Spoločnosť KRUK vstupuje
na slovenský trh

Admin, 27.03.2013 – Spoločnosť  KRUK, medzinárodná finančná skupina zameraná na správu pohľadávok finančných ústavov a korporátnych zákazníkov, oficiálne vstúpila 26. marca 2013na slovenský trh. Riadením aktivít na slovenskom trhu, ktorý bude patriť

do spoločnej správy regionálneho zastúpenia spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika s.r.o., bol poverený Krzysztof Różycki, generálny riaditeľ pražskej pobočky.

Finančná skupina KRUK je lídrom na trhu v oblasti správy pohľadávok v Poľsku a Rumunsku a veľmi rýchlo upevňuje svoju pozíciu na českom trhu. Vedenie spoločnosti vidí veľkú príležitosť aj na slovenskom trhu, preto od dnešného dňa oficiálne spája aktivity na českom a slovenskom trhu do jednej dcérskej spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika s.r.o.
Vstupu na slovenský trh predchádzalo niekoľko mesiacov príprav, analýz a takisto už boli uzatvorené prvé kontrakty – od augusta 2012 spoločnosť KRUK uzatvorila sedem kontraktov na správu pohľadávok a počas štvrtého kalendárneho kvartálu 2012 zakúpila tri portfóliá pohľadávok v celkovej nominálnej hodnote 12,8 milióna eur.
„Slovenský trh je veľmi podobný poľskému i českému, na ktorých sme veľmi úspešní, oficiálny vstup na tento trh bol teda pre nás len otázkou času. Aj slovenskí spotrebitelia sa tak teraz môžu tešiť na osobný prístup a individuálne podmienky, vďaka ktorým budú môcť splatiť svoje dlhy oveľa pohodlnejšie,“ uvádza Krzysztof Różycki, generálny riaditeľ spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika s.r.o. „Naším zámerom je stať sa jednotkou na slovenskom trhu v horizonte troch až piatich rokov.“
V rámci analýz slovenského trhu si spoločnosť KRUK nechala vypracovať unikátny prieskum, zameraný na vnímanie dlhov u zadlžených osôb na Slovensku. Tento prieskum sa uskutočnil na prelome februára a marca medzi 800 respondentmi (54 % ženy, 46 % muži) vo veku od 18 rokov.

Predstavy o zadlžených ľuďoch
Viac ako dve tretiny opýtaných si myslia, že najčastejšie sú zadlžení tí, ktorí mali v úmysle splácať pôžičku – len sa dostali do ťažkej finančnej situácie (43 %), resp. precenili svoje finančné možnosti (26 %).
Naopak, takmer tretina si myslí, že najčastejšie sú zadlžení tí, ktorí nezamýšľali splácať, resp. „neriešili to“ („vedeli, že splácanie bude pre nich náročné, ale neobávali sa toho“ – 12 %, „splácanie nechávajú „na zajtra““ – 11 %, „boli si vedomí toho, že nič splácať nebudú“ – 8 %).

Celkovo si takmer dve tretiny opýtaných myslia, že ľudia – ktorí majú problém so zadlžením – chcú splácať svoje finančné záväzky, a to za každú cenu (16 %) alebo nevedia, ako to urobiť (46 %).
Oproti tomu si viac ako tretina opýtaných myslí, že takýto zadlžení ľudia odmietajú splácať, vyhýbajú sa splácaniu, resp. sa nestarajú o splatenie svojich finančných záväzkov („nestarajú sa o splatenie, nedomýšľajú následky“ – 20 %, „vyhýbajú sa kontaktu s veriteľom“ – 10 %, „otvorene odmietajú splácanie svojich dlhov“ – 4 %).
„Naše skúsenosti, prieskumy a interné dáta potvrdzujú nedostatočnú informovanosť spotrebiteľov, pokiaľ ide o dôsledky nesplácania pohľadávok,“ uviedol Vítězslav Kus, obchodný riaditeľ spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika. „Jedným z našich prvých cieľov po vstupe na slovenský trh bude informovať dlžníkov o možnostiach a postupoch, ktoré majú k dispozícii a vďaka ktorým môžu splácanie svojich dlhov zmeniť na bezproblémovú záležitosť i v prípade, že sa dočasne dostanú do problémov. Spoločnosť KRUK, na rozdiel od konkurencie, presadzuje ľudskú stránku komunikácie a vždy ponúka individuálne riešenie.“

