Tesco ponúka 500 produktov od lokálnych dodávateľov potravín

Bratislava, Admin – Obchodná sieť Tesco od septembra 2017 spúšťa ďalší program na podporu malých slovenských producentov potravín. Reťazec pre nich pripravil exkluzívny priestor v predajni a aj špeciálne podmienky ako napríklad objednávkový režim či distribúciu. Projekt vznikol v spolupráci s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.

Zákazníci v 20 hypermarketoch Tesco na jednom mieste nájdu stovky produktov malých lokálnych firiem ako napríklad medy, vína, cestoviny či mäsové a mliečne výrobky. Na projekte Tesco spolupracovalo aj s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktoré aktívne pomáhalo pri výbere malých slovenských producentov.

Podpora slovenských farmárov a lokálnych výrobcov potravín podľa ministerky pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriely Matečnej prináša benefity pre spotrebiteľov, producentov aj krajinu súčasne. „Naša snaha zvýšiť podiel domácich potravín na pultoch je úplne racionálna a prospešná pre všetky strany. Pomáhame zvyšovať zamestnanosť v regiónoch, farmári zase udržiavajú vzhľad krajiny a spotrebiteľom prinášame do regálov čerstvé potraviny, ktoré nemusia cestovať z druhého konca sveta. Znižujeme taktiež uhlíkovú stopu,“ uviedla ministerka Gabriela Matečná.

„Aktuálne Tesco v rámci tohto nového projektu zaradilo do ponuky takmer 500 produktov od malých a stredných slovenských producentov. Sme veľmi radi, že aj výrobky malých lokálnych slovenských firiem odteraz spestrujú a rozširujú ponuku spoločnosti Tesco pre zákazníkov. Ide o malé firmy, z ktorých mnohé nemajú ešte skúsenosti s dodávaním tovaru do reťazcov. Aj preto sme týmto malým producentom vyšli v ústrety a pripravili sme pre nich špeciálne podmienky, aby s nami mohli spolupracovať a rásť. Firmám sme napríklad prispôsobili objednávkový režim či distribúciu podľa ich potrieb,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku. „V tejto chvíli už závisí len od našich zákazníkov, či a ktoré lokálne produkty z ich regiónu si obľúbia,“ dodáva M. Kuruc.

Ponuka sa bude v predajniach odlišovať podľa ponuky dodávateľov v jednotlivých regiónoch. Aktuálne je v programe Tesca na podporu malých a stredných producentov zapojených 50 dodávateľov z celého Slovenska.

Výrobky malých dodávateľov v predajniach Tesco:

Oddelenie Počet dodávateľov Počet produktov
Pečivo 19 193
Mäso, ryby, hydina 4 30
Šunky, salámy, klobásy, pult (balené produkty) 4 69
Mliečne výrobky 8 99
Ostatné potraviny 15 80
Spolu 50 471

 

Tesco spustením programu na podporu malých a stredných slovenských producentov vytvára podmienky na rast malých lokálnych firiem. Je to pre nich šanca zvýšiť predaj, výrobu a aj zamestnanosť. Tento pozitívny vplyv potvrdil aj jeden z nových lokálnych dodávateľov, výrobca oleja Búšlak Oil z Dunajského Klátova: „Sme veľmi radi, že vďaka spolupráci so spoločnosťou Tesco naša firma dostala šancu zvýšiť objem predaja a zároveň sa rozšíri ponuka zdravých a 100 % domácich potravín pre množstvo zákazníkov,“ uviedol Juraj Nagy, generálny riaditeľ spoločnosti Búšlak Oil.

Tento projekt Tesca na podporu malých slovenských producentov nie je prvou spoluprácou medzi rezortom pôdohospodárstva a reťazcom. Aktuálne prebieha pod odbornou záštitou ministerky pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriely Matečnej a v spolupráci s Národným poľnohospodárskym a potravinárskym centrom už štvrtý ročník Farmárskeho grantu s podporou Nadácie Tesco. Aktuálny ročník grantu  je zameraný na ďalší odborný rozvoj malých slovenských producentov s cieľom prispieť k tomu, aby sa mohli stať úspešným dodávateľom pre obchod. V rámci série teoretických aj praktických vzdelávacích aktivít sa výrobcovia dozvedia viac o možnostiach spolupráce, ale aj o požiadavkách na kvalitu a bezpečnosť potravín, ktoré sú na dodávateľa kladené zo strany obchodných sietí či spôsoboch, ako budovať značku a marketing.

Podľa nezávislých prieskumov Gfk práve v hypermarketoch Tesco Extra môžu nájsť zákazníci vo všeobecnosti aj najširšiu ponuku potravín od rôznych slovenských výrobcov. Tržby za slovenské výrobky tvoria až približne polovicu tržieb za potraviny tohto reťazca.

(Zdroj: Katarína Šutárová, Agentúra LIKE; Foto: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*