S výbavou od Fenix Outdoor Group pohyb viac baví

Bratislava, Admin – Agentúra Kharisma prevzala v januári 2015 pod svoj patronát komunikáciu štyroch značiek, ktoré patria do skupiny Fenix Outdoor Group. Štvorlístok spoločností Fjällräven, Hanwag, Primus a Brunton sa už roky zaraďuje medzi klasiku outdoorového vybavenia. Všetky produkty sú dôkazom toho, že aj v prírode možno držať krok s najnovšími trendmi a zároveň chrániť seba aj životné prostredie.

IMG_3986

Fjällräven – štýlová líška aj pre odporcov kožušín
Kúskami ikonickej značky sa vo svojom šatníku pýšia také osobnosti, ako Orlando Bloom, Liv Tyler či švédska kráľovná Viktória. Pod logom arktickej líšky (po švédsky fjällräv) sa totiž ukrýva nielen funkčná, nadčasová, ergonomická a trvácna outdoorová výbava s vyše polstoročnou tradíciou, ale aj výnimočná ohľaduplnosť k životnému prostrediu. Všetko sa vyrába spôsobom, ktorý neohrozuje citlivý ekosystém, a samotné nosenie značky nabáda k tomu, aby jej používatelia „nezanechávali“ v prírode žiadne stopy.

   Kiruna_SS15_H8B5088 IMG_3813 Kiruna_SS15_H8B5091

Ponuka Fjällräven je pritom pestrá ako príroda sama, takže vyhovuje nielen náročným outdoorovým nadšencom, ale aj ľuďom, ktorí si potrpia na kvalitné voľnočasové oblečenie. Z ruksaku Kånken, ktorý firma na konci 70. rokov vymyslela s cieľom šetriť chrbtice školákov, sa stal celosvetový hit a dodnes sa predáva v takmer rovnakej podobe, obohatený o nespočetné množstvo farebných úprav, veľkostí či verzií, napríklad aj pre laptop. Zo špeciálnej textílie G-1000 sa pre zmenu zrodila preslávená bunda Greenland, otestovaná v roku 1966 počas expedície po Škandinávii a Grónsku.

Abisko_SS15_H8B1068 zm

IMG_3738

Hanwag – „Louboutin“ hôr
Podobne ako ženy na celom svete milujú Louboutinove ihličky s červenou podrážkou, tak horolezci, turisti či všetci ľudia, ktorí sa jednoducho radi túlajú po horách, nedajú dopustiť na Hanwag. Preslávená obuv je oporou pre ich nohy už od roku 1921, keďže svojím dokonalým vypracovaním priam vyzýva do boja náročné podmienky, ako sú zvýšená vlhkosť, chlad či problematický terén. Hanwag však vo svete outdoorového vybavenia dokázal osloviť aj tých, ktorí sa neboja prejaviť svoj štýl.

IMG_4172

Zakladateľ značky, Hans Wagner, povýšil precízne dvojité prešívanie na poznávacie znamenie, ktoré obuv Hanwag charakterizuje aj v súčasnosti. Popri filigránskej remeselnej prepracovanosti patrí k hlavným devízam tohto outdoorového zázraku aj ergonomická flexibilita, vďaka ktorej sa topánka maximálne prispôsobí chodidlu, ale aj možnosť úplnej výmeny celej podrážky. V roku 1970 sa povedomie o značke rozšírilo vďaka „Haute-Route“, prvej a vlastne jedinej obuvi svojho druhu určenej pre skialpinistov. Alaska GTX, ktorá uzrela svetlo sveta v roku 1996, je zasa dodnes najznámejšou trekingovou topánkou a absolútnym bestsellerom značky Hanwag.

IMG_3781

Primus – varič, ktorý zdolal Mount Everest
Variť pod holým nebom je kumšt, ale môže to byť aj zábava. Značka Primus síce ponúka aj kuchynský riad, rôzne doplnky, vákuové fľaše či stany, no vďaka svojim subtílnym exteriérovým „sporákom“ sa  v prvom rade stala synonymom outdoorového varenia.

IMG_3863

Samozrejme, keď jeho tvorca, vynálezca Frans W. Lindqvist v roku 1892 vyrobil prvý petrolejový varič a pomenoval ho Primus, ešte netušil, akú vlnu záujmu vyvolá.  A keďže ďalší výrobcovia začali Lindqvistov vynález napodobňovať a šikovné variče zaplavili trh, prischla im ľudová prezývka „primusy“. Originál sa však v domácnostiach dlho neohrial, postupne si razil cestu aj do extrémnych lokalít. Slávny švédsky dobrodruh a bádateľ Andrée si ho zobral na Severný pól, nechýbal ani na Amundsenovej expedícii na Južný pól či pri pamätnom výstupe Sira Edmunda Hillaryho na Mount Everest. Prečo? Lebo Primus funguje efektívne, je spoľahlivý, ľahký a jednoducho sa ovláda. Vyrába sa tak, aby poskytoval ľuďom slobodu, keď opustia brány civilizácie, ale zároveň rešpektoval svojbytnosť prírodného bohatstva. Nakoniec, potvrdzuje to aj PRIMUS EtaPower EF, prvý plne ekologický varič v portfóliu značky, ktorý má takmer dvojnásobnú efektívnosť než bežné variče a stihol získať množstvo ocenení po celom svete.

IMG_3744

Brunton – revolúcia v malej škatuľke
Brunton zdoláva aj posledné prekážky, ktoré stoja medzi človekom a jeho skutočným zážitkom z pobytu v prírode. Tam, kde zlyhávajú zmysly či fyzické možnosti ľudí, nastupuje technológia. Prvýkrát sa to potvrdilo v roku 1894, keď zostrojením prvého vreckového kompasu odštartovala revolúcia v objavovaní planéty. Jednoduchý nástroj, ktorý zminimalizoval dovtedy využívané rozsiahle vybavenie do malej prenosnej „škatuľky“, umožnil bádateľom a dobrodruhom pohybovať sa aj v nezmapovaných územiach oveľa ľahšie a rýchlejšie. Značka Brunton sa od toho času vypracovala na špičku v oblasti navigačných zariadení, GPS, vreckových kompasov, ďalekohľadov, batohov, praktických ohrievacích prvkov, svetlometov, solárnych panelov či prenosných nabíjacích staníc.

(Zdroj: Martina Bégerová, Kharisma, Pripravila: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*