Správanie a pocity v prípade problémového zadlženia
Takmer tri štvrtiny opýtaných vyhlasujú, že keby boli zadlžení a kontaktovala by ich inkasná spoločnosť, spolupracovali by s ňou, resp. „požiadali by ju, aby im predstavila a vysvetlila možnosti, ako sa vyrovnať s dlhom“.
Naopak, viac ako pätina by v takomto prípade nenadviazala spoluprácu s inkasnou spoločnosťou – resp. snažila by sa vyhnúť splateniu dlhu („bojoval by som – inkasná spoločnosť nemá právo dlhy vynucovať“ – 3 %, „snažil by som sa konať tak, ako keby som sa nebál žiadnych následkov“ – 13 %, „prosil by som o zľutovanie a žiadal o odpustenie splátky“ – 2 %, „snažil by som sa použiť výhovorky, aby som sa dohovoril na kompromise“ – 4 %, „snažil by som sa vyhnúť kontaktu“ – 1 %).
Viac ako polovica opýtaných by v prípade, keby nemala dostatok financií na zaplatenie účtov/splátok úveru, očakávala, že im spoločnosť zaoberajúca sa správou pohľadávok navrhne splátkový kalendár – teda umožní im splatenie dlhu v sumách, ktoré si môžu dovoliť.

Viac ako pätina by v takejto situácií očakávala, že táto spoločnosť vyhodnotí ich situáciu a poradí im, ako problém vyriešiť (21 %). V menšej miere si opýtaní myslia, že spoločnosť zaoberajúca sa správou pohľadávok by odovzdala ich prípad súdu/právnikom (5 %), zariadila oddialenie celej splátky na neskoršie (4 %) alebo dokonca zariadila, aby nemuseli nič platiť (2 %). Približne desatina nevie, čo by mala od takejto spoločnosti očakávať (11 %).
Viac ako polovica opýtaných by v prípade, keby mala problémy so splácaním dlhov, pociťovala strach z následkov. Pätina opýtaných by cítila hanbu, pretože dlhy sú zahanbujúci problém (20 %) a desatina pocit nespravodlivosti (10 %). Nezáujem a ľahostajnosť uviedli len 2 % opýtaných.

Takmer tri štvrtiny opýtaných uvádzajú, že vo svojej domácnosti by pravdepodobne mali na starosti pôžičky či dlhy oni sami – teda sami by kontaktovali a riešili situáciu s poskytovateľom úveru či spoločnosťou spravujúcou dlhy. Len necelá pätina označila za takúto osobu svojho manžela/manželku, resp. partnera/partnerku, v menšej miere uviedli iného rodinného príslušníka (5 %). Negatívny postoj k tejto otázke zaujalo 5 % s odpoveďou „nikto – podobným kontaktom sa vyhýbame“.
Finančné správanie domácnosti respondenta
Viac ako polovica opýtaných hodnotí príjmy a výdavky svojej domácnosti mesačne. Denne svoje príjmy a výdavky hodnotí 15 % a rovnako 15 % ich hodnotí týždenne, resp. niekoľkokrát za mesiac. Niekoľkokrát do roka ich hodnotí skoro desatina (9 %). Nepravidelne hodnotí svoje príjmy a výdavky 5 % opýtaných. Zvyšných 5 % opýtaných príjmy a výdavky svojej domácnosti nikdy nehodnotí.

Stres z finančnej situácie svojej domácnosti celkovo nepociťujú takmer tri štvrtiny respondentov – pretože sa ich to netýka/nemajú finančné problémy (46 %) alebo sa mu dokážu vyhnúť dohľadom nad rodinnými výdavkami (27 %).
Naopak, viac ako štvrtina priznáva, že je v strese a obáva sa o finančné zabezpečenie seba či svojej rodiny (27 %).
Splátky v prípade problémového splácania úveru
Väčšina opýtaných si myslí, že pri problematickom splácaní úveru by mali byť splátky stanovené spoločne so zadlženou osobou – na základne jej súčasnej finančnej situácie (84 %).
Naopak, viac ako desatina je presvedčená, že tieto splátky by mali byť stanovené veriteľom alebo inkasnou spoločnosťou – bez prihliadnutia k možnostiam zadlženej osoby (14 %).

