dm drogerie markt po prvýkrát dosiahla viac ako polmiliardový ročný obrat

Martin Podhradský, konateľ dm Slovensko a Zuzana Klena Kostková, vedúca rezortu Financie a Controlling a IT.

BRATISLAVA/ADMIN – Spoločnosť dm drogerie markt sa aj tento rok opäť môže obhliadnuť za úspešným obchodným rokom, v ktorom potvrdila pozitívny trend rastu obratu o 17,6 percenta, ktorý dosiahol výšku 503,4 milióna eur. Aj v tomto obchodnom roku dm výrazne upevňovala svoju cenovú pozíciu na slovenskom trhu, keď cenový vývoj v spotrebnom košíku dm bol v posledných dvanástich mesiacoch pod cenovým vývojom spotrebiteľských cien v SR. Súhrnný obrat podskupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt dosiahol 5,248 mld. eur, čo znamená medziročný nárast o 16,5 percenta.

Martin Podhradský, konateľ dm Slovensko, pripisuje lojalitu zákazníkov dm vyrovnanému celkovému výkonu, s ktorým sa dm darí uvádzať do súladu zdanlivo protichodné veci: „V našej dobe dominuje čierno-biele myslenie, za a proti, buď – alebo, lacné verzus kvalitné či udržateľné. V dm neustále dolaďujeme pozíciu v poli napätia medzi diskontnou a špecializovanou predajňou. Chceme mať to najlepšie z oboch svetov, a to harmonizovať diskontný princíp a kvalitu špecializovaného obchodníka jedinečným spôsobom,“ pomenúva Podhradský zámer dm vytvoriť úzke spojenie so zákazníkmi na racionálnej a emocionálnej úrovni. „Konkrétne to znamená ponúkať najvýhodnejšie ceny, a pritom prinášať najestetickejšie predajne. To znamená mať nie nevyhnutne najväčší, ale starostlivo vybraný a pre zákazníkov najrelevantnejší sortiment. Zároveň chceme v našich predajniach vytvoriť jedinečnú atmosféru prostredníctvom najpríjemnejších a najkompetentnejších spolupracovníkov a byť inovátorom aj v oblasti digitálnych služieb,“ poukazuje Martin Podhradský na aktuálne zámery v oblasti sortimentnej politiky, vzhľadu predajní a práce so spolupracovníkmi.

Na tlačovej konferencii vystúpili vedúci predstavitelia spoločnosti dm drogerie markt.

Na tlačovej konferencii vystúpili vedúci predstavitelia spoločnosti dm drogerie markt Slovensko.

Vždy výhodne

Podstatou stratégie dlhodobých cien v dm je ich garancia nezvyšovania minimálne počas štyroch mesiacov. Táto stratégia je dôležitým spôsobom, ako prehĺbiť dôveru zákazníkov dm, čo dokazuje aj fakt, že v snahe ponúknuť im nižšie predajné ceny dm v obchodnom roku 2023/24 investovala do zníženia predajných cien viac ako 6,7 milióna eur. Priemerná inflácia spotrebiteľských cien za obdobie posledných 12 mesiacov (oktobér 2023 – september 2024) dosiahla na Slovensku 3,6 percenta (štatistický úrad), inflácia v spotrebnom košíku dm za rovnaké obdobie bola na úrovni -0,06 percenta. Keďže pre dm je dôležité zabezpečiť pre svojich zákazníkov cenovú dostupnosť aj potravinových produktových kategórií, začiatkom septembra 2024 bolo zlacnených vyše 200 vybraných výrobkov značiek dm – dmBio, Ivorell a Mivolis.

Investície 2023/24

„V  danom obchodnom roku realizovala dm na Slovensku investície vo výške skoro 20,3 milióna eur, z čoho najväčšia časť – 14,1 milióna eur –bola určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií bolo vyčlenených 655-tisíc eur, na modernizáciu a zabezpečenie novej centrály  4 milióny eur a do centrálneho skladu slovenská pobočka dm drogerie markt investovala 1,5 milióna eur, uviedla na tlačovej konferencii Zuzana Klena Kostková, vedúca rezortu Financie a Controlling a IT.

Rozvoj pobočkovej siete

Počet slovenských pobočiek dm v obchodnom roku 2023/24 k 30. septembru 2024 bol 161. Do konca obchodného roka 2024/25 plánuje dm otvoriť 10 nových filiálok.

