Fotoaparát Nikon v hlavnej úlohe

Admin, 15. 08. 2013 - Jiří Mádl je pre českých aj slovenských divákov známym hercom, ako režisér a scenárista sa však predstavuje prvýkrát. Práve v týchto dňoch dokončil v produkcii spoločnosti Bio Illusion a Českej televízie natáčanie svojho režisérskeho debutu, celovečerného filmu „Pojedeme k moři“, ku ktorému súčasne napísal aj scenár.

Autor Jirka Holan ZM

Autori film krátko predstavujú takto: Hrdinom príbehu je desaťročný Tomáš (Petr Šimčák), ktorý k narodeninám dostane fotoaparát a rozhodne sa, že natočí film ako Miloš Forman. Stane sa tak rozprávačom, kameramanom aj režisérom hlboko ľudského príbehu, v ktorom spoznáme jeho rodinu, mamu, ocka, starú mamu, školu, kamarátov. Vo vedľajších úlohách sa tak predstavia aj hereckí veteráni ako Ondřej Vetchý či Miroslav Táborský, svoj slovenský šarm do filmu prinesie herečka Michaela Majerníková.

PojedemeKMori_Dan Vojtech ZM

Príbeh je pretkaný veľkým detektívnym pátraním po otcovom tajomstve. Tomáš otca podozrieva, že má „inú ženu“ a rozhodne sa, že urobí všetko pre to, aby tatko zostal s nimi. A to optikou detského dobromyseľného pohľadu, detskou úprimnosťou, ktorá niekedy až bolí, ale aj s veľkým zmyslom pre humor. Nakoniec malý Tomáš divákov privedie aj k odhaleniu veľkého rodinného tajomstva, ktoré ohromí a urobí dojem…

Nikon pred kamerou aj v titulkoch
Spoločnosť Nikon je jedným z partnerov filmu „Pojedeme k moři“ a fotoaparátom, ktorým Tomáš nakrúca svoj film, je digitálna zrkadlovka Nikon D5200. Jeho kamarát Haris (Jan Maršál) používa Nikon D800, ktorý nie je úplne „korektne zakúpený “ – vo filme, samozrejme. Digitálne zrkadlovky Nikon teda vo filme stvárňujú v podstate jednu z hlavných úloh.

Okrem toho hrá Nikon veľmi významnú – a do značnej miery aj prelomovú – úlohu tiež pri samotnom zhotovovaní filmu. Digitálna zrkadlovka Nikon D4 je totiž zároveň na mieste hlavnej kamery – tento snímok sa obišiel úplne bez použitia filmovej kamery a celý bol natočený na D4. Doposiaľ sa filmári osmelili zrkadlovkami natáčať skôr iba reklamy alebo dokumenty, titul „Pojedeme k moři“ tak bude jeden z prvých celovečerných filmov, ktorý je kompletne natočený digitálnou zrkadlovkou.

Jirka&Edita_autor Jirka Holan

Hlavná kameramanka Edita Kainrathová k tomu povedala: „Jedným z dôvodov, prečo sme natáčali so zrkadlovkou Nikon D4, je potreba zachovania autentickosti – chalani z príbehu tiež natáčajú fotoaparátom a vo filme by mala byť vidieť určitá podobnosť. Vyberali sme medzi Nikonom D800, ktorý filmári veľmi chvália, a práve modelom D4. Ten zvíťazil napríklad aj kvôli neuveriteľne malému šumu pri extrémne veľkých citlivostiach. Na profesionálne video je to skutočne skvelé. Natáčali sme o jedenástej v noci a prekvapilo nás, ako na záberoch odrazu vynikla obloha, ktorú zvyčajne vnímate ako čiernu bez kresby.“

Film vznikal prevažne pomocou pevných, manuálne zaostrovaných objektívov Nikkor, ale ku slovu sa dostali aj moderné autofokusové zoomy. Autori boli veľmi spokojní s farebným podaním obrazu aj ostrosťou, ktorú dokonca znižovali, aby mal výsledok realistickejší „film look“.

PojedemeKMori_Petr Simcak_autor Dan Vojtech ZM

Ešte do strižne a v apríli do kín
Mádlov film „Pojedeme k moři“ je v týchto dňoch kompletne natočený digitálnou zrkadlovkou Nikon D4. Nasleduje obvyklá postprodukcia a výroba, do kina sa môžete tešiť približne v apríli na budúci rok.
(mcc)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*