VÝSLEDKY AXA V ČR A SR ZA ROK 2015

Bratislava, Admin – Segmentovaný rast podporený rastom kvality a digitalizáciou umožnili skupine AXA v ČR a SR dosiahnuť za minulý rok zisk 15 mil. eur. Na tomto výsledku sa významne podieľala predovšetkým rastúca kvalita produkcie, kedy stornovosť klesla na 10 % a väčšia efektivita spojená s úsporou administratívnych nákladov. V celkovej štruktúre produktov a služieb naďalej rastie význam segmentu rizikového životného a neživotného poistenia oproti sporiacim a investičným produktom. Objem aktív pod správou sa zvýšil o 2 % na viac ako 4 (4,087) miliardy eur.

„Hospodársky výsledok skupiny AXA v Českej republike a na Slovensku vzrástol o 60 % vďaka pokračujúcej digitalizácii našich služieb a stále rastúcemu počtu spokojných zákazníkov. Dosiahnutá výška 15 miliónov eur  je spoločným úspechom všetkých našich tímov. Môžeme si byť istí, že úspešne pokračujeme v transformácii našej spoločnosti, v rámci ktorej sme prehodnotili náš obchodný model a zamerali sa viac na rozvoj nových platforiem podporujúcich dlhodobý rast. Investície z minulých rokov, predovšetkým do neživotného poistenia, sme úspešne transformovali na zisk. Nielen že sme v neživotnom poistení zaznamenali medziročný nárast predpísaného poistného o 12 %, ale podarilo sa nám aj prvýkrát od založenia neživotnej poisťovne dosiahnuť zisk. Myslím, že rok 2015 nielen preto môžeme považovať za jednoznačné potvrdenie úspešnej cesty našej transformácie,“  hovorí Sébastien Guidoni, finančný riaditeľ finančnej skupiny AXA pre ČR a SR.

Okrem rastúcej kvality predaja má na dobré výsledky finančnej skupiny AXA vplyv aj zlepšovanie efektivity vďaka digitálnym riešeniam predovšetkým v oblasti distribúcie. V roku 2015 boli dve z troch zmlúv spracované elektronicky, čo predstavuje medziročný nárast o 44 %. Prejavuje sa i zameranie na rast v oblasti rizikového životného a neživotného poistenia. Nový obchod v tomto segmente vzrástol medziročne o 28 % a celkové poistné o 19 %. Podiel rizikového životného a neživotného poistenia na celkovej novej produkcii AXA v roku 2015 tak prekonal hranicu 45 %, ziatiaľ čo v roku 2011 to bolo len 7 %.

„V roku 2015 sme potvrdili, že naša dlhodobá stratégia zamerania sa predovšetkým na krytie rizík v životnom a neživotnom poistení, sa oplatí. Je to cesta, ako za súčasných trhových podmienok, kedy majú úrokové sadzby zásadný dopad na sporiace a investičné produkty, prinášať hodnotu našim klientom i akcionárom. Nemenej dôležité je tiež zvyšovanie produktivity, čo nám umožňuje modernizácia a digitalizácia našich interných procesov nielen v distribúcii. Nový obchodný model spoločne s rastom efektivity umožnili skupine AXA v Čechách a na Slovensku dosiahnuť veľmi dobré hospodárske výsledky 15 miliónov eur,“  hovorí Martin Vogl, generálny riaditeľ finančnej skupiny AXA pre ČR a SR.

(Zdroj: Paulína Nedavašková, 1st CLASS AGENCY; Pripravila: Valéria Nagyová, Foto: Eugen Nagy)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*