Telefonovanie a SMS vytláča internet

Bratislava, Admin – Z dát mobilného operátora sa dá kadečo odčítať, napríklad aj to, že tradičným časom, keď si ľudia na Slovensku na Štedrý deň doprajú chvíľu pokoja, je 18-ta hodina. V tom čase poklesol počet hovorov o polovicu oproti predchádzajúcim hodinám.

„Najviac hovorov uskutočnili naši zákazníci medzi 10:00 – 11:00. Naopak najviac SMS poslali medzi jednou a druhou popoludní. Po výraznom poklese hovorov okolo 18:00 sa zas mobilných telefónov chopili po 19-tej,“ popisuje správanie zákazníkov 4ky technický riaditeľ SWAN Mobile Patrik Kollaroci (viď foto). Počas prvého sviatočného dňa uskutočnili tiež 955 212 minút hovorov, ktorých bolo 1,4-krát viac ako minulý rok. Priemerná dĺžka hovoru bola na Štedrý deň 130 sekúnd.
Kým predpoludním Štvorkári skôr volali, poobede posielali SMS. V čase špičky medzi 13-tou a 14-tou hodinou ich bolo 2,5-násobne viac, ako kedykoľvek inokedy počas dňa. Celkom zákazníci operátora na Štedrý deň poslali 1 337 165 SMS správ. Kým iní operátori vykázali v tomto roku poklesy hlasovej prevádzky a odoslaných SMS, 4ka rástla. Podľa P. Kollarociho to je možné pripísať aj tomu, že operátor v roku 2017 takmer zdvojnásobil počet svojich zákazníkov, ktorý dnes atakuje hranicu pol milióna. Zákazníci si 4ku volia často práve kvôli výhodným cenám volaní a SMS.
Vianoce 2017 ale definitívne potvrdili, že telefonovanie a SMS vytláča internet. V porovnaní s vlaňajškom preniesli zákazníci 4ky 2,35-násobne viac dát. Celkovo išlo o 41,2 terabajtov (TB) dát prenesených na Štedrý deň. Prvý sviatok vianočný Štvorkári dátovali ešte viac – vzduchom letelo 42 TB, o deň neskôr 41 TB. Celkovo tak počas Vianoc preniesli 124,2 terabajtov dát.

(Zdroj: Roland Kyška, SWAN; Pripravila: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*