž

Slováci tiež v prieskume potvrdili, že dôležité je pre nich osobné zázemie a neustále získavanie nových skúsenosti v pracovnej oblasti. Viac ako 15 % zapojených vyjadrilo túžbu po úspešnom absolvovaní štúdia doma či v zahraničí, odborných kurzoch či pretavení obľúbenej voľnočasovej aktivity do skutočnej profesie. A preto sa často v databáze objavoval najmä sen o vlastnej kaviarničke, pekárni či profesionálnych kurzoch fotografovania.

V súčasnosti nie je samozrejmosťou mať vlastný dom či byt, čo dokazujú aj odpovede Slovákov v prieskume značky Jacobs. Mnohí snívajú o novej nehnuteľnosti alebo rekonštrukcii pôvodného príbytku (15 %). Približne rovnaký počet odpovedí sa týkal aj materiálnych snov, napríklad zadováženia si nového auta, telefónu či počítača.

Zúčastnení ukázali, ako je usporiadaný ich hodnotový rebríček a že dokonalý vzhľad absolútne nekraľuje našim potrebám. Vo svojich odpovediach spomenulo úpravu vizáže len 1,5 % spotrebiteľov.

Snívame pre druhých

Sú sny, ktoré sa ťažko plnia, no aj tak o nich do posledného momentu snívame. Svedčia o tom želania mnohých súťažiacich, ktorí za svoj najväčší sen považujú zdravie a dlhovekosť svojich blízkych, viac času stráveného s rodinnými príslušníkmi či šťastnú a veselú rodinu za (sviatočným) stolom. Aj tieto odpovede dokazujú, že nie sme ľahostajní a nevšímaví k nášmu okoliu. Zo všetkých odpovedí, ktoré sa objavili v databáze, sa viac ako 37 % týkalo práve pomoci pre našich blízkych a okolie.

triple Jacobs

Káva Jacobs podporuje plnenie snov

Prieskum značky Jacobs trval päť týždňov a spotrebitelia sa do neho mohli zapojiť prostredníctvom webovej stránky www.kavazasen.sk. Cieľom kampane bolo podporiť snívanie ľudí a presvedčenie, že snívať sa dá aj s otvorenými očami. Niekedy totiž stačí len napísať svoj sen na kus papiera alebo sa s ním podeliť so svojimi najbližšími, vďaka čomu sa nad ním zamyslíme a dostaneme sa tak bližšie k jeho splneniu. Snívanie sa môže začať jedinou šálkou kávy! Svedčí o tom príbeh kávového majstra Johanna Jacobsa, ktorý si v Brémach v roku 1895 splnil svoj veľký sen a ponúkal ľuďom kávu, ktorej vôňa je doslova čarovná. A čo je podstatné – jeho sen nechýba na pultoch obchodov či v našich domácnostiach ani dnes! Aj to je dôkaz, že skutočne nič nie je nemožné.

(Zdroj: LL Bot; Pripravila Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*