Rely Akropolis

Admin, 05.06.2012 - Samotní organizátori premenovali grécku rely na "Rely bohov". Výsledky hovoria, že toto stretnutie WRC bolo nakoniec zasvätené tímu Citroën Total World Rally Team. Tímy v zložení Sébastien Loeb/Daniel Elena a Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen si po víťazstvách v Mexiku a Argentíne pripísali tretie double v sezóne.

Sébastien Loeb a Citroën potvrdili vedúce miesta v hodnotení majstrovstiev sveta, Mikko Hirvonen sa v hodnotení pilotov posunul na druhé miesto.

Po dvoch dlhých dňoch sa zdal byť záverečný deň Rely Akropolis najjednoduchší. Na jazdcov čakalo 65 km meraných úsekov rozdelených do dvoch častí, medzi nimi bol naplánovaný 30-minútový servis. Sébastien Loeb mal na druhého Pettera Solberga náskok iba 10 sekúnd, preto si v rýchlostnej skúške Aghii Theodori nastavil režim na maximálne útočenie. Po niekoľkých kilometroch mu na palube jeho DS3 WRC zasvietil oznam, po ktorom mohol zvoľniť: „Oznam vravel, že Petter ostal visieť na rýchlostnej skúške, a tak som prestal útočiť. Po tom, čo som ho predbehol, som si povedal, že by bolo náročné, ak by som mal v tomto rytme pokračovať až do cieľa, lebo cesta bola veľmi rozbitá. „

Solbergovo odstúpenie posunulo na druhú pozíciu Mikka Hirvonena. Už od rýchlostnej skúšky Loutraki sa Fínovi nechcelo veriť, čo sa mu podarilo: „Je až ťažko uveriteľné, že som sa dostal na druhú priečku. Už od obeda druhého dňa som neútočil, aby som náhodou nepoškodil vozidlo, no aby sa mi zároveň podarilo udržať dobrý výsledok pre tím. Teraz to však vyzerá na double.“

Na Rely Akropolis boli minimálne rozostupy, preto počas 20. rýchlostnej skúšky vystúpil členom tímu na telá studený pot. Sébastien Loeb od druhej časti strácal na najrýchlejších asi minútu a pol. Jeho vozidlo DS3 WRC stratilo do servisu ešte viac času a Seb tam potvrdil, že ho zradil defekt: „Neviem, čo sa stalo, no cítil som, že po troch kilometroch som mal prázdnu pneumatiku. Nedalo sa s tým dôjsť do cieľa a museli sme meniť koleso. Našťastie všetko dobre dopadlo a nemuseli sme sa obávať o prvé miesto.“

Rely končila Power Stage, ktorá sa išla na prvých kilometroch skúšky Aghii Theodori. Na tejto relatívne zjazdnej časti sa dalo dobre jazdiť, a tak si Sébastien Loeb pripísal tri bonusové body za najlepší čas. Mikko Hirvonen skončil tretí a pripísal si jeden bonusový bod. „Napriek neustálemu tlaku našich prenasledovateľov sme si tieto preteky ustrážili“, vyhlásil muž so 71 víťazstvami. „Ani raz som nebol nervózny, a to ani keď sme mali defekt, nakoľko som bol presvedčený, že máme dostatočný náskok. Navyše musím podčiarknuť, že sme sa mohli spoľahnúť na jedinečnú spoľahlivosť DS3 WRC.“

„Myslím si, že na našom dvojitom úspechu má veľký podiel práve tím technikov“, dodal Mikko Hirvonen. „Absolvovať takúto rely bez akéhokoľvek mechanického problému je jedinečný výsledok. Navyše stále nemôžem uveriť, že sa mi podarilo skončiť na druhom mieste. Je však pravdou, že som si ho vybojoval a jazdil som bez chyby. Od najbližších rely na Novom Zélande a vo Fínsku mám veľké očakávania!“

„Keď vidíme, v akom stave boli súťažné trate, musíme obdivovať celkový výsledok, ktorý sme na tejto rely dosiahli“, podotkol Frédéric Banzet, generálny riaditeľ automobilky Citroën. „Spoľahlivosť DS3 WRC aj oboch posádok bola perfektná. Citroën, Sébastien a Daniel zväčšili náskok v hodnotení majstrovstiev sveta, čo znamená, že v polovici sezóny máme pozitívnu bilanciu. Rovnako ako v predchádzajúcich rely sa vo veľmi dobrom svetle predviedli Mikko a Jarmo, čo im umožnilo posunúť sa na druhú priečku hodnotenia majstrovstiev sveta jazdcov. Opäť a stále viac som hrdý na najlepší rely tím na svete.“
(am)

CELKOVÉ HODNOTENIE:

NAJLEPŠIE ČASY
Deň 1 – RS1: Latvala.
Deň 2 – RS2 a 3: Latvala – RS4: Solberg – RS5: Hirvonen – RS6: Loeb – RS7: Latvala – RS8 a 9: Solberg.
Deň 3 – RS10: Loeb – RS11 a 12: Latvala – RS13 a 14: Loeb – RS15 až 17: Solberg.
Deň 4 – RS18 a 19: Loeb – RS20 a 21: Latvala – RS22: Loeb.

NAJLEPŠIE VÝKONY
Latvala, 8 najlepších časov – Loeb, 7 – Solberg, 6 – Loeb, 6 – Hirvonen, 1.

VEDÚCI JAZDCI
RS1 až 3: Latvala – RS4 až 22: Loeb.

 

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*