Pretekársky špeciál s atraktívnym dizajnom stvorený pre výkon

Bratislava, Admin – Automobil, ktorý poteší už na prvý pohľad. Renault Sport R. S. 01 si kladie za cieľ byť jedným s najefektívnejších pretekárskych vozidiel GT. Každá línia vytvorená dizajnérmi, do posledného detailu karosérie, bola postavená tak, aby spĺňala dve kritériá: vytvoriť ikonické športové vozidlo a podporiť jeho výkon aerodynamickými prvkami.

Reprezentatívna predná maska, ktorá odráža športové gény v DNA Renault
Tak ako všetky vozidlá Renault, ktoré boli navrhnuté pod taktovkou pána Laurensa van den Ackera, má Renault Sport R. S. 01 na prednej maske výrazné logo značky. Obdivuhodná šírka vozidla 2 000 mm s výškou len 1 116 mm, je podčiarknutá denným led svietením, ktoré je umiestnené popri otvoroch chladenia. Vzduch nasávaný cez prednú mriežku je vedený cez podvozok k dvom vodným chladičom. Následne je vypustený cez výfuky v zadnej časti.
Tlak, ktorý takto vzniká, pomáha udržať vozidlo na zemi. Veľká plocha predného spoilera a jeho hladká spodná strana rovnako napomáhajú aerodynamike vozidla. Dve rebrá po stranách nárazníka vytvárajú vírenie, ktoré obmedzuje turbulencie rotujúcich kolies.

„Renault Sport R. S. 01 je pretekárske vozidlo s neobyčajným dizajnom, ktorý symbolizuje vášeň, ktorú v Renault-e prechovávame k motoristickému športu. Výnimočné dizajnové línie vystihujú ambície tohto jedinečného vozidla. Tie vytvoril Laurens van den Acker a jeho tím. Pod povrchom sa nachádzajú tie najnovšie a najlepšie technológie, ktoré Renault Sport ponúka. Cieľom je dosiahnuť vyššiu úroveň výkonu, ktorý poteší ako vodiča, tak aj verejnosť. Keby som mal opísať Renault Sport R. S. 01 pár slovami, poviem, že je to spojenie krásy konceptu Renault DeZir a výkonu, ktorý má Formula Renault 3,5,“ uviedol Patrice Ratti, generálny riaditeľ Renault Sport Technologies.

Nízko uložený a tvarovaný profil
Charakteristický profil je zdôraznený grafickým vzorom, ktorý vedie od predných svetlometov až po prívody vzduchu na bokoch. Nízky profil a vzadu centrálne umiestnený motor sú charakteristické črty vozidiel triedy GT. Nerovnováha medzi prevismi je daná architektúrou vozidla, a tiež snahou o optimalizáciu rozloženia hmotnosti. Okná kopírujú profil vozidla, sú zakrivené do zadnej kapoty, a ďalej zdôrazňujú jedinečný dizajn vozidla. Anatomicky tvarovaná línia na vozidle Renault Sport R. S. 01 pripomína koncept dezir, ktorý bol predstavený v roku 2010. Prvotná štúdia dizajnéra Akio Shimizu bola tiež inšpirovaná modelom Renault Etoile Filante (letiaca hviezda), vozidlom, ktoré prekonalo rýchlosť 300 km/h v Bonneville Salt Flats už v roku 1956!
Prúd vzduchu je smerovaný cez spodný spojler do odsávačov umiestnených za prednými kolesami. Umiestnené pozdĺž dverí vedia meniť tieto odsávače tvar tak, aby sa stali otvormi medzichladiča. To umožňuje efektívne chladenie turbodúchadla.

Výkon a jasná identita
Odhliadnuc od nastaviteľných plutiev, tlačí zadný difúzor Renault sport r.s. 01 na trať vypúšťaním vzduchu spod plochého podvozku. Tento systém ponúka obrovskú výhodu v tom, že nevytvára trenie a neznižuje tak maximálnu rýchlosť. Difúzor je zakončený dvojitým výfukom a led svetlami, ktoré dokončujú svetelný podpis vozidla, ktorý sa tiahne po celej šírke Renault Sport R. S. 01.

„Renault Sport R. S. 01 je výnimočné pretekárske vozidlo, v tej najčistejšej verzii GT. Jeho vynikajúcimi schopnosťami ilustruje Renault Sport R. S. 01 expertízu divízie Renault Sport, a jej schopnosť vyvinúť vozidlo, ktoré predstavuje budúcnosť pretekov GT a vytrvalostných šampionátov,“ skonštatoval Alain Prost, Ambasador Renault pre motoristický šport.

Aerodynamika a výkonnosť jednomiestneho vozu
Aerodynamike vozidla sa venovalo značné úsilie. Renault Sport R. S. 01  je schopný dosiahnuť výnimočnú úroveň výkonu, a to lepšie, ako poznáme z GT3, a blížiace sa k tým,  ktoré poznáme z DTM. CI (koeficient ťahu) a CDA (koeficient odporu vzduchu) sú podobné tým, ktoré poznáme z formuly Renault 3,5. Pri maximálnej rýchlosti 300 km/h dosahuje prítlak úrovne 1,7 tony, čo je rovnaká hodnota ako u formuly Renault 3,5 – čo je mierka pre jednomiestne vozidlá v seriáli “World Series by Renault”.

(Zdroj: Jana Rajcová, RENAULT Slovensko)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*