Slovensko potrebuje (viac) dobrých otcov

Admin, 29. 11. 2013 - Pilotný ročník našej celonárodnej filantropickej kampane nesie názov   S L O V E N S K O  POTREBUJE  DOBRÝCH OTCOV.  Iniciovala ho v januári tohto roka v rámci svojich CSR aktivít Profitmedia, s. r. o., ako preventívny projekt, ktorého výťažok podporí Detskú linku záchrany 0800 12 12 12. 

Oslovila Centrum Slniečko, n.o., ktoré ju prevádzkuje, aby pri jej realizácii spojili sily a verejne ocenili starostlivých a láskavých otcov.

FINAL FINALLogoKampan_StvorecBezPrechoduRGB

Záštitu nad kampaňou SLOVENSKO POTREBUJE DOBRÝCH OTCOV prevzala podpredsedníčka Rady vlády SR pre ľudské práva, národnostné menšiny a rodovú rovnosť Lucia Faltinová. Hlavným partnerom kampane je Fórum donorov, ktorého je výkonnou riaditeľkou. „Ak chceme spravodlivosť pre seba, musíme byť spravodliví ku všetkým. To je prvý dôvod, prečo som bez váhania podporila myšlienku kampane Slovensko potrebuje dobrých otcov. Druhým je fakt, že iniciatívy, ktoré sa venujú pomoci obetiam domáceho násilia a jeho prevencii, nepatria u donorov medzi atraktívne. Ide o bolestné problémy, ktoré sa nedajú promptne vyriešiť a výsledky úsilia nie sú hneď viditeľné. Práve preto si u nás ľudsko-právne témy vyžadujú oveľa väčšiu pozornosť a dlhodobú, systematickú podporu.“

IMGP0517

Zámerom kampane SLOVENSKO POTREBUJE DOBRÝCH OTCOV je verejne poďakovať radovým dobrým otcom a spoločensky vyzdvihnúť hodnotu dobrého otcovstva pre každého človeka. Upriamiť pozornosť na dôležitosť otca pre dieťa, jeho matku i komunitu. Spopularizovať Deň otcov na Slovensku a zamerať pozornosť na ich kľúčový vplyv na jednotlivých členov rodiny. Pripomenúť, že materiálne zabezpečenie z ich strany nie je všetkým a pre kvalitu života a prosperitu spoločnosti je poslanie otcov oveľa komplexnejšie a významnejšie.

obal-detva2013

Psychologička Helga Palušová – Menkeová: „Dnes sa veľa hovorí o téme úspešných ľudí. Ak si získa pozornosť médií žena-matka, ktorá dosiahla pozoruhodný pracovný výsledok, otázka znie „Ako sa Vám darí kombinovať pracovný život so starostlivosťou o rodinu a deti?“ Pri úspešných mužoch však registrujem podobné otázky zriedka. Mužom-otcom, ktorým sa v práci darí, spoločnosť, priatelia a médiá túto otázku takmer nekladú. Akoby stačilo, že keď podáva výborný výkon v práci, už sa nič ďalšie od neho neočakáva. No v rodinnom živote je muž rovnako dôležitý ako žena, i keď iným spôsobom. Matka symbolizuje skôr pokoj a bezpečie, otec výkon, dobrodružstvo či súťaž… Preto by bolo pre deti dobré, keby sa celospoločenský diskurz na tému „úspešný muž-otec“ rozšíril aj o otázky ako: Koľko hodín ste tento týždeň strávili s vašimi deťmi? Na čom sa najlepšie s vašimi deťmi zasmejete? Ako by vás charakterizoval váš syn/vaša dcéra?“

Otec roka4

Generálnymi partnermi kampane SLOVENSKO POTREBUJE DOBRÝCH OTCOV sú NAFTA, a.s. a Nadácia SPP. „Naša spoločnosť podporila a podporuje viaceré projekty na pomoc deťom. Projekt Slovensko potrebuje dobrých otcov nás však tento rok oslovil najviac, pretože je nový a najmä na problematiku rodiny a výchovu, či starostlivosť o deti nazerá z iného uhla,“ povedal generálny riaditeľ Nafta, a.s., Martin Bartošovič. Akciová spoločnosť NAFTA je najväčším skladovateľom zemného plynu v podzemných zásobníkoch na Slovensku. Okrem skladovania zemného plynu sa zaoberá aj prieskumom a ťažbou prírodných uhľovodíkov.

Otec roka3

Organizátormi kampane sú komunikačná a PR spoločnosť Profitmedia, s.r.o. a nezisková organizácia Centrum slniečko, n.o. Hlavným partnerom kampane je Fórum donorov. Viac na: www.dobriotcovia.sk, FB: fanpage SLOVENSKO POTREBUJE DOBRÝCH OTCOV.

(Silvia Struhárová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*