Pravidelné čistenie zubov pre mnohých nie je samozrejmosťou
Bratislava, Admin – Spoločnosť Unilever zastrešuje široké portfólio produktov. Jeden zo segmentov sa zaoberá starostlivosťou o ústnu hygienu. O rozhovor sme požiadali tú najpovolanejšiu osobu Lenku Křížovú, brand building managerku značky Signal pre ČR a SR. V spoločnosti Unilever pracuje už viac ako 4 roky a stará sa o rôzne značky z rôznych segmentov. K Signalu sa dostala v tomto roku a ako priznáva Lenka, z tejto zmeny má naozaj radosť. Ide o zaujímavý segment, ktorý sa navyše rýchlo vyvíja a zmeny sú badateľné.
Vravíte, že vidíte zmeny v segmente starostlivosti o ústnu hygienu. Aké zmeny máte konkrétne na mysli?
Konkrétne pri značke Signal sa ukazuje, že ľudia čoraz viac dbajú na svoj výzor nevynímajúc pritom zuby. Práve naopak, je pre nich naozaj dôležité, aby mali biely úsmev a tento fakt si aj uvedomujú, čo dokazuje prieskum, ktorý sme realizovali v tomto roku. Práve to sa odráža na predajnosti radu bieliacich pást, kde sa nám skutočne darí. Trochu paradoxne k tomu potom vyznievajú výsledky prieskumu ohľadom pravidelnosti čistenia zubov, ktoré sú alarmujúce.
Nečistíme si snáď zuby?
Žijeme síce v 21. storočí, ale pravidelné čistenie zubov pre mnohých stále nie je samozrejmosťou. Ukázal to prieskum, kde až štvrtina opýtaných zo Slovenska a Českej republiky si čistí zuby menej často ako dvakrát za deň. Alarmujúca je aj priemerná spotreba zubných kefiek na osobu, ktorá predstavuje len 1,92 kefky za rok. Optimálne by sme pritom mali zubnú kefku striedať každé 2 mesiace. Práve preto sme sa rozhodli apelovať predovšetkým na rodičov, aby išli príkladom svojim deťom a o svoje zuby sa starali. Začať by mali práve ich pravidelným čistením aspoň dvakrát denne. Za značku Signal považujeme pravidelnú starostlivosť o zuby za alfu a omegu zdravého úsmevu.
V spomínanej kampani netradične využívate na komunikáciu tejto v podstate vážnej témy deti. Čo vás k tomuto kroku viedlo?
Máme za to, že aj komunikácie takejto témy by mala byť zábavná a ľudí zaujať. Využitie detí je zámerné predovšetkým kvôli tomu, že sa ich to bytostne týka. Pokiaľ rodičia v tomto smere nejdú svojim deťom príkladom, odnesú si následky práve tí najmenší. Preto sme sa rozhodli apelovať na rodičov práve cez ich deti, aby si uvedomili, že tým, že sa nestarajú o svoje zuby, a teda si ich pravidelne nečistia, ubližujú nielen sebe, ale aj tým, ktorých majú najradšej.
V tomto roku ste uviedli aj prevratnú novinku, ktorú sme na Slovensku ešte nemali – pastu určenú pre mužov. Je chrup muža a ženy natoľko odlišný, že je potrebné vyrábať pastu špeciálne pre mužov?
Čudovali by ste sa možno, ale áno. Zuby muža sú naozaj odlišné od tých ženských. Podľa výskumov sú mužské zuby náchylnejšie na žlté zafarbenie od jedla, kávy, vína, či cigariet. Dosiahnuť skutočne biely úsmev je teda pre mužov o niečo zložitejšie. To môže byť problém predovšetkým, keď zoberieme do úvahy práve výsledky prieskumu, ktorý ukázal, že na Slovensku je biely úsmev u muža skutočne dôležitý. A to nielen na základe odpovedí žien, ale aj mužov. A síce si potrebu bieleho úsmevu muži uvedomujú, väčšina s tým svojim spokojná nie je. Práve preto sme uvideli zubnú pastu pre mužov s okamžitým optickým bieliacim efektom, ktorú sme prispôsobili pánskym preferenciám aj chuťovo. Obe varianty Signal White Now Men vynikajú silnou sviežou chuťou.
A má úspech?
Má u zákazníkov veľký úspech :-).
Aké ďalšie novinky pripravujete pre zákazníkov v dohľadnej budúcnosti?
V roku 2015 pripravuje značka Signal pre svojich zákazníkov na Slovensku a v Českej republike niekoľko noviniek. Bohužiaľ, teraz nemôžem prezradiť detaily, ale rozhodne to bude opäť zaujímavé.
(Zdroj: Filip Púchovský ForPR, Foto: Unilever, Pripravila: Valéria Nagyová)
Zanechajte nám Váš dotaz