Nicheparfém – príbeh vo flakóne

Bratislava, Admin – Ak raz vyskúšate vôňu takzvaných niche parfémov, už vraj nebudete chcieť inú. Sú nákazlivé, krásne, dokonale prepracované a originálne. Za ich exkluzívnou individualitou stojí konkrétny tvorca či parfumérsky dom, tajomná receptúra a osobitý príbeh.

IMG_3007 zm

Slovo niche (niš) v preklade znamená výklenok, alebo tiež ojedinelý či mimoriadny. Presne také tieto parfémy sú – mimo hlavný prúd. Určené pre fajnšmekrov, ktorí nechcú kráčať s davom a hľadajú originalitu. Svoj niche parfém má kráľovná Alžbeta, španielsky kráľ Juan Carlos či Barack Obama, ale i Madonna, Angelina Jolie, Leonardo di Caprio a mnohí ďalší.

IMG_3016 zm                      IMG_3018 zm
Od klasickej ponuky ich odlišuje limitovaný počet, dlhoročná tradícia, vzácne prírodné ingrediencie, luxusné flakóny, dlhá výdrž vône a zložitý proces výroby. Kvalita je tu na prvom mieste. Tieto parfémy neuvidíte v okázalých spotoch a žiadne bilbordy vám ich nebudú ponúkať na každom kroku, tu sa kladie dôraz na povesť.

IMG_3020 zm

Vzácne prísady
S výrobou úzko súvisí zloženie parfému. Niche parfémy tvoria vzácne ingrediencie ako napríklad koreň irisu zvaný Orris. Kým sa z neho extrahuje irisové maslo, musí sa tri roky sušiť. Vzácny je aj olej z ruže. Na výrobu 1 kilogramu ružového oleja je potrebných 3000 – 3500 ton ružového kvetu. Jeden mililiter kvalitného jazmínového oleja si vyžaduje ručne nazbierať až 8 000 kvetov, ideálne v noci.

IMG_3015 zm

Oud sa získava z dreva agarového stromu napadnutého špeciálnou plesňou. Jeho cena sa odvíja od ceny zlata, od ktorého je 1,5 násobne drahšia. Nám známejšie santalové drevo sa pre niche parfémy používa zo stromov starších ako 15 rokov. V závislosti od jeho kvality sa jeho cena pohybuje medzi 9 až 17 tisíc dolárov za liter. Ingrediencie pochádzajú z rôznych kútov sveta, ich výroba je náročná a množstvo obmedzené a to sa pochopiteľne odráža v cene.

IMG_3017 zm

Osobité príbehy
Vzácne ingredience napomáhajú vypovedať osobité príbehy, ktoré sú pre niche parfémy typické a sú ukryté v každom flakóne. Napríklad parfém I. značky Puredistance je inšpirovaný príbehom monackej kňažnej Grace Kelly. Vyjadruje nenápadnú eleganciu vo svojej najčistejšej podobe. Pokojná krása tejto vôňe pripomína modernú popolušku, priemerné dievča, ktoré sa stalo princeznou. Niche parfém s názvom M bol inšpirovaný Jamesom Bondom, vôňou novučičkého a štýlového interiéru Aston Martin. Vo vzduchu visí napätie a nebezpečenstvo.

Julien_et_Madalina

Ak si privoniate k Acqua Sextius od JUL ET MAD, zjaví sa vám pred očami Provensálsko, rodinné sídlo so záhradou a starou kamennou fontánou, ktorá osviežuje okolie oparom sladkej vody. V parféme Mon Cuir od Ramona Monegala ucítite motorkársku koženú bundu, legendárny motocykel a štýlového jazdca. Je demonštráciou sily, slobody, nespútanosti a okamihu.

1907_Eva Skovranova

Rodinná záležitosť
Tvorbou príbehov vo forme niche parfémov sa zaoberajú parfumérske domy, ktoré často fungujú ako rodinné podniky a tajomstvo zloženia a miešania vôní si odovzdávajú z generácie na generáciu. Niekedy býva receptúra tajomstvom len jediného parfuméra a nenávratne zaniká s jeho odchodom zo sveta. Jeho posledné parfémy následne stúpajú na cene podobne ako originály obrazov.

1907_logo
Príbeh spoločnosti 1907, ktorá otvorila prvú niche parfumériu v centre Bratislavy sa spája s narodením babičky v roku 1907. Na grófsky dvor dodávala kozmetické potreby, ktoré sama s láskou vyrábala. Jej recept na fialkovo-ľaliovú kolínsku uchováva jej vnučka Evka dodnes. Návšteva malej rodinnej parfumérskej dielne v Grasse a následné stretnutie s parfumérmi dalo podnet k návratu a oživeniu kozmetickej tradície. Pripomína ju symbol Fleur de lis, ľaliový kvet zosobňujúci čistotu a urodzenosť. 1907 je návratom v čase, s novými ingredienciami, ale s rovnakou vášňou. „Rozhodli sme sa ísť cestou niche. Vyrábať chceme len v obmedzenom množstve, tak ako to kedysi robievala babička,“ vysvetľuje Eva Škovranová pri otvorení butiku v Hoteli Carlton.
Značka 1907 v roku 2014 prenikla do vôd svetovej parfumérskej elity, dostala sa do „výklenkov“ (niche) exkluzívnych parfumérií v Paríži a v ďalších európskych metropolách. Prienik do povedomia parfémových fajnšmekrov možno považovať za malý zázrak. Do sveta niche sa doposiaľ nepodarilo nikomu zo strednej Európy preraziť. Prvou značkou, ktorá to dokázala je práve 1907. Na základe akceptácie v exkluzívnej triede parfumov ju kolegovia z brandže začali podporovať a postupne sa stala výhradným zástupcom rôznych značiek. K vlastnému radu parfémov v jej butikoch tak pribudli exkluzívne vône z celého sveta.

Bližšie info na www.1907.sk

(Zdroj: Želmíra Habalová, TAKTIQ COMMUNICATIONS, Foto: AG a Valéia Nagyová, Pripravila: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*