Nárast počtu spolupracovníkov

K  30. septembru 2024  mala dm na  Slovensku  2 562 aktívnych spolupracovníkov, čo predstavuje medziročný nárast o 6,6 percenta.

Zákaznícke nákupy

Celkový počet zákazníckych nákupov dosiahol v obchodnom roku 2023/24 výšku 31,4 milióna, čo oproti predošlému obchodnému roku prestavuje nárast o  13,48 percenta. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov bol 85  783 a  priemerný mesačný počet nákupov viac ako 2,616 milióna.

dm dialogicum

Aktuálne sa intenzívne pracuje na dokončení novej centrály dm dialogicum, ktorá leží v širšom centre hlavného mesta. Otvorenosť, aktívne spolužitie a dialóg sú hlavnými znakmi dm dialogica. K dispozícii je množstvo multifunkčných miestností na tímovú a projektovú prácu, ako aj zasadacích miestností, ale aj miest na individuálnu prácu, videokonferencie a oddychových priestorov. Pri navrhnovaní dm dialogica sa kládol veľký dôraz na zapojenie spolupracovníkov zo všetkých oddelení, ako aj na ich potreby a želania. Spolupracovníci sa môžu tešiť na vlastné kulinárium, priestor na jogu, masážnu či fitnesovú miestnosť a počas pauzy na posedenie na vonkajšej terase alebo v lodžii. Priestory dovolia zriadiť aj moderné vzdelávacie centrum dm Akadémiu a školiace miestnosti pre žiakov odborného vzdelávania. Keďže dm záleží na životnom prostredí, na streche sú nainštalované fotovoltické panely a v suteréne sa nachádza tepelné čerpadlo. Sťahovanie centrály je naplánované na začiatok roka 2025.

Nový vzhľad predajní

V rámci koncernového projektu prechádza veľkými zmenami aj vzhľad predajní. Takmer každá sortimentná oblasť nahrádza staré prvky novými elementmi, ktoré nie sú len modernejšie, ale z hľadiska produkcie a nasadených materiálov sú aj ekologickejšie a z hľadiska montáže a demontáže technicky jednoduchšie aj vďaka využitiu regálov a nábytku zo zatvorených predajní. Nové použité materiály na kulisy a sortimentné označenia sú z 80 percent recyklované. V priebehu času dochádza v jednotlivých predajniach k zmenám a optimalizácii jednotlivých layoutov a  vďaka novým elementom je možné bez ďalšieho nákladu či likvidácie prvkov vzhľad predajne prispôsobiť novému rozloženiu tovaru.  K  takýmto zmenám došlo osadením nových vonkajších kulís napríklad v oblastiach stravy, detského sortimentu a starostlivosti o telo a vlasy. Sezónna výzdoba na podhľadoch bola nahradená spotlightmi, kde ostáva grafika po celý rok rovnaká, čím sú eliminované ďalšie náklady. Jednoliatu kovovú konštrukciu s grafikou, ktorá zdobila oblasť nad stojanmi s dekoratívnou kozmetikou, nahradili pestré vlny s jedným radom osvetlenia. Vo vnútorných regáloch sa na zvýraznenie oblasti Beauty vynímajú ružové dámske a sivé pánske kulisy a tento segment dopĺňa osadenie Beauty ostrovčeka s inšpiratívnym stolom. Na lepšiu orientáciu zákazníkov v každom produktovom segmente pribúdajú sortimentné označenia v príslušnej farbe danej oblasti. Doposiaľ bolo v troch filiálkach osadené aj odberné miesto pre online objednávky dm Box. Najviditeľnejšou zmenou sú bezpochyby nové fasády a nové logo dm Gradient, ktorých farebná škála láka zákazníkov dm už z diaľky. V tomto obchodnom roku tak bol nový vzhľad predajní implementovaný v 12 predajniach a nová fasáda v 10 predajniach.  V  budúcom obchodnom roku sa s novým vzhľadom predajní a novou fasádou počíta v 10 novootváraných predajniach a 12 filiálkach, v ktorých prebehne regenerácia.

Plniace stanice

V obchodnom roku 2023/24 sa zvýšil počet plniacich staníc na 20, v budúcom obchodnom roku sa plánuje plniacimi stanicami dovybaviť ďalších 15 filiálok. V desiatich filiálkach došlo k výmene staršieho typu plniacej stanice za novší typ od koncernového dodávateľa.

(Zdroj: Iveta Vepy Haulíková; Foto: Martin Sirotný, Valéria Nagyová; Pripravila: red. – skrátená verzia)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*