Projekt na podporu regionálneho sortimentu má prvé úspechy

Bratislava, AdminSpoločnosť Kaufland je dlhodobo silným a stabilným partnerom pre slovenských dodávateľov. V januári tohto roka iniciovala projekt podpory regionálneho sortimentu, ktorý žne svoje prvé úspechy. Šesť výrobcov už dodáva svoje výrobky na dvadsiatich prevádzkach.

Projekt podpory regionálnych dodávateľov spustil Kaufland v januári tohto roku. Odvtedy už má niekoľkých nových dodávateľov a  s viac ako 80 dodávateľmi prebiehajú ďalšie rokovania. „Zákazníkom chceme ponúknuť čerstvosť a kvalitu pochádzajúcu priamo z ich regiónu, od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy.  Chceme dať príležitosť producentom regionálneho významu, ktorí dokážu obohatiť našu ponuku produktov typickými výrobkami vo svojom domovskom regióne. Našou snahou je, aby zákazníci našli v našich regáloch  všetko, čo potrebujú. Preto sme radi, že okrem štandardného nákupu nájdu u nás aj známe a obľúbené regionálne produkty,“ informuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland. Dodávatelia sa o výzve dozvedeli z informačných kanálov spoločnosti, no pomohlo aj Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktoré poskytlo databázu vhodných kandidátov na proaktívne oslovenie.

„Vítame spoluprácu so spoločnosťou Kaufland, ktorá ako prvý z obchodných reťazcov spustila aktivity projektu nášho rezortu „Chcem dodávať“. Naším cieľom je podpora malých a stredných výrobcov potravín na Slovensku. Spolupráca s predajcami umožní malým a stredným producentom odbyt, ďalšie možnosti na rozvoj a aj zvýšenie  zamestnanosti. Spotrebitelia budú mať zasa širšiu ponuku kvalitných a čerstvých domácich výrobkov priamo zo svojho regiónu,“ uviedla Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.

V spolupráci s dodávateľmi, ktorí splnili všetky potrebné náležitosti a boli zaradení do sortimentu Kauflandu, boli prezentované regionálne výrobky na jednotlivých prevádzkach zákazníkom prostredníctvom ochutnávok a od začiatku sa tešili veľkej obľube. Napríklad firma FROMAX, pestovateľ zemiakov a výrobca zemiakových lupienkov, dodáva svoje produkty na prevádzku v Nitre. Po prvom týždni spolupráce sa stali tieto lupienky tými najpredávanejšími na prevádzke a ich výrobu dodávateľ strojnásobil. „O výzve sme sa dozvedeli priamo od obchodného reťazca a motiváciou na zapojenie bola v prvom rade ďalšia možnosť propagácie našich výrobkov. Spoluprácu so spoločnosťou Kaufland hodnotíme pozitívne, naše výrobky Farmárske lupienky majú dobrú predajnosť. Zemiakové lupienky dodávame do nitrianskej predajne Kaufland a plánujeme postupne dodávať aj do ďalších miest. Rokujeme aj o uvedení ďalších našich výrobkov do predaja,“ vysvetľuje Ľubomíra Sárazová, konateľka spoločnosti. Príkladom úspešnej spolupráce je aj pivo z pivovaru Sessler. Za dva mesiace sa ho na predajni v Trnave predalo viac ako 300 litrov, čo ho radí medzi špičku v predaji špeciálnych pív. „Do projektu sme sa zapojili hlavne preto, aby si zákazník mohol kúpiť pri bežnom nákupe aj craft beer. Ide o to, že ľudia začali viac vyhľadávať nefiltrované a nepasterizované pivá a my im ich aj touto cestou vieme poskytnúť,“ dopĺňa Dagmar Klassová za pivovar Sessler.

Ambíciou obchodného reťazca je, aby sa mu postupne podarilo rozšíriť spoluprácu o ďalších 15-20 dodávateľov v horizonte najbližších 4 mesiacov. Všetko však záleží najmä od toho, ako sa potenciálni dodávatelia popasujú s rôznymi legislatívnymi náležitosťami. „Postupne sa nám vyselektovali niektoré zo základných problémov, ktoré musia záujemcovia doriešiť, kým sa s nimi vieme baviť o reálnej spolupráci. Prihlásili sa napríklad aj výrobcovia, ktorí majú zatiaľ len povolenie na predaj z dvora. S tými sa môže začať spolupráca, až keď získajú všetky potrebné povolenia na dodávky do maloobchodnej siete. Alebo v procese komunikácie zistíme, že nespĺňajú všetky povinnosti vyplývajúcich zo zákona o odpadoch, chýbajú im EAN kódy na výrobkoch, majú nevhodne zvolené distribučné obaly. Častým problémom boli aj predimenzované počty kusov výrobkov v kartónoch, a tým aj rozmery kartónov. Tiež sa stáva, že dodávateľ nemá dostatočné výrobné kapacity na pokrytie našej potreby,“ dodáva Bendík.

(Zdroj: Martin Gärtner, Kaufland; Pripravila: Valéria Nagyová)

Zanechajte nám Váš dotaz

Vaša emailová adresa nebude publikovaná


*