Klient vždy na prvom mieste
Spoločnosť KRUK dlhodobo presadzuje inovačnú politiku orientovanú na zmierlivé riešenie. Táto proklientská stratégia zameraná na partnerský, osobný prístup k zadlženým osobám či firmám a pochopenie ich situácie sú hlavnou prednosťou, ktorými sa spoločnosť KRUK odlišuje od konkurencie. Spoločnosť KRUK ponúka svojim klientom možnosť splácania dlhov za vysoko individuálnych podmienok reflektujúcich ich aktuálne finančné možnosti; dlh teda napríklad možno rozložiť do viacerých splátok alebo splatiť predčasne bez ďalších sankcií.

(hrák)

Tlačová konferencia spoločnosti KRUK v Bratislave

14 Komentáre Spoločnosť KRUK vstupuje
na slovenský trh

  1. Bozena Sabovcikova // 21. októbra 2015 at 10:59 // Odpovedať

    nabyt mam drazbu, potrebovla by som vyplatit 3500 eur, prosim mozte mi pozicat ak som v uverovom registri.Dakujem za odpoved

  2. Dobry den chcel by som sa opytat riesite aj podvody a vymahanie pohladavok

  3. Spoločnosť DARMOŽRÁČOV, zastupujúca podvodníkov z daňového raja, parazitujúcich na odkúpených, starých, premlčaných dlhoch, resp. úrokov a nezákonných sankcií k nim !!! Sú otravný ako YPERIT !!! Vykynožiť, zničiť, ZRUŠIŤ !!! S pozdravom

  4. dobry den dostal som sa do tazkej financnej situacie a tymto vas prosim o pomoc v tomto smere potreboval by som neakym sposobom upravit splatky vopred pekne dakujem kontakt 0911252109

  5. Rudolf Poljak // 2. júna 2016 at 20:29 // Odpovedať

    Dobry vecer chcem sa opitat zo zenou mame dlhi robito okolo 13000 euro vedeli bi ste nam pomoct zeby ste to prebrali vi a splacal by som to cez vas prosim kontaktujte ma cez meil dakujem

  6. Dobry den,chcem sa informovat o vasej spolocnosti,ci sa da poskytnut pomoc aj niekomu,kto sa ozaj dostal do financnej tiesne,teda ma dlhy,ktore nevie ako dalej splacat a je momentalne bez prijmu.Samozrejme ze vsetky institucie tym padom chcu vsetko a hned.Je teda moznost pomoct aj v takomto ppripade,alebo zasa len pre ludi,ktorí maju pracu.dakujem

  7. Mame mnoho dlhov aj s manzelom a nevladzeme to splacat-potrebovali sme pomoc

  8. Elena Kreutz // 18. júla 2017 at 21:56 // Odpovedať

    Dá sa s nimi dohodnúť a majú super prístup ku klientom, mám s nimi dobrú skúsenosť

  9. Myslím, že dlh sa k nim nedá preniest. Musím pochváliť ich príjemnné a ústretové jednanie… Veľmi mi pomohli

  10. Andy, Darmožráčov?? Oni vymáhajú pohladávky mimosúdne, takže práve naopak. A moja skúsenosť je, že keď platíte tak sú príjemný, ochotný a majú ľudský prístup.

  11. No keby ste platili, nemal by ste takúto skúsenosť a názor na nich. Ja som im hneď ako mi prišiel dopis zavolal, dohodol koľko budem splácať a všetko prebehlo bez jediného problému, nemožem sa stažovať.

  12. Súhlasím s Milanom, keď vše riešite ako je treba, sú príjemný a snažia sa dohodnúť ako sa dá.

  13. Povedala by som, že keď niekto neplatí dlh, musí rátať s tým, že veritelia budú chceť svoje peniaze späť. Nepríde mi na tom nič divné a keď ľudia nereagujú ako sa môžu čudovať, že dlžobu predajú spoločnosti, ktorá toto vie riešiť a troška pritvrdí. Kamarát mal tiež dlh, odkúpila ho spoločnosť Kruk a keďže sa neskrýval a komunikoval, vyriešili to celkom bez problemov.

  14. Ja chcem napísať pozitívnu skúsenosť so spoločnosťou Kruk. Bola som totalne v nervach, dlhy dosť velké, Kruk sa so mnou dohodol na splátkach a teraz to ide. Pani s ktorou som tam hovorila, bola veľmi mila, chovala sa ku mne pekne.

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*